molly50 skrev 2020-06-22 12:14:24 följande:
Prova med det.
Om han då reagerar och frågar varför du aldrig vill ses så säg då bara att det är ju så han vill ha det.
Och vill han inte det så får han själv börja ta sig i kragen och börja visa att han menar allvar med er eller så går du vidare.
Då kanske han vaknar.
Om inte så lämna och gå vidare.
Du ska inte behöva sätta hela ditt liv på vänt om du vill ha något mer seriöst.
Det känns som jag vrider mig ut o in för att få allt att passa ihop o alla ska bli nöjda. Om jag tex är bortbjuden på fest ser jag öndå till att åka dit som tex kan vara 10 mil bort o sedan flänger vidare till honom. Jag är extremt påfrestande men jag vet att en partner tröttnar om man inte anstränger sig så det är uppoffringar som krävs när man inte bor ihop.
Ja jag kommer inte föreslå att ses, så tillslut kommer han reagera. Likaväl om han föreslår att ses så ska jag säga jag ska tänka på saken för jag kanske ska va med en kompis som jag bor granne med som även jag har. Omogen men verkar ju vara det önda. Men jag vägrar bli tagen förgivet o bli överkörd.
Tex en gång så hade jag blivit bortbjuden till en annan stad, han ville även ses den helgen men kunde enbart lördagen, dvs samma dag som festen var, jag hade även tackat nej till festen för att träffa honom. När jag då säger att det kanske är bättre att ses helgen efter så att jag ändå kan gå på festen eftersom han själv är upptagen på fredagen, men då blir han sur....