• LejonSa

    Gåva till 8 pedagoger

    Mina barn har sammanlagt 8 fsk pedagoger. De går på olika avd.

    Vad köper man? Vi vill iaf ge något litet för uppskattning. Framförallt för den äldres del där de verkligen jobbat stenhårt och verkligen genuint har omtanke och omsorg för vårt hjärta. Fantastiskt personal!

    Men 8 pedagoger är ju mkt. Alla är ordinarie. Vad kan man ge?

  • Svar på tråden Gåva till 8 pedagoger
  • Alexi

    Vi har flera gånger köpt en stooor skål med godis och ställt i personalrummet med ett tackkort. Då når man alla som jobbar där.

  • Fröken W

    Jag har skrivit tackkort till var och en av pedagogerna med individuella kommentarer om vad vi uppskattar med just dennes arbete. Till tackkorten medföljer en liten blomma.

    Det skulle jag själv som lärare uppskatta mer än något stort och dyrt.

  • LejonSa

    Tack för tipsen!

    Skål med godis och så köpte vi i julas. Nu i coronatider så vet jag inte om det hade uppskattats på samma sätt...?

    Tackkort gav vi förra året. Går ju förvisso att ge igen.

    Håller med om att det ej behöver (eller ska vara) vara stort och dyrt.

    Förra året köpte vi en liten handtvål och handkräm i resestorlek från Yves rocher till personalen med tackkort. Men dels finns inte det i år och vill inte ge samma sak heller.

  • Trippelmamma76

    Föreslår tackkort och en gåva till barn på flykt/i fattiga länder osv via tex unicef, läkare utan gränser el någon annan sådan organisation. Man kan välja olika typer av ?paket? såsom leksakspaket eller vad man tycker är bra i sammanhanget. Det har uppskattats mycket när vi givit detta. Och då kan det ju vara gemensamt till alla pedagoger. Jag tycker det var en fin gest med personliga tack till var och en som någon föreslog, särskilt när de gjort något extra för ens barn.

  • Kodia

    Bodyshop har rea på massa presentset just nu, så det kan ju passa bra. Annars en chokladask, pocketbok, picknickfilt, etc.

Svar på tråden Gåva till 8 pedagoger