• Anonym (H)

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Min pojkvän( 30 år) är helt besatt av sina kompisar, speciellt en känns det som. Vi ses var på helger då vi bor en bit ifrån varandra. Ändå prioriterar han inte mig. En gång när vi var ute på dejt på alla hjärtans dag satt hans vänner o drack ihop hemma hos en. Då drar han med mig dit för han bara MÅSTE dit o säga hej. Jag hade aldrig träffat dom tidigare. För någon vecka sedan hade vi bestämt att vi skulle ses, hans kompisar ska då ut på krogen o dricka. Jag frågar om han vill träffa de varav han säger nej, jag ska ju träffa dig! Jag fattar att han inte har mage att säga nej till mig så vi ses o går ut o äter men så säger han: vi kanske kan gå ut o ta en drink sedan? Det tyckte jag lät jätte trevligt innan jag fattade att han syftade på att vi skulle möta upp hans kompisar. Det är trevligt att umgås o jg hade kul, men vi hade inte setts på 3 veckor så jag hade ändå uppskattat lite egen tid. Så där satt jag på krogen med 10 främmande killar.

Sen finns det då en speciell kille som han så gott som umgås dagligen med. Han kan åka ifrån mig trots halva helgen är kvar enbart för att återigen träffa honom. De äter frukost ihop, kollar film o gör exakt allt! Så igår åkte han ifrån mig efter en natt för att enbart träffa honom, så de äter sedan mat o kollar film ihop.

Han föreslog även i helgen att denna kille kan följa med till min familjs sommarhus någon helg! Asså jag visste inte va jag skulle säga. Jag har träffat honom 2 gånger o han är väldigt trevlig, men varför ska han med till min familj? Eller är det jag som är dum?

Kan någon förklara detta eller är det normalt? Idag skrev han att de hade köpt godis o skulle kolla film ihop, då skrev jag lite skojsamt tillbaka att han dejtar ju honom mer än sin flickvän. Fick inget svar så vet inte om det var känsligt. Jag skulle nästan kunna tro de är kära !!

Jag vill inte vara krävande heller. Jag finns ofta tillgänglig när han vill ses men funderar allvarligt på att npgongpng säga något liknande när han vill ses, att jag ska umgås med tex min syrra som även jag träffar extremt ofta! O hoppas han fattar eller något.

Jag har märkt att han enbart vill ses högst 2 nätter, dvs ca 1,5 dag trots att hela söndagen återstår. Jag har alltid trott att han kanske tycker jag är tråkig eller något men det är ju denna kille han sedan umgås med. Jag förstår man vill umgås med vänner, men de ses liksom säkert 3/5 dagar på vardagarna så varför måste man ses på helgen..

• Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!
  • Anonym (,,,,,,,)

Nej du låter inte dum, men för okrävande. Enligt mig så är hans prioriteringar 1. Kompisgänget   2. Kompisen   3. Du.

Tyvärr men du låter inte så viktig för honom. Men för att utröna om det verkligen är så måste du börja ställa krav, för att se om han är nåt att ha (o det låter verkligen inte så). Vill han ha dig på riktigt måste han börja visa det, självmant helst, annars fimpa.

• TriC

Dels verkar inte din pojkvän vara mogen nog att ha ett förhållande.
    Dels verkar han vara kär i sin bästa kompis. 

• Anonym (H)
    Anonym (,,,,,,,) skrev 2020-06-21 20:38:27 följande:

Nej du låter inte dum, men för okrävande. Enligt mig så är hans prioriteringar 1. Kompisgänget   2. Kompisen   3. Du.

Tyvärr men du låter inte så viktig för honom. Men för att utröna om det verkligen är så måste du börja ställa krav, för att se om han är nåt att ha (o det låter verkligen inte så). Vill han ha dig på riktigt måste han börja visa det, självmant helst, annars fimpa.

Jag vill ju självklart inte behöva fråga han om det o ställa krav utan som du säger att det kommer självmant. Är det fel av mig då att börja prioritera honom längre ner genom att tex ge små pikar o säga att det inte går att ses när väl han vill? O hoppas han fattar vad jag menar o att det inte är så kul att bli bort prioriterad?

Han verkar inte ens tycka det är så viktigt att fira min födelsedag som är snart... jag frågade honom om han kom till mig så vi kunde fira lite var av han sa nej... så jag tänker absolut inte fråga honom mer utan kommer bjuda in mina kompisar, sen lovar jag att han kommer bli sur för det../
  • Anonym (H)
    TriC skrev 2020-06-21 20:53:59 följande:

Dels verkar inte din pojkvän vara mogen nog att ha ett förhållande.

Dels verkar han vara kär i sin bästa kompis. 

Jag vet att han enbart haft ett förhållande tidigare. För henne verkade han göra betydligt mer, de bodde ihop o grejer, därför känner jag mig ännu mer bortprioriterad. Sen vet jag ju trots allt inte hur deras förhållande var men ändå.

Ja asså antingen är han kär eller så ser han upp till honom otroligt mkt. Han försöker t.o.m. få ihop kompisen med min kompis, jag var på i början men nu vettefan, det är väl för att enbart kunna umgås alla ihop o de kan ses ännu mer../
  • Anonym (ooo)

Du måste fråga honom vad han vill med er två. I det sammanhanget kan du ju säga att du reflekterat att han snarast rusar från dig för att hinna träffa kompisen också. Ja, du kan tom fråga om de är kära. Kanske blir han arg men det är ju som du skriver, att det nästan verkar så. 
    superbra att ha en jättenära vän men det blir som om ni är tre i relationen.

• Anonym (B)

Du är i underläge i relationen. Det är aldrig bra. Du vill mer än han. Hitta någon som vill lika mycket som du. (Och ja, han låter kär i sin kompis.)

• Anonym (H)
    Anonym (ooo) skrev 2020-06-21 21:00:38 följande:

Du måste fråga honom vad han vill med er två. I det sammanhanget kan du ju säga att du reflekterat att han snarast rusar från dig för att hinna träffa kompisen också. Ja, du kan tom fråga om de är kära. Kanske blir han arg men det är ju som du skriver, att det nästan verkar så. 

superbra att ha en jättenära vän men det blir som om ni är tre i relationen.

Ända sedan vi träffades har jag alltid känt att han enbart klarar av att ses som sagt 1,5 dygn. Sen vill han åka eller att jag åker ifrån han. Det går inte sätta fingret på vad men så är min känsla. Vi har även pratat om att flytta ihop o då till en annan stad, vi har enbart träffats i 7 månader så det har han själv sagt är för tidigt o att vi inte är där ännu men jag har svårt att veta hur vi ska komma dit när vi aldrig ses. Som sagt vill jag inte va krävande utan att han ska få va med kompisar, men liksom de ses på vardagarna. Igår sa jg till honom att jag ville han skulle stanna var av han sa att han får dåligt samvete för att hans kompis sitter själv där hemma. Är det tillräckligt? Eller är jag krävande där?

På något sätt måste jag som sagts upp det. Kan man säga att han ska höra av sig när han är mogen för ett förhållande? Kan man säga att jag verkligen inte känner mig prioriterad när jag alltid kommer på minst andra plats?

Jag frågade även på skoj om han var kär i kompisen. Det senaste jag skrev verkade ju vara väldigt känsligt dock.

Asså helt ärligt vet jag inte. De ringer till varandra dagligen bara för att snacka trots att de bor grannar o ses som sagt varje dag...
  • Anonym (H)
    Anonym (B) skrev 2020-06-21 21:04:53 följande:

Du är i underläge i relationen. Det är aldrig bra. Du vill mer än han. Hitta någon som vill lika mycket som du. (Och ja, han låter kär i sin kompis.)

Jag kommer garanterat backa känner jag..

som jag svarade en annan, han åkte ifrån mig för att han tyckte synd om kompisen som satt själv hemma. Är det tillräckligt att typ säga att jag tröttnar?
  • Anonym (Lotta)

Du ska absolut inte hålla på med konstiga pikar för att han då automatisk skulle förstå vad känner. Det bästa är väl att berätta helt ärligt? Precis som du skriver här, du kan säga att jag känner mig bortprioriteras, det känns som att ditt kompisgäng är viktigare det känns som kompis x är viktigare, vad tänker du om det? Och berätta hur det får dig att känna.

Och se vad han svarar. Och jag håller med det är jättekonstigt att hans killkompis skulle följa med till dina föräldrars sommarställe. Det man känner är att han gillar dig men inte är superkär, kan ju vara fel antagande av mig därför ska du såklart fråga honom????

• Anonym (H)
    Anonym (Lotta) skrev 2020-06-21 21:19:56 följande:

Du ska absolut inte hålla på med konstiga pikar för att han då automatisk skulle förstå vad känner. Det bästa är väl att berätta helt ärligt? Precis som du skriver här, du kan säga att jag känner mig bortprioriteras, det känns som att ditt kompisgäng är viktigare det känns som kompis x är viktigare, vad tänker du om det? Och berätta hur det får dig att känna.

Och se vad han svarar. Och jag håller med det är jättekonstigt att hans killkompis skulle följa med till dina föräldrars sommarställe. Det man känner är att han gillar dig men inte är superkär, kan ju vara fel antagande av mig därför ska du såklart fråga honom????

Jag håller med, tror jag ska fråga rätt ut helt enkelt o säga vad jag känner. Självklart har jag tänkt tanken, men tror ändå han är kär i mig men att han är omogen o inte riktigt redo för förhållande , dvs seriöst förhållande. Jag känner själv igen mig från när jag var ung. Det känns som han har svårt att missa saker. Det bästa som skulle kunna hända är väl om kompisen skaffar tjej...
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!