• Anonym (B)

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Du är i underläge i relationen. Det är aldrig bra. Du vill mer än han. Hitta någon som vill lika mycket som du. (Och ja, han låter kär i sin kompis.)

• Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2020-06-21 21:11:01 följande:
    Jag kommer garanterat backa känner jag..
    som jag svarade en annan, han åkte ifrån mig för att han tyckte synd om kompisen som satt själv hemma. Är det tillräckligt att typ säga att jag tröttnar?
    Tycker inte att du ska backa, om du menar att ge pikar. Det kommer inte att fungera. Säg som det är istället, att du vill ha ett förhållande där du känner dig prioriterad. Eller tystna, och när/om han frågar vad som hänt, säg det då. Fattar att det är jobbigt, men det låter helt höpplöst.
  • Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2020-06-21 23:50:47 följande:
    Min pojkvän har svårt att ta kritik, det har jag alltid tyckt. Han får alltid över det att vara mitt fel så att ta upp sådana här saker fattade jag skulle bli svårt. Han går till försvar direkt. Iaf sa jag typ jag tycker det känns lite tråkigt att jag alltid blir bortprioriterad o att jag alltid kommer efter hans kompisar. Direkt började han: va snackar du om?? Jag sa att i ett seriöst förhållande bör man kunn singla längre än ett dygn o så sa jag att det inte känns så kul att han väljer kompisen som inte ska behöva sitta själv en kväll trots att de umgåtts varje dag men att han o jag enbart kan ses på helgerna. Han sa iaf att han inte fattade hur detta ens kunde vara ett problem o att jag alltid får saker till att han är problemet. Han tyckte allt var väldigt underligt.. jag vet allvarligt inte vd jag ska säga.. är han inte medveten alls eller är han det men kunde inte ta emot kritiken?

Så vad ska jag göra nu.. erkänna att han gjort fel kommer han absolut inte göra. Jag tänker att jag själv ska backa o prioritera mina vänner mer o se om han bättrar sig... annars vettefan.
    Du slösar din tid. Han kommer inte att ändra sig för att du spenderar mer tid med dina vänner. Han kommer väl tvärtom att tyckte att det är toppen.
  • Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2020-06-22 13:52:00 följande:
    Nä det verkar han ju inte göra.. kan jag på något sätt visa jag menar allvar i ge en chans till?
    Det tror jag tyvärr inte att du kan. Du sitter inte med de korten på hand, eftersom han tyvärr inte bryr sig tillräckligt. Han tycker säkert om dig, men på sina villkor. Han kanske blir lite rädd om du pratar om att bryta upp, men inte tillräckligt för att faktiskt ändra sig. Då har du inga kort att spela ut. Visst, satsa på dina vänner, det är toppen. Men det kommer inte att förändra särskilt mycket i er dynamik. Vet att jag låter hård, men tror verkligen att det är så.
  • Anonym (B)

Det behövs ingen "grund" för att göra slut. Det räcker med att man inte vill längre. Med tanke på alla dina trådar om det här förhållandet, alla problem med hans dygnsrytm, spelande, kompisar etc. så kan jag bara säga som andra, att det var väldigt väntat. Ni var inte kompatibla. Ni verkar ju ha diskuterat mycket och det är faktiskt inte kul. I början ska ju verkligen allt flyta på.

• Anonym (B)

Men sluta vara så undergiven och fråga om du får ringa etc. Vad är det för grejer du har där egentligen? Hade låtit dem vara där, om det inte var något sjukt viktigt/dyrt och tagit tillbaka kontrollen över mitt liv. Sluta kontakta honom. Håll dig aktiv och hitta på saker.

• Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2020-06-29 15:00:09 följande:
    Jag har enbart bett att få komma/ ringa när han gjorde slut. Men jag tänker inte kontakta honom mer o böna o be att få komma tillbaka. Jag tror det är exakt det han vill, att jag ska visa mig svag o behöva honom. Men det tänker jag inte visa. O angående sakerna kommer jag iaf inte be att få hämta än på ett tag, men det är saker jag ändå vill ha tillbaka. Tex en cykel för 15 000 men inget jag behöver i dagsläget.
    Varför tänker du att han vill det?

Förstår att han inte ville ställa ut om det är en cykel värd 15 000. Be en kompis hämta och sköta kontakten. Klart.
  • Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2020-06-29 15:09:21 följande:
    Kan självklart inte veta, men genom hans sätt att vara skulle det inte förvåna mig om han vill straffa mig.
    Cykeln jag bad han ställa ut är enbart värd 1000 kr o den jag ville ha.
    Tycker det låter långsökt att han skulle vilja straffa dig. Ofta ska vi kvinnor hitta anledningar och tolkningar. Om han sägar att ha inte vill ses och höras längre, är det förmodligen helt enkelt så. Den enda som straffar dig är du själv. Förstår att det känns skit just nu, men ju snabbare du slutar på grubbla på det här, desto fortare kommer det att kännas bättre.
  • Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2020-06-30 14:28:02 följande:
    Fast det är ju inte jag som dumpade honom? Var ju han som dumpade mig för att jag påtalade att jag inte känner mig prioriterad.

Jag försöker sluta bry mig om hur han tänker. Men det är ju svårt då jag känner mig lurad men jag är på god väg.

Det som gör att jag grubblar så pass mycket är för jag tycker det är lite konstigt hur man 2 dagar tidigare kan sitta o planera sommaren, boka resa, säga hur mycket han älskar mig, då har man inga tankar på att göra slut.
    Sen talar jag om på ett lugnt sätt att han tycker det är konstifr att han alltid prioriterat kompisen o då väljer han att göra slut o vägrar svara mig. För mig är det konstigt o inget man gör slut för. O att t.o.m. inte ens kunna göra det i verkligenheten utan på sms o sen vägrar svara när man ringer.
    Det är ju naturligtvis något han gått och funderat ett tag på, trots att han inte sagt något. Droppen och bägaren, du vet.
  • Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2020-06-30 14:41:20 följande:
    Jo det håller jag med om! Men jag har svårt att tro att han gjort det för då sitter man inte o säger sådana saker o planerar som vi gjort. Då talar man inte om att man ser fram emot sommaren med en.
    Varför inte? Han var väl inställd på att fortsätta förhållandet, men ångrade sig när det blev för jobbigt. När ett förhållande tar slut är det väl mer reglel än undantag att personen förbyts och går från kär till iskall på nolltid.
  • Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2020-06-30 16:47:28 följande:
    Nä jag börjar väl inte hur det egebtligen var. Men det är väl det som är grejen med manipulerande personer. Jag hade alltid en känsla att när vj väl var med varandra var han snäsig, elak o knappt pratade med mig. Jag Tänlte väldigt ofta att vj knappt kunde prata med varandra. Jag är en väldigt glad tjej o sprallig men fick höra att jag hade adhd. Jag försökte hitta på roliga saker , tog med honom o betalade dyrt för badhus som han ville högst vara på i 1 h. När jag föreslog i våras att vi skulle ta en drink på en uteservering o ha filtar på oss drack han upp snabbt o sedan ville hem. Men så fort vi skiljts åt hörde han av sig o var hur gullig som helst o visade mig massa kärlek.

Han hade heller inte mkt pengar o jag betalade för det mesta. Ända gången han erbjöd sig att betala var när jag gick ifrån kassan o han var tvungen. Trots detta ville han öndå äta frukost, lunch o fika ute på stan o jag fick betala för det mesta.
    Och du saknar honom för att ...?
  • Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2020-07-01 08:31:42 följande:
    Nä jag vet.. men det känns som det jag hakat upp mig på är om jag kunnat göra något annorlunda, om jag kanske inte hade blivit så sur o ställt till liv när jag tyckte han behandlade mig fel. Det kunde tex handla om att jag var otroligt rädd för Corona. Ändå gick han ut på krogen o liknande. Jag kunde då tex säga att jag inte vågade träffa honom o då blev han as sur, han respekterade inte alls min rädsla överhuvudtaget. Men det kanske var jag som var besvärlig. O jag blev sur o tyst när han påtalade hur fula mina skor var. Att jag var för på när jag ville prata framtid med honom, tex tyclte han att jag skulle betala ifall vi köpte is som jag ville för jag var den ända med pengar. Jag sa att jag gärna ville köpa ihop o försökte få han att inse vitsen med att spara pengar. Jag kanske var för på där.
    Det kanske var onödigt av mig att anklaga honom för att skriva med en annan tjej trots att det förmodligen var sanningen då han inte ville visa.
    Om du är samma person som skrivit om att du ville att din kille skulle spara, så ja, då har nog du också varit jobbig. Helt klart. Det förtar ju dock inte det faktum att han uppträtt illa. Försök att fokusera på framtiden nu istället och fundera på vad du kan göra för att undvika att detta sker igen.
  • Anonym (B)

Vad svarade du på meddelandet?

• Anonym (B)
    Anonym (H) skrev 2020-09-02 13:58:02 följande:
    Fortfarande inget svar o inte öppnat mina meddelanden så fattar inte hur han tänker. Han måste ju fatta att jag fattar han ignorerar medvetet!!
    Har dock inte hotat med polisen än...
    Det är väl ganska uppenbart att han tycker situationen är jobbig och därför väljer att undvika. Det har han ju gjort tidigare med exet. Inte direkt ovanligt.
  • Anonym (B)
    molly50 skrev 2020-09-02 19:44:19 följande:
    Så kan det säkert vara.
    Men i så fall borde han väl låta TS hämta sina saker eller ge henne pengar för det så slipper han det sen.
    Svårare än så behöver det inte vara.
    Han har ju sålt cykeln och jag gissar att pengarna är borta. Då är det lättare att ducka problemet. Verkar ju vara hans modus operandi.
  • Anonym (B)
    molly50 skrev 2020-09-02 21:21:41 följande:
    Jo,men just därför måste TS sätta hårt mot hårt.
    Hon har rätt till sina saker. Har han sålt dem så ska hon ha pengar.
    Dessutom ska han i så fall polisanmälas då det är egenmäktigt förfarande.
    Jag har väl inte sagt att hon inte ska det. TS "fattar inte hur han tänker" och jag svarade på det. Han vill inte ge henne pengarna och svarar därför inte. Föga förvånande. Det lär inte bli lätt att gå tillbaka pengarna.
  • Anonym (B)
    molly50 skrev 2020-09-02 22:16:14 följande:
    Ok. Du menar så. Då hänger jag med.
    Jag tror ju också att han tycker det är jobbigt,med tanke på hur han betedde sig mot exet.
    Men han skulle ju göra det så mycket enklare för sig själv om han bara samarbetade och slutade fjanta sig.
    Vet inte om han gör det svårare för dig. Ofta funkar det är ducka. Inte helt lätt att driva in pengar. Been there. Särskilt om det finns väldigt lite eller inga påtagliga bevis.
  • Anonym (B)
    Anonym (B) skrev 2020-09-02 22:41:49 följande:
    Vet inte om han gör det svårare för dig. Ofta funkar det är ducka. Inte helt lätt att driva in pengar. Been there. Särskilt om det finns väldigt lite eller inga påtagliga bevis.
    För sig, ska det naturligtvis vara.
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!