Fosterdöd.
Grattis till er son och jag beklagar att han inte fick stanna hos er. Så hemskt att även ni har drabbats.
Jag och min sambo har förlorat 2 barn.
Dylan föddes i v.25. Han var frisk och kry men drabbades senare av en infektion. Han somnade in 10 dagar gammal.
2.5 månader efter Dylans bortgång så blev vi gravida med lillasyster Ellen. Hon somnade in i min mage på midsommarafton 2018. Den 24/6 födde jag henne stilla. Hon var så lik sin bror. Hon föddes i v.25.
December 2018 blev vi gravida igen men det blev dessvärre ett ma i v.9 men efter det blev jag gravid igen.
December 2019 föddes lillasyster Stella.
Efter Dylan fick jag veta att jag har försvagad livmoderhals. Jag är också bärare av Gbs (infektion som ger uvi-symptom)
Gbs:en framkallade sammandragningar och min försvagade livmoderhals klarade inte av trycket så därav förtidig födsel.
Under den andra graviditeten så fick jag cerklage i v.15 och blev sjukskriven och var sängliggandes (man syr ihop Livmodertappen så man inte öppnar sig lika lätt)
Jag lämnade urinprov 1gång i månaden och fick antibiotika varje gång som det visade positivt för gbs. Fick en stor blödning i v.21 och jag blev nekad antibiotika av ansvarig läkare då jag inte lämnat urinprov. Fick en kur 10 dagar senare. Obduktion av Ellen visade att hon blivit smittad av Gbs i magen. Det var anledningen till att hon somnade in. Vad som var konstigt enligt läkarna, var att det inte fanns nå Gbs i fostervattnet.
Graviditeten med Stella var psykiskt jobbig. Jag blödde lite/hade rosa flytningar mellan v.6-v.12. Jag fick äta antibiotika från v.12 fram till förlossningen. Jag fick cerklage i v.15 och blev sjukskriven plus att jag tar fragminsprutor (blodförtunnande) och Trombyl (blodförtunnande) då jag har lätt till blodproppar. Jag tar även lutinus från v.17 för att stärka tappen och för att hålla undan sammandragningar.
Mitt vatten gick den 5/12 och den 6/12 blev det k.snitt. Hon föddes 6veckor för tidigt. 45cm lång och 2460g tung. Frisk och kry, behövde bara sola vid 4 tillfällen. Vi var på neo i 8 dagar men vi hade fått åka hem efter 4 dagar. Jag fick akutopereras efter snittet pga inre blödning och förlorade nästan 3 liter blod. Låg på iva i 3 dagar varav 1a dygnet var kritiskt. 
Trotts allt vi gått igenom vill vi ge våra änglar och Stella ett till syskon en vacker dag, men just nu måste kropp och själ få läka. Det tog hårt att ha gått igenom 3 graviditeter, 1 vaginal förlossning och 3 operationer på 2.5år. Men det var värt det.
Jag hoppas ni får ett regnbågsbarn till er fina änglapojke. Skickar styrka och kramar till dig <3