• Xenia

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Tyvärr tycker jag det verkar döfött. Även om han skulle prioritera dig och avstå från att träffa sin kompis den helg han träffar dig (iaf en tid) så kvarstår problemet att han inte kan kommunicera utan slår ifrån sig.

Tänk om ni flyttade ihop och skaffade barn. Då skulle han umgås ännu mer med sina kompisar under helgen för ni träffas ju hela veckan. Du skulle sitta ensam med barnet medan han roade sig med kompisarna. Han skulle slå ifrån sig om du protesterade och säga att det är du som skapar problem. Då blir svårare att göra slut eftersom ni har barn.

• Xenia

Men dels så träffar han ju kompisen i veckorna, dels så träffar han och TS inte varann varje helg.

Är det inte något fel om man inte orkar umgås en hel helg när man inte känt varann längre än 7 månader? Borde man inte då vilja träffas så mycket som möjligt, bl a för att lära känna varann bättre. Målet är ju att flytta ihop och ev skaffa barn. Kompisen känner han redan och de ska inte flytta ihop.

Det är också konstigt att han tycker synd om sin kompis om han är utan honom under helgen. Har kompisen inga andra vänner? Har han ansvar för kompisen som för ett barn?

• Xenia
    Anonym (H) skrev 2020-06-29 10:54:45 följande:
    Asså förlåt om jag har blivit helt hjärntvättad eller något men är det verkligen så oroväckande som alla påstår? Tror ni han skulle kunna vara farlig emot mig?

Jag har som sagt ångest över att jag hade kunnat gjort annorlunda. Mest att jag blivit sur o liknande mkt. Men jag har nog öndå haft svårt att hålla låg profil o det har vart så mkt som legat o gnagt. Tex när han hånat mig o grejer på sms o ignorerat mig har det slagit över helt. Ist för att hålla tyst har jag väl provocerat honom genom att bli arg o ringt o skrikit att han ska ge fan i att ignorera sin flickvän. Men även där har det kommit något tillbaka I form av att jag ska sluta ta på mig offerkoftan o att jag enbart slänger över skiten på honom. För det har han sagt vid flertalet gånger att jag lägger all skuld på honom så det är klart att jag tror det varit så o att jag vart en hemsk flickvän...
    Om inte annat så skulle han kunna säga saker som får dig att må ännu sämre. Därför behöver du ett stöd, någon som kan säga att det är han som gör fel. Eller som helt enkelt hindra ditt ex från att vräka ur sig vad som helst.

Du har inte gjort något fel mot honom. Däremot mot dig själv som funnit dig i att vara dörrmatta så länge. Du gjorde rätt när du sa ifrån. Det är inte du som varit en dålig flickvän, det är han som varit en dålig pojkvän.

Om du fortsatt att hålla tyst hade du bara förlängt eländet. Se framåt. Fundera på varför du stått ut så länge. Kanske behöver du terapi för att inse ditt värde. Eller åtminstone att du pratar om det här med dina kompisar. Förhållandet med ditt ex har gjort att du normaliserat oacceptabelt beteende.
  • Xenia
    Anonym (H) skrev 2020-07-01 14:06:04 följande:
    Tänk om man blir ännu mer otrevlig/ besvärlig om jag inte svarar då... o jag aldrig får

Hämta
    Vaddå "får hämta", varför ger du honom den makten? Kan du inte bara åka dit med en kompis och hämta sakerna? Eller är du rädd att han skulle hålla sig undan så du inte kom in? Jag antar att du inte har någon nyckel?

Du skulle kunna polisanmäla honom om han vägrar. Skriv "säg en tid när jag kan hämta mina grejer, annars får jag gå till polisen/kronofogden".
  • Xenia
    Anonym (H) skrev 2020-09-02 13:58:02 följande:
    Fortfarande inget svar o inte öppnat mina meddelanden så fattar inte hur han tänker. Han måste ju fatta att jag fattar han ignorerar medvetet!!

Har dock inte hotat med polisen än...
    Men det har ju gått flera veckor! Har du ännu inte fått ändan ur vagnen och hämtat grejerna?

Skriv ett nytt meddelande och skriv redan i rubriken "Nu kontaktar jag polisen!" och gör det också om han inte svarar.

F ö använd något annat sätt att meddela dig än via något som raderas efter 24 timmar. Du  behöver ju bevis på att du kontaktat honom.

Ditt ex använder förhalning som taktik och det lönar sig tydligen för honom.
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!