Anonym (H) skrev 2020-06-29 10:54:45 följande:
Asså förlåt om jag har blivit helt hjärntvättad eller något men är det verkligen så oroväckande som alla påstår? Tror ni han skulle kunna vara farlig emot mig?
Jag har som sagt ångest över att jag hade kunnat gjort annorlunda. Mest att jag blivit sur o liknande mkt. Men jag har nog öndå haft svårt att hålla låg profil o det har vart så mkt som legat o gnagt. Tex när han hånat mig o grejer på sms o ignorerat mig har det slagit över helt. Ist för att hålla tyst har jag väl provocerat honom genom att bli arg o ringt o skrikit att han ska ge fan i att ignorera sin flickvän. Men även där har det kommit något tillbaka I form av att jag ska sluta ta på mig offerkoftan o att jag enbart slänger över skiten på honom. För det har han sagt vid flertalet gånger att jag lägger all skuld på honom så det är klart att jag tror det varit så o att jag vart en hemsk flickvän...
Om inte annat så skulle han kunna säga saker som får dig att må ännu sämre. Därför behöver du ett stöd, någon som kan säga att det är han som gör fel. Eller som helt enkelt hindra ditt ex från att vräka ur sig vad som helst.
Du har inte gjort något fel mot honom. Däremot mot dig själv som funnit dig i att vara dörrmatta så länge. Du gjorde rätt när du sa ifrån.
Det är inte du som varit en dålig flickvän, det är han som varit en dålig pojkvän.
Om du fortsatt att hålla tyst hade du bara förlängt eländet. Se framåt. Fundera på varför du stått ut så länge. Kanske behöver du terapi för att inse ditt värde. Eller åtminstone att du pratar om det här med dina kompisar. Förhållandet med ditt ex har gjort att du normaliserat oacceptabelt beteende.