Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

Läget på förlossningen (Sthlm) just nu?

liloma skrev 2020-07-11 17:55:17 följande:

Någon som har koll på hur det är på SÖS och Huddinge nu? Är beräknad till slutet av aug så förhoppningsvis inte mitt i värsta semesterperioden iallafall.

Alltså inom förlossningsvården går det inte att förutspå hur det ens kommer se ut imorgon! Det skiftar extremt hela tiden/året runt.
  • Anonym (K)
    lellebecca78 skrev 2020-07-11 21:40:46 följande:

BB Stockholm har aldrig haft nåt förbud, så om hon påstår att det är hävt borde det ju gälla DS i så fall? Vi får hålla tummarna! :) men jag tänker att det borde finnas någon här inne som fött på DS senaste tiden som har uppdaterad info?

Sen så har jag förstått det som att partnern får stanna om det är medicinskt motiverat; om mamman drabbas av en komplikation. Med tanke på GBS kanske det går att hävda?

Klart inte gbs är en grund för att partner ska få stanna.
  • Anonym (K)
    reptilina skrev 2020-07-12 09:09:23 följande:

Å, tack för din verkligt hjälpsamma och trevliga kommentar. Jag fattar ju också att GBS hos MAMMAN inte är ett skäl för att partnern ska få stanna eftersom bakterien naturligt existerar i 30% av kvinnor. Däremot ligger man ju för observation för BARNETS skull eftersom barnet kan utveckla allvarliga komplikationer om det dragit på sig GBS vid vaginal födsel. Och där kan ju stöd från partnern vara viktigt.

Ja ett rakt svar är väl jobbigt att ta när man blivit curlad hela livet? Som sagt.. såklart det inte är befogat att vid restriktioner låta partner stanna bara för att ungen ska observeras.
Svar på tråden Läget på förlossningen (Sthlm) just nu?