• Anonym (Äter upp mig)

    Sambo förstör allt

    Min sambo röker på hasch och marijuana.

    Han säger att han inte är beroende men jag vet att han är!! Han röker flera gånger per dag och om han inte har något och det inte finns i närheten så blir han sur och arg och åker då gärna till andra städer för att hämta vilket är många mil.

    Han har varit arbetslös i flertal månader och har inte sökt ett enda arbete, han säger att han ska göra.

    Han sitter uppe hela nätterna och sover bort dagarna.

    Han startar dagen med frukost och efteråt tar han och röker på. Sen håller han på så.

    Han kan inte gå upp tidigt en dag som idag... då skriker han och säger att han inte sovit så han måste sova =(.

    Måste jag berätta vilket tråkigt liv vi har ihop??

    Jag vill inte lämna det första jag gör. Jag vill kämpa så nu vänder jag mig till er för att få råd.

    Jag förstår att han behöver hjälp men hur?

    Jag orkar inte vara den enda med fast inkomst och att han varje månad klagar på att det inte finns pengar. Han säger till mig att det är så mycket räkningar så när alla räkningar är betalda har vi inte ett öre kvar. Jag börjar starkt misstänka att pengar går till annat.

    En månad tjänade jag 27.000 kronor!!! Otrolig skillnad mot det vanliga 17.000 kr. Men de 27.000 försvann direkt på ?räkningar?. Jag blev så ledsen!!

    Jag sköter inte ekonomin. Han gör det, så varje månad för jag över min hela lön så han betalar alla räkningar. Varför?? Jo för jag har diagnos och min sämsta sida är att ta hand om ekonomi. Jag har förut haft en god man som skött allt.

    Jag kan inget om ekonomi men börjar nu ana att något är fel.

    Jag var tvungen att skriva av mig lite med

  • Svar på tråden Sambo förstör allt
  • Anonym (4556)

    Vad du än gör: Skaffa inga barn med denna man!

  • AnnaZL
    Anonym (Äter upp mig) skrev 2020-06-27 10:39:57 följande:
    Det är skillnad på att bruka och missbruka. Men en som brukar blir inte tokig om den går utan droger 1 dag. En brukare blir inte så desperat att den åker 20 mil för att köpa sig 5 gram.

    Jag är från en missbrukarfamilj. Båda föräldrar och 2 syskon missbrukar tyngre droger. Det gör allt , verkligen allt för att få sin dagliga dos. Så jo jag anser att han behöver hjälp. Även för att jag ser hur dåligt han mår . Han är inte samma person längre. Inte samma drivande kraft som förut.

    Egentligen spelar hans missbruk/bruk ingen roll. Han vägrar bidra ekonomiskt, ljuger för dig och stjäl från dig. Det är tillräckligt för att behöva lämna. 


    Det enda missbruket tillför är oförmåga att kunna ändra sig, men det finns folk som ljuger och stjäl och inte vill ändra sig utan missbruk också. 

  • Anonym (Les)

    Flytta därifrån.

    Du kan fortsätta kämpa även om ni flyttar isär. Men det borde vara han som kämpar, inte du.

  • Anonym (M 38)
    Anonym (Äter upp mig) skrev 2020-06-27 09:52:45 följande:

    Min sambo röker på hasch och marijuana.

    Han säger att han inte är beroende men jag vet att han är!! Han röker flera gånger per dag och om han inte har något och det inte finns i närheten så blir han sur och arg och åker då gärna till andra städer för att hämta vilket är många mil.

    Han har varit arbetslös i flertal månader och har inte sökt ett enda arbete, han säger att han ska göra.

    Han sitter uppe hela nätterna och sover bort dagarna.

    Han startar dagen med frukost och efteråt tar han och röker på. Sen håller han på så.

    Han kan inte gå upp tidigt en dag som idag... då skriker han och säger att han inte sovit så han måste sova =(.

    Måste jag berätta vilket tråkigt liv vi har ihop??

    Jag vill inte lämna det första jag gör. Jag vill kämpa så nu vänder jag mig till er för att få råd.

    Jag förstår att han behöver hjälp men hur?

    Jag orkar inte vara den enda med fast inkomst och att han varje månad klagar på att det inte finns pengar. Han säger till mig att det är så mycket räkningar så när alla räkningar är betalda har vi inte ett öre kvar. Jag börjar starkt misstänka att pengar går till annat.

    En månad tjänade jag 27.000 kronor!!! Otrolig skillnad mot det vanliga 17.000 kr. Men de 27.000 försvann direkt på ?räkningar?. Jag blev så ledsen!!

    Jag sköter inte ekonomin. Han gör det, så varje månad för jag över min hela lön så han betalar alla räkningar. Varför?? Jo för jag har diagnos och min sämsta sida är att ta hand om ekonomi. Jag har förut haft en god man som skött allt.

    Jag kan inget om ekonomi men börjar nu ana att något är fel.

    Jag var tvungen att skriva av mig lite med


    Hej ts!

    Agera nu även om du inte vill. Släng ut honom idag eller flytta själv idag. Min 12åriga dotter sitter bredvid mig och hennes enda kommentarer var "släng ut honom då, han är ju inte klok".

    Din sambo är missbrukare och han missbrukat dina pengar. Det kan mycket väl vara så att han gömmer undan räkningarna och röker upp ALLA pengarna.

    Din sambo är ett gift för dig, välj att bli giftfri och lycklig. Ta hjälp av din familj/vänner/god man/kommunen.

    Snälla, kämpa inte dig tillbaka till en dålig relation. Sök hjälp och stöd idag.
  • Ingrid1983

    Jag känner att du behöver en god man oavsett om du är med en kille som utnyttjar dig eller en jättefin kille som aldrig skulle drömma om att ta ett öre. Det blir en dålig maktbalans ändå, din partner kan inte vara god man. Hör av dig till överförmyndaren eller vem det är som utser god man, eller lsshandläggaren och kolla om din gamla är ledig eller det finns nån annan bra. Har du svårt även i vardagen ber du om en överföring i veckan tex på det som är kvar, efter räkningar och sparande. Det är ju ditt liv det här! Blir så ledsen. Du ska vara med någon som vill dela utgifterna med dig, ni får handla varannan gång eller ha någit sådant upplägg. Har du familj? Stödperson? Be någon följa med till banken och ha ett samtal om privatekonomi, nästa gång du ingår en relation och vill flytta ihop. Den jävla idioten du är med nu hoppas jag du kastar ut snarast! Stå på dig!

  • Anonym (Så sorgligt)

    Jag är från en missbrukarfamilj. Båda föräldrar och 2 syskon missbrukar tyngre droger. Det gör allt , verkligen allt för att få sin dagliga dos. Så jo jag anser att han behöver hjälp. Även för att jag ser hur dåligt han mår . Han är inte samma person längre. Inte samma drivande kraft som förut.[/quote]

    Men herregud är allt detta sant.... du har alltså en hel familj som missbrukar och nu även valt en pojkvän som drogar???

    VARFÖR

    Du måste ju förstå att ert/ditt liv är kört med honom.

    Du behöver komma bort från allt vad droger heter. NU

  • Wolfie13

    Så himla hemskt att dina föräldrar förstört alla sina barns liv!! Det är det allra värsta med detta tycker jag

    Har ni inte fått någon hjälp när ni var yngre? Föräldrarna borde anmälas och dina syskon läggas in på avgiftning.

    Din sambo lurar dig, borde inte få en krona till av din lön och klippas från all kontakt med dig.

  • Anonym (Inga pengar)

    Han köper droger för DINA pengar. Du MÅSTE sluta föra över pengarna till honom direkt!

    Vet du ens om han betalat räkningarna? Är han beroende så är det inte omöjligt att ALLA pengar går till droger och räkningarna inte har betalats.

    De till att få en god man och ta hjälp av en vän att betala räkningar tills dess att det är ordnat. Det betyder INTE att du ska föra över pengarna till vännen utan att du sitter tillsammans med någon och betalar dem

  • Anonym (Sibylla)

    Såå ts, vad tänker du göra? Efter alla råd här. Låt mig gissa...du stannar, väntar in nästa lön o flyttar över den åt honom. Rätt? O så for tåget du borde hoppat på, o om x antal år minns du hur baklyktorna såg ut. Tragiskt.

Svar på tråden Sambo förstör allt