Inlägg från: Dethärärmittnamn |Visa alla inlägg
  • Dethärärmittnamn

5:2

God morgon!

Har hört så mycket positivt om detta. Tänkte köra det och se om det stämmer att man blir piggare och mår bättre. En kollega kör 16:8 och mår fantastiskt.

Jag skulle behöva tappa femton kilo dessutom. Kan inte ni som diggar detta berätta om fördelarna?

Såg att det finns enkla ersättningar att ta under fastedagarna också. Vill inte hålla på att laga mat då.

Berätta!

Ha det gott!

• Svar på tråden 5:2
  • Dethärärmittnamn

Jag har varit rejält överviktig och gick ned 22 kilo förra året mellan januari och maj på LCD så jag är van vid att det kan kännas jobbigt. Nu blir det här ju endast två dagar i veckan så det kommer inte vara så svårt.

Har inte gått upp de kilona heller när jag började äta vanligt igen, men har dessa femton kvar som jag vill bli av med och samtidigt läser jag om fördelarna för hälsan med 5:2.

Så nu efterlyser jag de som kört 5:2 en tid och fått in vanan. Vilka vinster ser ni?

• Dethärärmittnamn
    Mrs Green skrev 2020-06-25 21:58:52 följande:

Jag gick ner 22 kg på ett halvår med 5:2 för några år sedan. Det var jobbigt de första veckorna men sedan var det inga större problem. För mig funkade det bäst att hoppa över frukosten på fastedagarna, då blev jag faktiskt mindre hungrig på förmiddagen, men man får ju prova sig fram hur man vill lägga upp det. 

Nackdelen var att jag tappade jättemycket hår och när jag började äta varje dag igen (även om jag fortfarande åt bra mat) gick jag direkt upp 10-15 kg och efter det har kilona suttit som berget, jag har aldrig haft så här svårt att gå ner i vikt som jag har nu. Jag har funderat på att prova 5:2 igen, men det tar emot nu när dottern är i tonåren och jag inte vill visa att jag inte äter varje dag, det var lättare när hon var yngre och inte riktigt förstod vad jag höll på med. 

Tack!
Svar på tråden 5:2