Anonym (Manipulativ och omogen.) skrev 2020-06-24 14:23:09 följande:
Det ar ett maktspel. Oavsett om han dumpat dig eller kommer att forsoka fa dig tillbaka sa ar han INTE ratt kille for dig.
Om han dumpat dig forstar jag inte varfor han inte later dig komma och hamta dina grejjer. Man vill ju bli av med den man dumpat sa snabbt som mojligt. Han njuter tydligen av att ha makten och later dig lida nar han forvagrar dig att hamta dina saker (sasom misshandlare njuter av att ha kontroll over sitt offer). Han "straffar" dig helt enkelt, sa akta dig for honom. Nar du val aker och hamtar dina grejjer sa ta garna med en kompis, dels som "barhjalp" men ocksa som stod om killen provocerar eller soker konflikt. Bara hamta dina grejjer utan nagot onodigt snack och ta dig darifran sa snabbt som mojligt. Kommer du ensam far han mer makt och kan t ex. vagra slappa ut dig, forsoka overtala dig att stanna, eller vilja ha avslutningssex. Ta for tusan nagon med dig.
Vill han ha dig tillbaka sa ar detta som sagt ett maktspel. Han forsoker fa dig att krypa tillbaka. Vissa tjejer blir desperata nar killen inte svarar eller ringer tillbaka och "gor allt" for att stalla saker och ting till ratta nar killen val behagar svara. Han ar val saker pa att han ar guds gava till kvinnofolket och tvivlar inte en sekund pa att du skulle vilja ha honom tillbaka nar han val hor av sig. Ni hade ju det "bra" (i hans ogon) innan han blev sur och ignorerade dig, sa han fattar nog inte att han avslojat sitt ratta jag med sitt nuvarande beteende och darmed forlorat dig. Han tror sakert att du grater dig till somns eller i alla fall ar orolig for att mista honom och kommer att komma krypandes tillbaka till honom sa fort DU fattat at DU gjort fel (vilket du inte har, men i hans huvud), eller nar han till sist beslutar sig for att ringa dig (dvs. straffet ar over for denna gangen).
Oavsett vilket av ovanstaende skal det ar sa tar du INTE tillbaka honom. Manga naiva dumma tjejer gor det och sen kan de inte ta sig ur (kuvade tjejer normaliserar killens beteende efter ett tag och ar sedan fast/tror sig inte kunna fa battre). Bryt NU och sta fast vid ditt beslut.
Han har väl inte sagt blankt nej, men skrev att en kompis var i hans stad o kunde hämta mina saker. Han sa då att det beror på när för han skulle iväg, så sa jag att han bara kunde sätta ut de men då sa han att de kommer garanterat bli snodda. Så han sa väl inte blankt nej men verkade inte vilja bli av med de helt eller.
Men tänker han inte att jag kanske går vidare jätte snabbt o hittar någon annan under tiden han ignorerar mig?