• ALLIEVERDO

    Göra en vision till verklig bild på tavla eller liknande med hjälp av datorns teknik

    Hej,

    . Jag är ute efter att göra en personlig bröllops present. Hade eg velat hitta en som målar en tavla i min vision. Att typ se bilder av paret, deras hus och göra en väg av deras historia dit dom är med delmål på vägen och då I bilden inslag av datum och liknelser av deras hus barn å dom som gifta osv.

    Nog om det haha.

    Iaf verkar va både svårt och dyrt att då tag i någon och dessutom på kort varsel.

    Så börjar fundera om dagens teknik kan hjälpa mig. Någon som vet nån sida eller program som kanske kan hjälpa mig göra min vision på nåt vis?

  • Svar på tråden Göra en vision till verklig bild på tavla eller liknande med hjälp av datorns teknik
  • ALLIEVERDO
    Ocdkille skrev 2020-06-26 23:42:41 följande:

    Du kan väl använda photoshop och sen beställa en canvas print av det.


    Har inte superkoll på hur Photoshop fungerar. Låter det jag säger som nåt jag kan göra där? Har ju alltså inte bilder på dom utan behöver kunna göra dom på nåt vis ifrån vision liksom.. Å hur får jag dom sen till canvas
  • IceKitten

    Min generella tanke är, ja det går men du verkar inte ha tillräckliga kunskaper för att kunna genomföra det. Hade du haft det så hade du inte behövt fråga.

    Så be någon professionell lösa det åt dig eller hitta på en annan present.

  • Ocdkille
    ALLIEVERDO skrev 2020-06-26 23:55:36 följande:
    Har inte superkoll på hur Photoshop fungerar. Låter det jag säger som nåt jag kan göra där? Har ju alltså inte bilder på dom utan behöver kunna göra dom på nåt vis ifrån vision liksom.. Å hur får jag dom sen till canvas
    Det finns guider och så på nätet men det beror på vad du ska göra och hur avancerat och om du tex ska använda befintliga bilder. Att få det på canvas duk däremot är väldigt enkelt för det finns massor av företag på nätet som gör det. Man laddar bara upp sin bild sen trycker dom den på canvas duk och skickar den till dig. Det är många som gör det med foton.
Svar på tråden Göra en vision till verklig bild på tavla eller liknande med hjälp av datorns teknik