• Anonym (H)

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Anonym (ooo) skrev 2020-06-22 09:18:32 följande:

Då kommer du ingenstans med att prata mer om det, tydligen. Och då kommer nästa fråga: vill du vara i en relation där man inte kan kommunicera utan att den andra ska bli arg och irriterad? 

Du kan absolut vara mindre tillmötesgående, se om han saknar dig. Men jag tror faktiskt som någon skrivit att han inte är lika intresserad av dig som han skulle behöva vara för att satsa mer. Finns ju ingen som säger att han inte ska få träffa sina vänner, men det måste finnas lite balans om man ska bygga en relation. 

Man märker tydligt på honom när man backar, då hör han av sig som aldrig förr. Jag tror jag ska prova att prioritera honom mindre o leva mer som mitt gamla liv o se om han tycker det är så kul...
  • Anonym (H)
    Anonym (ooo) skrev 2020-06-22 09:28:26 följande:

Låter rimligt. Du kan ju inte grubbla 24/7 på det där. Ha kul på annat sätt. Du kommer troligen möta någon annan så småningom, där du märker att det klickar på ett helt annat sätt. 

Nä precis.. för visst är det så att man måste göra uppoffringar när man träffar någon vilket jag gjort men han inte alls. Jag kommer iaf int behöva ha dåligt samvete när jag säger nj till honom.

Han har upprepade gånger sagt att man inte behöver prata o höras varje dag i ett förhållande vilket har gjort att jag backat där o inte hört av mig till honom då det tydligen onte är så viktigt för honom. Men ÄNDÅ är det han som flertalet gånger hör av sig till mig om dagen..
  • Anonym (H)
    Anonym (Alice) skrev 2020-06-22 12:02:26 följande:

Det finns ju flera problem här, inte bara att han prioriterar kompisen.

Jag tycker att han vägrar eller inte kan se saken från din synvinkel är ännu värre. Att ni inte ska kunna prata om känslor utan att han genast slår ifrån sig och inte förstår vad du pratar om.

Visst kanske han ?bara? är omogen, men det känns snarare mer som personlighet. Han kommer inte ändra sig. Om du umgås mer med vänner för att visa honom kommer han ändå inte se det.

Hade jag varit du hade jag gjort slut. Och inte enbart pga prioritera kompisen, utan mest för hans svar när du försökte prata om det.

Nä asså det är omöjligt att göra en diskussion med honom utan att han slår ifrån helt. Allt blir mitt fel, han fattar inte va jag pratar om. Nu tycker jag att jag sa det på ett extremt bra sätt faktist. Jag beskrev o förtydligade att ?såhär känner jag?. Jag kan ha missuppfattat saker men det är så jag känner o genom diskussioner reder man upp missuppfattningar.

Självklart kan man tycka olika, men hade min partner sagt något han tycker jag gör fel som jag inte kanske är medveten om eller kan hålla med om är det ju något han känner o som jag får ta åt mig av. O jag tror det finns tjejer som är betydligt krävande än vad jag är: för som sagt är jag ingen som vill ses hela tiden, då även jag vill umgås med mina vänner. Men jag väljer inte bort honom för att en kompis som jag kan träffa o har frågat varje dag.
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2020-06-22 12:14:24 följande:

Prova med det.

Om han då reagerar och frågar varför du aldrig vill ses så säg då bara att det är ju så han vill ha det.

Och vill han inte det så får han själv börja ta sig i kragen och börja visa att han menar allvar med er eller så går du vidare.

Då kanske han vaknar.

Om inte så lämna och gå vidare.

Du ska inte behöva sätta hela ditt liv på vänt om du vill ha något mer seriöst.

Det känns som jag vrider mig ut o in för att få allt att passa ihop o alla ska bli nöjda. Om jag tex är bortbjuden på fest ser jag öndå till att åka dit som tex kan vara 10 mil bort o sedan flänger vidare till honom. Jag är extremt påfrestande men jag vet att en partner tröttnar om man inte anstränger sig så det är uppoffringar som krävs när man inte bor ihop.

Ja jag kommer inte föreslå att ses, så tillslut kommer han reagera. Likaväl om han föreslår att ses så ska jag säga jag ska tänka på saken för jag kanske ska va med en kompis som jag bor granne med som även jag har. Omogen men verkar ju vara det önda. Men jag vägrar bli tagen förgivet o bli överkörd.

Tex en gång så hade jag blivit bortbjuden till en annan stad, han ville även ses den helgen men kunde enbart lördagen, dvs samma dag som festen var, jag hade även tackat nej till festen för att träffa honom. När jag då säger att det kanske är bättre att ses helgen efter så att jag ändå kan gå på festen eftersom han själv är upptagen på fredagen, men då blir han sur....
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2020-06-22 13:29:38 följande:

Det låter som att det bara är du som vänder och vrider dig ut och in och som anstränger dig för att få det att fungera.

Han verkar bara ta dig för givet och förväntar sig att du bara ska acceptera hans sätt.

Jag tycker du ska fundera på om du verkligen vill leva så.

Kanske vaknar han om du säger att du inte vill satsa mer på er utan hellre vill få chansen att träffa någon som tar dig mer seriöst och sätter dig i första rummet.

Jag tog en gång upp att jag inte ville mer, att jag tycker han tar mig för givet o så. Då fick han total panik. Även samma där, han sa: jag vet inte va du pratar om?? Men tonen i hans röst var mycket rädd.
  • Anonym (H)
    Anonym (Alice) skrev 2020-06-22 13:48:08 följande:

Jag är ledsen men han kommer aldrig ändra sig. Det måste ju komma från honom själv. Om han skulle försöka ändra sig för din skull så kommer det bara hålla ett litet tag, sedan kommer han falla tillbaka i gamla hjulspår.

Nej jag vill ju inte han ska ändra sig för mig utan för att han vill. Det som gör mest ont är att jag vet att han flyttade 150 mil enbart för sitt ex. Med henne verkade han gå otroligt fort fram med. Flytta ihop, skaffa bil o massa. Sen har han sagt att det slutade i katastrof o därför vill han gå lugnare framåt med mig o inte göra samma misstag.
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2020-06-22 13:47:24 följande:

Men han verkar ändå inte ta det på allvar när du säger det eftersom han fortsätter på samma sätt.

Du måste nog visa att du menar det också.

Nä det verkar han ju inte göra.. kan jag på något sätt visa jag menar allvar i ge en chans till?
  • Anonym (H)
    Anonym (ooo) skrev 2020-06-22 14:08:39 följande:

det är nog snarare han som ska visa att han menar allvar. Inte genom att säga eller låta desperat utan faktiskt. att ändra sitt beteende

Jag funderar också lite på hans tidigare relationer. Har de tagit slut pga hans beteende? 

Vet inte så mycket om hans tidigare relation mer än att hon var otrogen vad han säger iaf. Aldrig rätt att vara det men vem vet hur mkt han brydde sig om henne?

Sen genom lite snok om tidigare dejter har det låtit på honom att det var tjejen som spårade ut o blev konstog, men var jag sett genom sociala medier träffade öven en annan tjej en kille under tiden de dejtade.

Innan vi ens hade träffat varandra utan enbart skrev med varandra hade vi vårt första bråk då han tyclte jag gjorde fel i att inte ha berättat för min familj om honom vilket jag inte alls kunde förstå varför jag skulle göra det. Han däremot var väldigt tidig med att berätta om mig. Jag såg ingen anledning att berätta då han egentligen bara var en i mängden av dejter just då. Oerfaren?
  • Anonym (H)
    Xenia skrev 2020-06-22 15:10:05 följande:

Tyvärr tycker jag det verkar döfött. Även om han skulle prioritera dig och avstå från att träffa sin kompis den helg han träffar dig (iaf en tid) så kvarstår problemet att han inte kan kommunicera utan slår ifrån sig.

Tänk om ni flyttade ihop och skaffade barn. Då skulle han umgås ännu mer med sina kompisar under helgen för ni träffas ju hela veckan. Du skulle sitta ensam med barnet medan han roade sig med kompisarna. Han skulle slå ifrån sig om du protesterade och säga att det är du som skapar problem. Då blir svårare att göra slut eftersom ni har barn.

Ja asså det jobbiga är att han slår ifrån sig hela tiden. Om han är narcissist o inte är medveten om det alls eller om han tar åt sig men inte kan visa det o slår ifrån därför p går i försvar vet jag inte..
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2020-06-22 20:18:05 följande:

Jag hade kunnat hålla med dig om TS och hennes kille hade träffats varje helg. Men nu gör de inte det.

Och när det träffas så blir det på sin höjd 1,5 dygn.

Kompisen bor han granne med och träffar nästan varje dag.

Och han tycker synd om kompisen om han sitter ensam.

Som om han hade något slags ansvar för honom.

Självklart ska man kunna fortsätta och umgås med sina vänner även om man träffar en partner.

Men det ska ju inte gå ut över förhållandet.

Håller helt med. Hade han o kompisen inte haft möjlighet att ses på vardagarna hade jag absolut låtit honom prioritera kompisen, men nu jobbar de t.o.m. ihop.. de träffas varje dag plus efter jobbet. Så nä, lite mer prioritering Tycler jag allt att jag kan vara..
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!