• Anonym (Coco)

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Anonym (H) skrev 2020-08-17 22:37:25 följande:
    Tänlte jag skulle uppdatera lite här. Åkte aldrig o hämtade mina saker o vi hördes heller inget alls. Jag har börjat träffa en as trevlig kille o insett hur snälla killar det finns. Jag kände mig redo nu för att klippa alla band o skrev till mig ex igår att jag har tänkt komma o hämta mina saker snart men att jag bara ska få tag i lite hjälp först. Om det är några problem så får han säga till så kan en kompis som bor i samma stad hämta de o ha hos sig. Då han öndå grattade mig så antog jag att det var lugnt mellan oss. Han läste mitt meddelande o svarade inget. Var ju iofs ingen fråga men jag tycker ändå man kan svara på det jag skrev.

Min mamma Tycler jag ska passa mig rejält för honom då hon absolut tror han är störd o håller på med maktspel nu genom att inte svara o får mer kontroll. Men jag kommer inte falla tillbaka. Va har han ens att vara sur för nu. Han gjorde slut o jag lät det bli så.
    Superglad för din skull att du kommit vidare och kunnat släppa den här omogna typen som betedde sig som en douche inte uppskattade dig eller gav dig något tillbaka.
    Tycker han låter som den typen av kille som blir intresserad först när du är borta vilket betyder att du som person inte är intressant för honom.

Det låter som du gissade hans hemlighet (att han var kär i sin kompis) och han ville inte att någon skulle veta så det var bättre för honom att dumpa dig och stänga av när du kom för nära sanningen.

Du har laglig rätt att få dina saker.
    Meddela honom helt kallt att du kommer och hämtar dina prylar på en tid ni bestämmer eller så kommer du med poliseskort, hans val. Då går det nog fint ska du se, haha.
    Ta fram din inre krigare, du har rätt till dina prylar.
    Sedan kan klippa alla band till honom och spärra honom på alla medier, han förtjänar inte en suck från dig.

Härligt att du träffat en fin kille som uppskattar dig, det förtjänar du Glad 

PS: Klok mamma :)
  • Anonym (Coco)
    Anonym (H) skrev 2020-08-27 12:59:47 följande:
    Okej här kommer en ny uppdatering! Jag hörde av mig igen o ville komma o hämta mina saker men han var tyvärr inte hemma. Frågade hur vi lättast löser det med tanke på att han aldrig är hemma. Han ville Swischa mig pengar för mina saker. Jag svarade att det går bra så slipper jag allt sen o kan lägga det bakom mig. Då skriver han att han gärna vill att jag kommer o pratar för han ville inte sluta på fel sätt. Svarade att jag absolut inte har något agg o att jag är helt okej med detta avslut. Då börja han att jag gjorde på ett jätte fult sätt, att han mådde skit dåligt o var tvungen att bryta helt. Svarade bara att jag förstår. Sen skrev han: jag har tänkt på dig väldigt mycket tro inget annat.

För det första antar jag att han sålt min cykel för varför skulle jag inte kunna ta den när vi skulle prata ?

Det bästa är att hade detta hänt för 2 månader sedan hade jag vart överlycklig, men nu har jag träffat en underbar kille som är så snäll så jag känner inte ens behov av att få en förklaring. O jag antar ju att han ångrar sig o hade trott att jag skulle höra av mig med inte. O vadå mådde skit dåligt o va tvungen att bryta helt? Jag hade ju liksom inte ens gjort något fel så allt detta är fan hans fel överhuvudtaget. Gör slut där jag sätter lite krav o sedan vill ha mig tillbaka när han märker jag inte kommer krypandes??

Han skulle ha Swischar pengar i veckan men inte gjort än....
    Han låter inte stabil. Först trevlig och vill prata och sedan när du går med på det så tvärvänder han och blir anklagande och obehaglig.

Som jag skrev förut, du har lagen på din sida, var inte rädd för att använda den :)

Han har ingen rätt att slänga bort dina saker, tror det är "egenmäktigt förfarande" och du kan polisanmäla.
    Har han sålt din cykel utan ditt tillstånd är det också olagligt och du har rätt till pengarna och om du inte får dem så kan du polisanmäla även för detta.

Diskutera inte med honom då han verkar bli aggressiv och argumentativ mot dig. Det är troligt han kommer försöka slingra sig igen och vara trevlig för att sedan återigen sura och inte svara.

Kontakta polisen och fråga hur du gör bäst, det kostar inget att fråga.

Sedan kan du lugnt meddela honom att antingen får du summan ni kom överens om (inklusive värdet på cykeln) eller så anmäler du detta till polis.

Lycka till vännen Glad
  • Anonym (Coco)
    Anonym (smile) skrev 2020-08-27 16:00:24 följande:
    Är det saker du har råd att bli av med? I så fall kan du ju bara släppa saken. Det kan man göra ibland. Det kan vara värt lite pengar för att bli av med en dålig relation. Som avslut kan man skicka ett sms att du får behålla grejerna, önskar dig ett bra liv, hejdå typ. Vet inte, tror jag eventuellt skulle funderat i de banorna.
    Ja, det är sant, han låter ju sjukt jobbig att ha att göra med och orsakar dig bara stress Rynkar på näsan
  • Anonym (Coco)
    Anonym (H) skrev 2020-08-30 22:44:09 följande:
    Skrev idag att jag fortfarande inte fått pengarna som han skulle skicka i veckan. Han öppnar meddelandet men ignorerar det. Håller fan på o bli galen. Alltså han känns som en psykopat. Min pappa sa att jag ska skriva att han har en vecka till på sig annars kommer jag o han o hämtat de o är han inte hemma anmäler vi honom. Har en kompis som en ny utbildad polis som jag tänkt rådfråga. Har ju dock inte så mycket som visar att sakerna är mina... mitt ex är hos kronofogden redan så han om någon borde väl vara lite rädd.

Kommer ens polisen göra något?
    Åh så bra att du har din pappa och folk på din sida :). 

Oroa dig inte, om du inte får tillbaka prylarna och han fortsätter ignorera så kommer polisen hjälpa dig så gott det går, du är trovärdig och kan beskriva cykeln & dina prylar. Och du har kvar sms som bevis på att han lovat ge dig tillbaka dina saker eller pengar, så det håller. Plus att han redan är hos kronofogden säger en del...

Köpte du cykeln kontant eller med kort eller fick du den i present? Du kan nog beskriva den bra.
    Det går att se korttransaktioner flera år tillbaka, banken kan hjälpa dig om du behöver. 

Spara varenda sms från och till honom. Det är bevis.
    Det kommer gå bra, och du kommer göra ditt bästa. Du kommer visa att han inte kan trampa på dig!
  • Anonym (Coco)
    Anonym (H) skrev 2020-08-31 09:27:08 följande:
    Han gör mig galen asså. Grejen är att jag inte har kvar alla meddelanden då de går bort efter 24 timmar. Ända som finns just nu är en bild jag skickat till min mamma o skeivit att han ska köpa cykeln till mig samt att jag samma dag har swischat honom pengar.

Jag funderar på att höra av mig till kronofogden o kolla hur man ska begära sig åt.

Hur bör jag skriva till honom? Kan jag skriva:

Du har till lördag på dig att Swischa mig pengar, annars kommer jag o min pappa o hämtar cykeln o är du inte hemma då så blir jag tvungen att anmäla dig.
    Det låter jättebra :)

Ifall du behöver mer bevis: Nästa gång han svarar dig, om du har, kan du ta en skärmdump eller med annan kamera fota meddelandet? Vet inte om ni kommunicerar via mobil/facebook. 

Superbra jobbat och att du tar hjälp av kronofogden, det kommer går bra!
  • Anonym (Coco)
    Anonym (H) skrev 2020-08-31 20:33:10 följande:
    Han total ignorerar mig nu. Öppnar inte ens meddelandet. Ha skrivit på både snap, insta o fb. O jag ser tydligt han är online där.

Gör han såhär för att han inte vill eller är det en form av maktspel då han vet hur frustrerande det blir för mig? Gör en vecka sedan skriver han att han vill träffa mig igen o jag ska höra av mig om jag vill ta en fika. Tror han på riktigt jag vill det när han gör såhär? Eller var det ett spel för att jag skulle släppa det? Han är fan dum i huvudet adså
    Ja, han tänker nog att om han ignorerar så kommer du tröttna och försvinna. Låter som han är så som person, spelar spel, undviker ansvar och löften. Inte konstigt han redan har kronofogden efter sig...

Nu kan du skita i att kontakta honom och istället bara ha och göra direkt med myndigheterna så du får dina saker/pengar.

Trist att det ska vara så jobbigt för dig, men du gör helt rätt! Du har laglig rätt till dina prylar/värdet av dem.
  • Anonym (Coco)
    Anonym (H) skrev 2020-09-01 12:38:51 följande:
    Alltså det börjar kännas som han jävlas med mig! Han måste ju fatta att jag fattar att han ignorerar mig medvetet då jag kan se att han är online o att han vanligtvis öppnar meddelande inkommet dygn! Så va tror han? Tror han att genom att ignorera så skjuter han det ifrån sig? Han hamnade hon kronogmfogden för hans ex gjorde slut o då ignorerade han räkningar på det en bil för han tyckte det var jobbigt: trodde han på riktigt att det funkar så?
    Ja, han lever nog inte i verkligheten ;)
    Bra att du sätter hårt mot hårt, enda som kommer funka ;)
  • Anonym (Coco)
    Anonym (H) skrev 2020-09-02 13:58:02 följande:
    Fortfarande inget svar o inte öppnat mina meddelanden så fattar inte hur han tänker. Han måste ju fatta att jag fattar han ignorerar medvetet!!

Har dock inte hotat med polisen än...
    Du kan testa det, kanske har bättre effekt på honom ;)
  • Anonym (Coco)
    Anonym (B) skrev 2020-09-02 21:33:04 följande:
    Jag har väl inte sagt att hon inte ska det. TS "fattar inte hur han tänker" och jag svarade på det. Han vill inte ge henne pengarna och svarar därför inte. Föga förvånande. Det lär inte bli lätt att gå tillbaka pengarna.
    molly50 skrev 2020-09-02 22:16:14 följande:
    Ok. Du menar så. Då hänger jag med.
    Jag tror ju också att han tycker det är jobbigt,med tanke på hur han betedde sig mot exet.
    Men han skulle ju göra det så mycket enklare för sig själv om han bara samarbetade och slutade fjanta sig.
    Ja, hal som en ål :(.

Stå på dig TS Glad

• Anonym (Coco)
    Anonym (H) skrev 2020-09-06 18:02:29 följande:
    Jag tänker väl snarare att han kan göra ett helvete för mig efteråt o inte just då. Tex sprida ut bilder eller liknande på mig. Det är olagligt men han verkar ju inte riktigt fatta det här med vad man får eller inte. Det är liksom inte lagligt att sälja någon annans sak
    Om du känner att det är för jobbigt att ha mer med honom att göra/koppla in polisen och hellre vill släppa det, gör det som känns bäst för dig. 

Han låter som en oförutsägbar, narcissistisk jäkel och har ju verkligen tryckt ned dig när ni var ihop. Han låter inte farlig men inte kul om han hämnas förstås och det aldrig tar slut....

Din vinst är ju ändå att han inte kommer få något mer från dig, ingen kontakt ingen energi.
    Om du inte kommer ångra att du hämtade dina saker kanske det är ett bättre alternativ för dig att släppa det? Skulle du sakna dina prylar eller att du tog fighten med honom?

Kram :)
  • Anonym (Coco)

...ångra att du inte tog fighten?, menar jag :)

Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!