Anonym (H) skrev 2020-06-21 23:50:47 följande:
Min pojkvän har svårt att ta kritik, det har jag alltid tyckt. Han får alltid över det att vara mitt fel så att ta upp sådana här saker fattade jag skulle bli svårt. Han går till försvar direkt. Iaf sa jag typ jag tycker det känns lite tråkigt att jag alltid blir bortprioriterad o att jag alltid kommer efter hans kompisar. Direkt började han: va snackar du om?? Jag sa att i ett seriöst förhållande bör man kunn singla längre än ett dygn o så sa jag att det inte känns så kul att han väljer kompisen som inte ska behöva sitta själv en kväll trots att de umgåtts varje dag men att han o jag enbart kan ses på helgerna. Han sa iaf att han inte fattade hur detta ens kunde vara ett problem o att jag alltid får saker till att han är problemet. Han tyckte allt var väldigt underligt.. jag vet allvarligt inte vd jag ska säga.. är han inte medveten alls eller är han det men kunde inte ta emot kritiken?
Så vad ska jag göra nu.. erkänna att han gjort fel kommer han absolut inte göra. Jag tänker att jag själv ska backa o prioritera mina vänner mer o se om han bättrar sig... annars vettefan.
Usch vad jobbigt! Förstår att det känns ledsamt. Han kanske inte tycker det är ett problem, utan såhär vill han ha det eller så går han i försvar. Svårt att veta. Men oavsett så vill han inte ha någon förändring. Så frågan är? Är detta okej för dig? Det tror jag inte eftersom du frågar. Det du har är det han verkar vara villig att ge dig just nu. Det kan vara bra för dig att umgås mer med kompisar eftersom det ger dig ett eget liv men det kommer inte ändra hans beteende. Finns det annat som är bra i ett förhållande och hos honom, vad får dig att stanna? Hur tänker du din framtid de närmsta åren, är det fest och kompisar eller familj och barn?
Det kan faktisk vara så att han bara är sjukt omogen, min man var jätteomogen när han var 30 och vi skaffade barn, skulle inte önska någon annan det om du inte känner att du absolut inte kan leva utan denna man. Men man får vara beredd på att ta mycket ansvar om man ska leva med ngn som är omogen.