• Gena

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Anonym (Manipulativ och omogen.) skrev 2020-06-25 15:13:18 följande:

VARFOR vill du inte traffa en kille som ar GLAD over att se dig? Som tycker om dig for vem du ar, som vill umgas med dig och som inte standigt brakar och trycker ner dig (och skyller pa att det ar DITT fel)? Man ska kanna gladje nar man ar med sin partner. Och kom ihag, det ar inte det rosa skimret man hade i borjan som ar "verkligheten", det ar vad man ser nar man har "problem" och hur man hanterar dem tillsammans som ar "verkligheten" och som avgor om forhallandet ar bra eller ej..
    VÄLDIGT bra skrivet!
  • Gena

Jag känner mig verkligen orolig att du ska bli tillsammans med honom igen. Känner mig också orolig för att han ska komma åt dig på något sätt när du hämtar dina grejer. Försök få någon annan att hämta grejerna och om det är något han inte går med på så se till att du har sällskap med dig när du hämtar dem (och berätta inte för honom i förväg att du tar med dig någon).

Alla människor som har eller har haft ett förhållande hade säkert kunna göra någon grej annorlunda. Ingen är perfekt, glöm inte det. Det är helt meningslöst för dig att tänka på hur du kunde gjort saker annorlunda, när man läser om hur han behandlat dig. Du kunde inte gjort något annorlunda i detta förhållande, för detta är inte en person som det är lämpligt för någon att ha ett förhållande med.

• Gena
    Anonym (H) skrev 2020-06-29 10:54:45 följande:
    Asså förlåt om jag har blivit helt hjärntvättad eller något men är det verkligen så oroväckande som alla påstår? Tror ni han skulle kunna vara farlig emot mig?

Jag har som sagt ångest över att jag hade kunnat gjort annorlunda. Mest att jag blivit sur o liknande mkt. Men jag har nog öndå haft svårt att hålla låg profil o det har vart så mkt som legat o gnagt. Tex när han hånat mig o grejer på sms o ignorerat mig har det slagit över helt. Ist för att hålla tyst har jag väl provocerat honom genom att bli arg o ringt o skrikit att han ska ge fan i att ignorera sin flickvän. Men även där har det kommit något tillbaka I form av att jag ska sluta ta på mig offerkoftan o att jag enbart slänger över skiten på honom. För det har han sagt vid flertalet gånger att jag lägger all skuld på honom så det är klart att jag tror det varit så o att jag vart en hemsk flickvän...
    Jag tror inte det skulle vara fysiskt farligt för dig att hämta grejerna. Men när du hämtar dem får han en chans att snärja och manipulera dig igen. Och ert förhållande är inte bra för dig.

Han har ju redan hindrat dig en gång från att få tillbaka grejerna utan att själv hämta dem. Så om han inte går med på att någon annan hämtar dem så tycker jag att du ska ta med dig någon när du hämtar grejerna (dock utan att tala om i förväg att du tar med dig sällskap). Det blir svårare för honom att maniupulera och trycka ner dig om någon annan är med.
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!