• Anonym (H)

Pojkvän helt besatt av sin kompis!!

Anonym (men) skrev 2020-06-30 13:09:26 följande:

Det verkar snarare som att du tycker det är oerhört orättvist att han tycker och beter sig som han gör och hoppas på nåt sätt att han ska låta bli och helst falla ner på knä och erkänna sitt misstag.... du förstår väl att det aldrig kommer ske och att genom att öht bry dig om vad han tycker och tänker känner sig precis så som han vill att du ska känna med sitt beteende va?

Som andra redan sagt 1000 ggr, sluta bry dig om hur han tänker och känner

Ja det är orättvist, men världen är inte alltid rättvis

Ja han vill straffa dig för att du dumpade honom, det en taktik som omogna människor använder för att rättfärdiga sina egna brister och misstag för sig själva och ett sätt att försöka få den som dumpade honom att känna sig lika värdelös som han kände sig över att bli dumpad men en taktik som enbart fungera om du går på den, varför ger du honom den tillfredsställelsen?

Fast det är ju inte jag som dumpade honom? Var ju han som dumpade mig för att jag påtalade att jag inte känner mig prioriterad.

Jag försöker sluta bry mig om hur han tänker. Men det är ju svårt då jag känner mig lurad men jag är på god väg.

Det som gör att jag grubblar så pass mycket är för jag tycker det är lite konstigt hur man 2 dagar tidigare kan sitta o planera sommaren, boka resa, säga hur mycket han älskar mig, då har man inga tankar på att göra slut.

Sen talar jag om på ett lugnt sätt att han tycker det är konstifr att han alltid prioriterat kompisen o då väljer han att göra slut o vägrar svara mig. För mig är det konstigt o inget man gör slut för. O att t.o.m. inte ens kunna göra det i verkligenheten utan på sms o sen vägrar svara när man ringer.
  • Anonym (H)
    Anonym (B) skrev 2020-06-30 14:30:32 följande:

Det är ju naturligtvis något han gått och funderat ett tag på, trots att han inte sagt något. Droppen och bägaren, du vet.

Jo det håller jag med om! Men jag har svårt att tro att han gjort det för då sitter man inte o säger sådana saker o planerar som vi gjort. Då talar man inte om att man ser fram emot sommaren med en.
  • Anonym (H)
    Anonym (B) skrev 2020-06-30 15:04:36 följande:

Varför inte? Han var väl inställd på att fortsätta förhållandet, men ångrade sig när det blev för jobbigt. När ett förhållande tar slut är det väl mer reglel än undantag att personen förbyts och går från kär till iskall på nolltid.

Nä du har väl rätt. Är väl jag som sabbat allt...
  • Anonym (H)
    Anonym (Manipulativ och omogen.) skrev 2020-06-30 16:17:06 följande:

Han sag fram emot en sommar med en LYDIG, undergiven slav. En tjej som slar knut pa sig sjalv for att forhallandet ska vara sa bra som mojligt, som skammer bort honom, koper presenter och framfor allt inte klagar pa att han helst vill umgas med sin kompis och att hon bara ar ett bihang (nar det passar honom). Varfor skulle han inte se fram emot en san sommar? 

Nu har du dock "forstort" detta genom upptacka att du ar helt oprioriterad och t o m hade mage att patala det! Klart att han inte kan ha sin dromsommar med dig nu, nar du vill ha ett NORMALT jamlikt forhallande.

Han kan visst menat vad han sa nar ni planerade sommaren, men han sag en helt annan sommar framfor sig an vad du sag. Och killar som manipulerar vet forresten vad de ska saga, da de vet att "jag alskar dig" och sant smorande far tjejen dit de vill.

Nä jag börjar väl inte hur det egebtligen var. Men det är väl det som är grejen med manipulerande personer. Jag hade alltid en känsla att när vj väl var med varandra var han snäsig, elak o knappt pratade med mig. Jag Tänlte väldigt ofta att vj knappt kunde prata med varandra. Jag är en väldigt glad tjej o sprallig men fick höra att jag hade adhd. Jag försökte hitta på roliga saker , tog med honom o betalade dyrt för badhus som han ville högst vara på i 1 h. När jag föreslog i våras att vi skulle ta en drink på en uteservering o ha filtar på oss drack han upp snabbt o sedan ville hem. Men så fort vi skiljts åt hörde han av sig o var hur gullig som helst o visade mig massa kärlek.

Han hade heller inte mkt pengar o jag betalade för det mesta. Ända gången han erbjöd sig att betala var när jag gick ifrån kassan o han var tvungen. Trots detta ville han öndå äta frukost, lunch o fika ute på stan o jag fick betala för det mesta.
  • Anonym (H)
    Anonym (B) skrev 2020-06-30 16:50:19 följande:

Och du saknar honom för att ...?

För han hade bra sidor med o det är väl därför det är svårt att lämna ett destruktivt förhållande.. finns massa kvinnor o män som inte lämnar. Men det är väl svårare än man tror
  • Anonym (H)
    Anonym (men) skrev 2020-06-30 17:00:55 följande:

Och om du nu har den kunskapen om destruktiva förhållanden, varför envisas du då med att göra som man inte ska göra?

Du verkar ju veta vad du borde göra, så varför inte bara göra så då?

För jag har innerst inne hoppats på att han skulle förändrats. Att han skulle sluta säga elaka saker till mig för i vissa stunder är han jätte snäll emot mig.
  • Anonym (H)
    Anonym (Omg) skrev 2020-06-30 18:55:08 följande:

Läst hela tråden och ärligt TS, din pojkvän är ett jävla rövhål. Istället för att lyssna på dina tankar och behov sätter han sina egna först och beter sig som att han har monopol till att ha rätt - sen dessutom manipulerar dig och gör slut och inte ger dig dina saker?! Usch, honom är inget att ha ändå. Se det som att han gjorde dig en tjänst med att göra slut och gå vidare från aset. Du förtjänar så mycket bättre.

Nä jag vet.. men det känns som det jag hakat upp mig på är om jag kunnat göra något annorlunda, om jag kanske inte hade blivit så sur o ställt till liv när jag tyckte han behandlade mig fel. Det kunde tex handla om att jag var otroligt rädd för Corona. Ändå gick han ut på krogen o liknande. Jag kunde då tex säga att jag inte vågade träffa honom o då blev han as sur, han respekterade inte alls min rädsla överhuvudtaget. Men det kanske var jag som var besvärlig. O jag blev sur o tyst när han påtalade hur fula mina skor var. Att jag var för på när jag ville prata framtid med honom, tex tyclte han att jag skulle betala ifall vi köpte is som jag ville för jag var den ända med pengar. Jag sa att jag gärna ville köpa ihop o försökte få han att inse vitsen med att spara pengar. Jag kanske var för på där.

Det kanske var onödigt av mig att anklaga honom för att skriva med en annan tjej trots att det förmodligen var sanningen då han inte ville visa.
  • Anonym (H)
    Anonym (Omg) skrev 2020-07-01 10:39:27 följande:

Sluta lägga skulden på dig själv - lita på dina känslor! Du tog upp saker med honom av en anledning - det var något du inte gillade/kände dig bekväm med och du sa ifrån. Är han så skör att han inte klarar av att bli ifrågasatt och försvara sina handlingar är han ändå inget att ha - tro mig! Jag var tillsammans med en sån idiot i nästan tre år som fick mig att tvivla på mina egna känslor för han var så fruktansvärt manupulativ och narcissistisk, var helt förstörd när han senare gjorde slut med mig. Hade noll tro på mig själv, det är hemskt att ifrågasätta sig själv och tänka att man överreagerar, skulle gjort saker annorlunda osv. Så snälla för din egna skull, gör inte så! Detta var det bästa som kunde hända!!

Se nu till att få dina saker så fort som möjligt. En sån som ditt ex kommer garanterat krångla och förneka dina saker för han känner något konstigt maktbehov utifrån det - så som sagt ta ditt pick och pack så fort som möjligt och spring andra håller från denna snubben!

Där kom det. Han skrev grattis till mig hoppades att jag mådde bra...

för en vecka sedan var han kall, vägrade prata med mig när jag bönade o bad att få ringa. Har inte hört av mig på hela veckan o nu skriver han o vill vara trevlig?
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2020-07-01 12:53:33 följande:

För att han känner att han börjar tappa kontrollen.

Ta med dig någon och hämta dina saker nu och så klipper du alla band till honom sen.

Så kan han sitta och våndas. Det har han förtjänat.

Säkert. Är glad att jag inte skrivit något mer till honom. Det var moget av honom att skriva grattis för vi har ändå varit ett par, MEN om vi hade skiljts åt som vänner. Det har vi inte nu, jag bad verkligen om att få prata med honom men han visade att han var totalt obrydd om mig. Så kontakta då inte mig för att skriva grattis, så känner hag
  • Anonym (H)
    molly50 skrev 2020-07-01 13:13:34 följande:

Jag vet inte om jag skulle kalla det moget. Snarare ett desperat försök att hålla kvar kontrollen över dig.

Svara inte på det och ta med dig någon och hämta dina saker så kan du släppa allt som har med honom att göra sen.

Jo... det känns nästan som han planerat att vänta tills min födelsedag o då ha en anledning att kunna höra av sig
Svar på tråden Pojkvän helt besatt av sin kompis!!