Pojkvän helt besatt av sin kompis!!
Anonym (H) skrev 2020-08-17 22:37:25 följande:
Tänlte jag skulle uppdatera lite här. Åkte aldrig o hämtade mina saker o vi hördes heller inget alls. Jag har börjat träffa en as trevlig kille o insett hur snälla killar det finns. Jag kände mig redo nu för att klippa alla band o skrev till mig ex igår att jag har tänkt komma o hämta mina saker snart men att jag bara ska få tag i lite hjälp först. Om det är några problem så får han säga till så kan en kompis som bor i samma stad hämta de o ha hos sig. Då han öndå grattade mig så antog jag att det var lugnt mellan oss. Han läste mitt meddelande o svarade inget. Var ju iofs ingen fråga men jag tycker ändå man kan svara på det jag skrev. Min mamma Tycler jag ska passa mig rejält för honom då hon absolut tror han är störd o håller på med maktspel nu genom att inte svara o får mer kontroll. Men jag kommer inte falla tillbaka. Va har han ens att vara sur för nu. Han gjorde slut o jag lät det bli så.
Tycker han låter som den typen av kille som blir intresserad först när du är borta vilket betyder att du som person inte är intressant för honom.
Det låter som du gissade hans hemlighet (att han var kär i sin kompis) och han ville inte att någon skulle veta så det var bättre för honom att dumpa dig och stänga av när du kom för nära sanningen.
Du har laglig rätt att få dina saker.
Meddela honom helt kallt att du kommer och hämtar dina prylar på en tid ni bestämmer eller så kommer du med poliseskort, hans val. Då går det nog fint ska du se, haha.
Ta fram din inre krigare, du har rätt till dina prylar.
Sedan kan klippa alla band till honom och spärra honom på alla medier, han förtjänar inte en suck från dig.
Härligt att du träffat en fin kille som uppskattar dig, det förtjänar du

PS: Klok mamma :)