Anonym (H) skrev 2020-06-29 10:54:45 följande:
Asså förlåt om jag har blivit helt hjärntvättad eller något men är det verkligen så oroväckande som alla påstår? Tror ni han skulle kunna vara farlig emot mig?
Jag har som sagt ångest över att jag hade kunnat gjort annorlunda. Mest att jag blivit sur o liknande mkt. Men jag har nog öndå haft svårt att hålla låg profil o det har vart så mkt som legat o gnagt. Tex när han hånat mig o grejer på sms o ignorerat mig har det slagit över helt. Ist för att hålla tyst har jag väl provocerat honom genom att bli arg o ringt o skrikit att han ska ge fan i att ignorera sin flickvän. Men även där har det kommit något tillbaka I form av att jag ska sluta ta på mig offerkoftan o att jag enbart slänger över skiten på honom. För det har han sagt vid flertalet gånger att jag lägger all skuld på honom så det är klart att jag tror det varit så o att jag vart en hemsk flickvän...
Jag tror inte det skulle vara fysiskt farligt för dig att hämta grejerna. Men när du hämtar dem får han en chans att snärja och manipulera dig igen. Och ert förhållande är inte bra för dig.
Han har ju redan hindrat dig en gång från att få tillbaka grejerna utan att själv hämta dem. Så om han inte går med på att någon annan hämtar dem så tycker jag att du ska ta med dig någon när du hämtar grejerna (dock utan att tala om i förväg att du tar med dig sällskap). Det blir svårare för honom att maniupulera och trycka ner dig om någon annan är med.