• Anonym (Elsa)

    Försöker hon såra mig eller vad gör hon?

    Jag har en släkting som inte är helt snäll och aldrig har varit det.

    Jag har inga barn och således har jag inga naturliga arvingar. Släktingen säger ofta till mig att mina föräldrar "är ärliga och säger till henne att deras pengar bara kommer att gå till välgörenhet en dag".

    Efter att jag har ärvt mina föräldrar alltså och jag själv dör, om vi nu dör i den ordningen förstås för det vet man ju aldrig. Men släktingen säger alltså till mig att mina föräldrar suckar och säger att allt det dom har tjänat ihop en dag bara kommer att gå till välgörenhet och alltså inte vidare till fler generationer. Mina föräldrar har aldrig sagt så till mig förutom att vi ibland har pratat om bra välgörenhetsorganisationer att lämna arv till om ingen av oss lever.

    Vad vill min släkting åstadkomma genom att säga det här till mig? Vill hon såra mig? Slänga i ansiktet på mig att jag är den enda utan barn i min generation? Är det snällt och trevligt att säga som hon gör?

  • Svar på tråden Försöker hon såra mig eller vad gör hon?
  • Fiinast1

    Nej det är inte snällt och bara idioter beter sig sådär fôrmodligen någon slags härskarteknik samt slänga i ansiktet att du ej har barn

    Arvstvister är det värsta folk kan hugga varann i ryggen hur som helst och särskilt om det rör sig om pengar!

  • Anonym (Elsa)
    Fiinast1 skrev 2020-06-25 16:19:01 följande:
    Nej det är inte snällt och bara idioter beter sig sådär fôrmodligen någon slags härskarteknik samt slänga i ansiktet att du ej har barn
    Arvstvister är det värsta folk kan hugga varann i ryggen hur som helst och särskilt om det rör sig om pengar!
    Fattar inte vad hon håller på med och varför hon känner sig tvungen att gång på gång upprepa att vad mina föräldrar ska ha sagt enligt henne. Det är inte ens säkert att dom har sagt så där faktiskt för hon kan skarva ganska bra ibland.

    Men det är ju inte mina föräldrar som ska analyseras här ändå utan min släkting och vad hon får ut av att säga så där till mig? Hon vet dessutom inte varför jag inte har barn så då är det väl ännu värre att säga som hon gör, eller?
  • Anonym (i)

    Allt jag gjort och byggt upp i hela mitt liv är för min familj.
    Jag hade blivit väldigt besviken om mina barn inte skaffade egna barn.
    Kan knappt tänka tanken för det kommer inte bli så men om... Då hade jag testamenterat allt till någon släktings barn istället.

    Varför inte skaffa några barn?

  • Anonym (Unna er istället)

    Fast varför ska ni låta pengarna gå till välgörenhet? Använd upp dem istället!
    Både du och dina föräldrar vet ju att det inte finns kommande generationer att behöva "spara" till.
    Uppmuntra dina föräldrar att köpa och göra saker som de mår bra av i livet, resa (efter corona) upptäcka, gå på lyxiga restauranger osv, unna sig.
    Blir det arv till dig så gör du samma sak såklart, unna dig, handla upp pengarna!

    Om det inte är så att ni verkligen brinner för någon välgörenhetsorganisation men då tycker jag att ni ska skänka medan ni lever istället.

Svar på tråden Försöker hon såra mig eller vad gör hon?