• liloma

Läget på förlossningen (Sthlm) just nu?

Någon som har koll på hur det är på SÖS och Huddinge nu? Är beräknad till slutet av aug så förhoppningsvis inte mitt i värsta semesterperioden iallafall.

• liloma
    lellebecca78 skrev 2020-07-27 09:57:01 följande:

Kan passa på att ge en lägesuppdatering nu efter att min son har kommit, om det kan hjälpa någon annan :)

Födde på DS i lördags och allt gick toppen! Fick ett rum direkt utan problem och fick stanna kvar länge (2 h) på förlossningen innan vi skickades vidare till BB. Upplevde 0 stress hos personalen och de var inne hos mig under större delen av förlossningen. På BB fanns det massa lediga rum och även här var det väldigt lugnt och ostressat, jätteskönt!

DS har tagit bort Corona-restriktionerna för BB så nu får partner följa med och sova över. Partnern får även följa med på återbesök. De har av någon konstig anledning inte skrivit det på sin hemsida, men enligt personalen så har det varit så en tid. Vi hade fått stanna kvar på BB två nätter om vi ville, men valde tidig hemgång för att det kändes bättre för oss.

Med andra ord, det behöver inte vara förknippat med stress, platsbrist och kaos om man ska föda barn i juli. För min del var det väsentligt mycket lugnare än när jag födde storasyster i november för 3 år sen, vilket jag verkligen inte hade räknat med.

Grattis till bebis! Och skönt att höra att allt gick bra och att du hade en bra upplevelse av förlossningen och situationen på DS. Konstigt att de inte uppdaterar informationen på hemsidan, nu har jag inte kollat DS men tex SÖS senaste uppdatering var i april...!
Svar på tråden Läget på förlossningen (Sthlm) just nu?