• Anonym (H)

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Anonym (Missbruk?) skrev 2020-06-22 20:43:24 följande:

Jag hade ett ex som var så. Han försvann iväg till bästa kompisen varannan dag (minst, helst varje). Till en början reflekterade jag inte över det då vi hade olika är arbetstider (vi bodde ihop). När vi började jobba samma tider märkte jag att han aldrig tycktes nöjd av att bara umgås med mig.

Det visade sig att han hade ett missbruk som jag inte visste om. Längre än så klarade han liksom inte att gå utab cannabis. Han var annars skötsam och jobbade. Jag anade inget!

Kan det vara så? Det kan vara svårt att upptäcka ifall han linkom inte gör det när du är nära? Han blev också irriterad när jag ställde krav och hade dåliga bortförklaringar!

Det är mycket alkohol de dricker, super inte mer blir ett glas, har däremot svårt att tro att det är något annat o jag får en känsla av att kompisen ändå är skötsam. Men sen vet man ju aldrig.
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2020-06-23 12:58:36 följande:

Om de dessutom jobbar ihop så förstår jag inte behovet av att träffas så mycket utöver det när han nu har dig.

Ska han klara va att ha ett seriöst förhållande så måste han börja se över sina prioriteringar.

Och där gjorde han slut med mig över sms.. vägrar svara när jag ringer o bla bla. Vet inte om det är seriöst eller bara bekräftelse..
  • Anonym (H)
    Anonym (..) skrev 2020-06-23 14:14:14 följande:

Du vill inte ha en kille som gör slut, seriöst eller ej. Är han inte mer rädd om er relation än att han gör slut för att markera någonting så vill han inte ha dig /tillräckligt/.

Nä jag vet inte om det är för att markera eller om han verkligen menade det.. o att inte ens kunna svara i telefon när man ringer. Han gör alltid det när vj tjafsat. Varför? Är han konflikt rädd eller vad?

Kan han ha gjort slut på riktigt när han för 2 dagar sedan sa att han älskade mig?
  • Anonym (H)
    Anonym (ooo) skrev 2020-06-23 14:40:45 följande:

Han är omogen, eller vad det är, men uppenbart att ni är osynkade som det ser ut. Försök inte ringa mer nu. 

Han sa att jag är sjukligt svartsjuk som anklagar honom att vara otrogen med sin kompis. Helt ärligt undrr jag om han tar åt sig när han säger så, för jag har inte anklagat honom att vara otrogen med honom! O han tyckte det var helt onödigt att dra upp
  • Anonym (H)
    Anonym (..) skrev 2020-06-23 16:50:14 följande:

De flesta av oss tolkar "det är slut" som "det är slut" och inte som "kan han ha menat något annat". Omoget att han inte vill svara i telefon men att han gjort slut är det inget oklart med. Sedan kanske han omprövar det när han vill ha sällskap och sex igen men för tillfället har han gjort slut. 

Att han sade att han älskade dig, tja. Han kan ha sagt det för att man förväntas säga så i en relation. Han kan ha sagt det för att han visserligen älskar dig men gjort slut då han bara vill ha förhållandet på sina premisser, inte vill ändra något i sitt liv för din skull (typ lägga mer tid på dig än på kompisar). En ganska villkorad kärlek i så fall, och då får det ju vara villkor partnern är med på.Gaslighting. 

Han sa la inte det direkt så utan han började ignorera att svara mig så sa jag: så du gör slut på sms? O då sa han ja jag åker väl inte till dig o säger samma däe...
  • Anonym (H)
    Anonym (..) skrev 2020-06-23 16:50:14 följande:

De flesta av oss tolkar "det är slut" som "det är slut" och inte som "kan han ha menat något annat". Omoget att han inte vill svara i telefon men att han gjort slut är det inget oklart med. Sedan kanske han omprövar det när han vill ha sällskap och sex igen men för tillfället har han gjort slut. 

Att han sade att han älskade dig, tja. Han kan ha sagt det för att man förväntas säga så i en relation. Han kan ha sagt det för att han visserligen älskar dig men gjort slut då han bara vill ha förhållandet på sina premisser, inte vill ändra något i sitt liv för din skull (typ lägga mer tid på dig än på kompisar). En ganska villkorad kärlek i så fall, och då får det ju vara villkor partnern är med på.Gaslighting. 

Han sa la inte det direkt så utan han började ignorera att svara mig så sa jag: så du gör slut på sms? O då sa han ja jag åker väl inte till dig o säger samma däe...
  • Anonym (H)
    Anonym (ooo) skrev 2020-06-23 14:40:45 följande:

Han är omogen, eller vad det är, men uppenbart att ni är osynkade som det ser ut. Försök inte ringa mer nu. 

Men är det ens en grund till att göra slut? Jag kritiserade honom( som man knappt kan kalla det för) o då tycker han jg är sjukligt svartsjuk. Hur kan man bara 2 dagar tidigare sitta o planera sommaren, säga att hn älskar mig, o planera att köpa bil ihop, då har man inte planert att göra slut. Kan lova att fler par har ännu värre bråk än vårat utan att göra slut.
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2020-06-24 11:30:10 följande:

Han är inte bara omogen. Han är feg också som inte vågar göra slut på ett värdigt sätt mellan 4 ögon.

Han var väl kanske rädd för att du skulle hinna före när du nu börjat kritisera honom.

Var glad att du är av med honom nu. Du förtjänar bättre än så.

Ja det sa en kompis med, att han kanske blev rädd att jg skulle göra slut o det kan jag tänka mig hade vart fruktansvärt för honom att bli dumpad.

Jag skrev till honom idag för jag måste hämta en hel del saker hos honom. Han ignorerar att öppna mitt meddelande medvetet.. kan se att han är online o även mottar ifrån andra.

Varför? Är det något slags spel för att få mig ännu mer osäker? Har han makten genom att inte svara eller vad.
  • Anonym (H)
    Anonym (Manipulativ och omogen.) skrev 2020-06-24 13:39:17 följande:

Ja, och lat dig INTE overtalas till att ta honom tillbaka. Nu vet du ju hur han ar. Killar som uppfor sig sahar blir bara varre med tiden. Precis som kvinnomisshandlare burkar "angra" att de slar (och vara jattegulliga daremmellan) tills de slar IGEN.... och IGEN... och IGEN, sa ar det mycket mojligt att han kommer att visa en "snallare" sida nar du sent omsider kommer for att hamta dina grejjer (han kommer forstass att svära ocksa, dessa män varvar sin taktik) och da ska du INTE ramla i fallan. INSE att han INTE ar bra for dig och att det ALDRIG kommer att funka och att det ar battre att avsluta omedelbums! Fall inte for hans tricks, hur "snall" han an verkar. Bete dig inte som en kuvad kvinna som hela tiden tar tillbaka sin misshandlare, utan bryt nu medans du har chansen!

Men varför svarar han inte mig då? Han kanske dumpade mig på riktigt o inte alls kommer komma tillbaka. Riktigt feg måste jag säga. Genom sms. Och över vadå? Finns det ens en anledning? För att jag kritiserade o sa att han umgås extremt mkt med sin kompis? Hur kan man sitta o planera sommaren o massa 2 dagar tidigare, säga att han älskar mig o sen dumpa mig för ett litet ?bråk?
  • Anonym (H)
    Anonym (Manipulativ och omogen.) skrev 2020-06-24 14:23:09 följande:

Det ar ett maktspel. Oavsett om han dumpat dig eller kommer att forsoka fa dig tillbaka sa ar han INTE ratt kille for dig.

Om han dumpat dig forstar jag inte varfor han inte later dig komma och hamta dina grejjer. Man vill ju bli av med den man dumpat sa snabbt som mojligt. Han njuter tydligen av att ha makten och later dig lida nar han forvagrar dig att hamta dina saker (sasom misshandlare njuter av att ha kontroll over sitt offer). Han "straffar" dig helt enkelt, sa akta dig for honom. Nar du val aker och hamtar dina grejjer sa ta garna med en kompis, dels som "barhjalp" men ocksa som stod om killen provocerar eller soker konflikt. Bara hamta dina grejjer utan nagot onodigt snack och ta dig darifran sa snabbt som mojligt. Kommer du ensam far han mer makt och kan t ex. vagra slappa ut dig, forsoka overtala dig att stanna, eller vilja ha avslutningssex. Ta for tusan nagon med dig. 

Vill han ha dig tillbaka sa ar detta som sagt ett maktspel. Han forsoker fa dig att krypa tillbaka. Vissa tjejer blir desperata nar killen inte svarar eller ringer tillbaka och "gor allt" for att stalla saker och ting till ratta nar killen val behagar svara. Han ar val saker pa att han ar guds gava till kvinnofolket och tvivlar inte en sekund pa att du skulle vilja ha honom tillbaka nar han val hor av sig. Ni hade ju det "bra" (i hans ogon) innan han blev sur och ignorerade dig, sa han fattar nog inte att han avslojat sitt ratta jag med sitt nuvarande beteende och darmed forlorat dig. Han tror sakert att du grater dig till somns eller i alla fall ar orolig for att mista honom och kommer att komma krypandes tillbaka till honom sa fort DU fattat at DU gjort fel (vilket du inte har, men i hans huvud), eller nar han till sist beslutar sig for att ringa dig (dvs. straffet ar over for denna gangen). 

Oavsett vilket av ovanstaende skal det ar sa tar du INTE tillbaka honom. Manga naiva dumma tjejer gor det och sen kan de inte ta sig ur (kuvade tjejer normaliserar killens beteende efter ett tag och ar sedan fast/tror sig inte kunna fa battre). Bryt NU och sta fast vid ditt beslut. 

Han har väl inte sagt blankt nej, men skrev att en kompis var i hans stad o kunde hämta mina saker. Han sa då att det beror på när för han skulle iväg, så sa jag att han bara kunde sätta ut de men då sa han att de kommer garanterat bli snodda. Så han sa väl inte blankt nej men verkade inte vilja bli av med de helt eller.

Men tänker han inte att jag kanske går vidare jätte snabbt o hittar någon annan under tiden han ignorerar mig?
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!