Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

Behålla eller inte....

Jag är oplanerat gravid. Med vårt fjärde barn (vi har bara gemensamma barn). Vi bor i en villa som är optimal för två barn egentligen, så ett fjärde barn försvårar ju ännu mer. Å andra sidan kan vi ju flytta större om några år när barnen är äldre och får större behov av eget rum. Vi behöver byta en av bilarna mot en 7-sitsig, vilket känns trist då vi nyligen bytte bil och nu behöver byta igen. Framförallt var min man inte alls sugen på ett fjärde barn, och hade planer på vasektomi. Men när jag plussade blev han ändå väldigt glad. Han resonerar som så att när barnet väl är här kommer det ju vara helt självklart i vår familj, och otänkbart att barnet inte skulle ha kommit till oss. Det praktiska får helt enkelt lösa sig... Jag däremot är inte alls helt glad i alla spyor och foglossningen som snart kommer, men vet ju att jag kommer älska barnet när han/hon är här.

Jag gjorde en abort innan vi skaffade första barnet. Det var inget JAG ville helhjärtat, och har ångrat det ända sedan dess. Så aldrig igen att jag kommer utsätta mig/oss för det igen.

Svar på tråden Behålla eller inte....