Inlägg från: Xenia |Visa alla inlägg
  • Xenia

Daltarkärringar

Anonym (Lou) skrev 2020-06-27 22:08:06 följande:
    Varför i helvete ska vi överhuvudtaget se det som att kvinnor BELÖNAR dessa män genom att ligga med dem?

Som om det vore normalt att se på kvinnors sexualitet som något  de kan välja att "bestraffa" män  med genom att förvägra dem sex eller "belöna" män med genom att ha sex med dem.

Har det någonsin fallit dig in att många kvinnor ö.h.t inte tänker i termer av "belöning" eller "bestraffing" när det gäller sex utan precis  som många män helt enkelt har sex med dem de tänder på och som i sin tur tänder på dem?

WAKE ME UP den dagen någon frågar varför så många män genom sex "belönade" Arbogakvinnan som anstiftade mord på sina föräldrar och eventuellt också på sin make.

Eller varför så många män "belönade" Åsa Waldau, den maktfullkomliga Knutbyledaren som nyligen dömts för ett flertal fall av misshandel.

Eller varför så många  män "belönade" Bobbys mamma genom att skriva brev med önskemål om att besöka  henne i fängelset?
    Om de visar ett sexuellt intresse för kriminella så belönar de dem.

Sen att kvinnor inte tänker när de möter en självsäker kriminell "jag ska belöna honom" utan "jag vill ligga med honom" ändrar inte faktum.
  • Xenia

Jag vet inte varför TS bara skriver om "daltarkärringar", det borde isf skrivas om "daltarsamhället".

Många anser ju att unga brottslingar ska mötas med kärlek och förståelse, inte med straff och inlåsning. Om det fungerar så... Men det vill jag se bevis på först.

Kvinnor som kontaktar mördare i fängelset både belönar och daltar. Samma sak med män som kontakter kvinnliga mördare i fängelset. Antingen tycker de synd om mördarna (han behöver bara förståelse och kärlek och det kan jag ge honom) eller så tycker de att de är sexiga. 

Men de flesta kvinnor och män kontaktar inte mördare i fängelse. Så det visar inget om kvinnor och män i allmänhet.

Svar på tråden Daltarkärringar