• Anonym (ooo)

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Du måste fråga honom vad han vill med er två. I det sammanhanget kan du ju säga att du reflekterat att han snarast rusar från dig för att hinna träffa kompisen också. Ja, du kan tom fråga om de är kära. Kanske blir han arg men det är ju som du skriver, att det nästan verkar så. 
    superbra att ha en jättenära vän men det blir som om ni är tre i relationen.

• Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-21 21:09:09 följande:
    . Igår sa jg till honom att jag ville han skulle stanna var av han sa att han får dåligt samvete för att hans kompis sitter själv där hemma. Är det tillräckligt? Eller är jag krävande där?
    Men är kompisen sån då? Är kompisen så "jobbig" så att han känner att han måste träffa denne? Eller är det bara så att han själv så gärna vill hänga med denne kompis, helst dygnet runt? 

Nej du var inte krävande i den frågan. 

Minns en pojkvän från för längesen, som hade en kompis som var singel och de hängde jämt. Så kom jag in i bilden och kompisen var tvär mot mig. Var vi alla på samma ställe så markerade han lite mot mig, pratade med min kille men inte med mig osv. Min kille märkte inget, han tyckte bara det var så kul om vi kunde hänga alla tre. En gång hade kompisen kommenterat, när jag inte var där, att min nya jacka var så ful, alltså till min kille. liksom varför? Det var så uppenbart att han hade svårt att ta förändringen i att nu hade bästa vännen tjej - MEN - vi gick på gymnasiet! Din kille är f-n 30! 
  • Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-21 23:50:47 följande:
    Min pojkvän har svårt att ta kritik, det har jag alltid tyckt. Han får alltid över det att vara mitt fel så att ta upp sådana här saker fattade jag skulle bli svårt. Han går till försvar direkt. Iaf sa jag typ jag tycker det känns lite tråkigt att jag alltid blir bortprioriterad o att jag alltid kommer efter hans kompisar. Direkt började han: va snackar du om?? Jag sa att i ett seriöst förhållande bör man kunn singla längre än ett dygn o så sa jag att det inte känns så kul att han väljer kompisen som inte ska behöva sitta själv en kväll trots att de umgåtts varje dag men att han o jag enbart kan ses på helgerna. Han sa iaf att han inte fattade hur detta ens kunde vara ett problem o att jag alltid får saker till att han är problemet. Han tyckte allt var väldigt underligt.. jag vet allvarligt inte vd jag ska säga.. är han inte medveten alls eller är han det men kunde inte ta emot kritiken?

Så vad ska jag göra nu.. erkänna att han gjort fel kommer han absolut inte göra. Jag tänker att jag själv ska backa o prioritera mina vänner mer o se om han bättrar sig... annars vettefan.
    Då kommer du ingenstans med att prata mer om det, tydligen. Och då kommer nästa fråga: vill du vara i en relation där man inte kan kommunicera utan att den andra ska bli arg och irriterad? 

Du kan absolut vara mindre tillmötesgående, se om han saknar dig. Men jag tror faktiskt som någon skrivit att han inte är lika intresserad av dig som han skulle behöva vara för att satsa mer. Finns ju ingen som säger att han inte ska få träffa sina vänner, men det måste finnas lite balans om man ska bygga en relation. 
  • Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-22 09:25:40 följande:
    Man märker tydligt på honom när man backar, då hör han av sig som aldrig förr. Jag tror jag ska prova att prioritera honom mindre o leva mer som mitt gamla liv o se om han tycker det är så kul...
    Låter rimligt. Du kan ju inte grubbla 24/7 på det där. Ha kul på annat sätt. Du kommer troligen möta någon annan så småningom, där du märker att det klickar på ett helt annat sätt. 
  • Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-22 13:52:00 följande:
    Nä det verkar han ju inte göra.. kan jag på något sätt visa jag menar allvar i ge en chans till?
    det är nog snarare han som ska visa att han menar allvar. Inte genom att säga eller låta desperat utan faktiskt. att ändra sitt beteende

Jag funderar också lite på hans tidigare relationer. Har de tagit slut pga hans beteende? 
  • Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-23 14:29:03 följande:
    Nä jag vet inte om det är för att markera eller om han verkligen menade det.. o att inte ens kunna svara i telefon när man ringer. Han gör alltid det när vj tjafsat. Varför? Är han konflikt rädd eller vad?

Kan han ha gjort slut på riktigt när han för 2 dagar sedan sa att han älskade mig?
    Han är omogen, eller vad det är, men uppenbart att ni är osynkade som det ser ut. Försök inte ringa mer nu. 
  • Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-24 07:55:54 följande:
    Men är det ens en grund till att göra slut? Jag kritiserade honom( som man knappt kan kalla det för) o då tycker han jg är sjukligt svartsjuk. Hur kan man bara 2 dagar tidigare sitta o planera sommaren, säga att hn älskar mig, o planera att köpa bil ihop, då har man inte planert att göra slut. Kan lova att fler par har ännu värre bråk än vårat utan att göra slut.
    Men släpp detta nu. Var glad att du kan göra hur du vill med ditt liv. I alla dina trådar om denne kille har man ju fattat från början att det var lite speciellt så jag förstod direkt att det här kommer hamna på kollisionskurs förr eller senare, vilket det ju gjorde. 
  • Anonym (ooo)

Och ja, grund till att göra slut är ju det man själv väljer att ha som grund. Man kan göra slut för precis vad orsak som helst. Möjligt han kommer höra av sig, vad vet jag. 

• Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-26 11:18:44 följande:
    Jag vet inte varför jag gör det... vet att jag inte borde.

Hatar att han beter sig som att jag är totalt ovärdig, att jag inte är värd något för honom alls bara sådär.

Att när jag bara ber att få ringa beter sig som att jag är totalt oviktig o inte värd någon tid alls för honom.
    Men det är just detta du måste sluta fundera på! 
    Vad hos dig gör att du klamrar dig fast, egentligen? Det beror ju inte på honom att du gör så. 

Du måste bara inse att hur mycket energi och tid du än lägger på att tänka på detta så tar det bara kraft från dig. 
  • Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-26 11:35:15 följande:
    För jag har sån ångest att jag kunde ha vart en bättre flickvän, trots det ändå känt som jag gav allt. Jag fixade små överraskningar, la på minnet vad han ville ha o köpte det trots inget tillbaka. Jag flängde o vred mig helt för att få att att passa ihop just det tiden HAN ville ses o det passade.

Jag vet jag blev sur ibland, men det berodde på att han aldrig gav sig i en diskussion o blev sur när han inte fick som han ville o då blev ju jag sur.

Jag tänker på vad han kommer säga till sina vänner o familj om mig. Att jag var sjukligt svartsjuk?
    Men skit i det! Förlåt men så "enkelt" är det. Ta nu ett djupt andetag och tänk på att du nu är fri att skapa din fantastiska framtid. 

VARFÖR skulle det vara så viktigt vad han säger om dig, människor du troligen aldrig mer kommer behöva träffa ändå. Du får nog räkna med att han sagt både det ena och det andra om dig nu, men som sagt - who cares? 
  • Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-28 21:00:34 följande:
    Vet inte hur jag ska göra med mina saker. Jag trodde faktiskt att han skulle höra av sig till mig. Det känns som han har sån makt när jag bara bad om att få ringa o han spelar så ointresserad av att prata med mig. Makt att bestämma när han sitter på mina saker.
    ja, det är exakt så! Han är säkert sur på dig hur allt blev men genom att inte svara dig och förbli passiv i detta med dina saker så har han på ett sätt makt över dig. 

Du måste själv ta tag i det och som någon skrivit förut, åk inte dit ensam och hämta! 
    Kanske allra bäst att bara dyka upp och ringa på, så att han inte kan svara att det inte går, han är inte hemma osv. Eller om du känner någon som bor nära där, som kan gå och hämta, så kan du hämta det hos den personen lättare sen. Han kan inte  undvika i alla evighet, men han gör det helt klart ett tag till - för att han kan!
    Skriv och försök en sista gång, svarar han inte så skriver du att du får kontakta polisen då för du har rätt till dina saker! Då kanske han svarar. 
  • Anonym (ooo)
    Anonym (H) skrev 2020-06-30 15:12:45 följande:
    Nä du har väl rätt. Är väl jag som sabbat allt...
    Nu får du akta dig för nu börjar du likna offerkoftan lite för mycket. 
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!