Inlägg från: En hjälpande vän |Visa alla inlägg
  • En hjälpande vän

Behålla eller inte....

Hej!

Jag gratulerar att du blivit gravid! Jag uppmanar dig att behålla erat barn som du nu bär på. Jag förstår att du känner blandade känslor och det kan vara väldigt tufft. Men du ska inte känna att du på något sätt förstör för din man genom att behålla barnet, för så är det absolut inte! Barnet är en välsignelse för er båda. Att ha små kan ändra en del i hur man lever, men detta behöver inte alls vara något negativt! Att leva med barn är underbart även om det inte alltid är enkelt.

Det är inte alltid enkelt att ta hand om ett barn, men det är alltid värt det. Om det är så att du känner att du brister i ork så är det viktigt att du vet att det finns hjälp och stöd att få. Som du skrev så vet du att din man kommer delta och hjälpa dig. Det kan även vara bra att ha barnvakt då och då för att få vila sig. Och när barnet blir 1 så erbjuds förskola.

Du skrev att din man sa att han inte var särskilt sugen på att skaffa fler barn. Men detta betyder INTE att han inte kommer älska och ta hand om barnet. Du skrev att du vet att han kommer vara stöttande och hjälpa dig om du väljer att behålla barnet.

Jag hoppas verkligen detta blir till hjälp för dig! Kontakta mig gärna om du har frågor, funderingar eller bara vill prata, du är varmt välkommen.

Med vänliga hälsningar

En vän

Svar på tråden Behålla eller inte....