Jag är förmodligen Elvis Presleys barnbarn
Min mormor som idag är död växte upp i USA, Kansas City. Hon arbetade som servitris samtidigt som hon läste till sjuksköterska, och kom till Sverige via en svensk man, läkare, som hon träffade i USA när hon praktiserade. Under den senare halvan av 70 talet jobbar hon som servitris på en restaurang som fick ansvar för att servera Elvis och hans entourage som hade en spelning samma dag i Kansas. Detta har vi en bild som min mormor fick med sig, där hon serverar Elvis. Bilden togs inte av henne utan av restaurangkedjan där hon jobbade. De tog massvis med bilder eftersom det var stort för de att ha fått uppdraget.
Min mormor har enligt egna uppgifter haft samlag med Elvis under samma dygn som han uppträdde, eftersom han fattat tycke för henne, hon var 21 år och oskuld. En tid senare, nästan samtidigt som hon träffar den svenska läkaren får hon veta att hon är gravid. Min mormor och han blir kära i varandra och trots att hon är gravid så står han fast vid henne. När de flyttar till Sverige har hon redan fött barnet och hon beskrev för hennes man att det var via ett samlag med en okänd man som hon inte känner. Det var först långt senare som hon berättade allt om händelsen med Elvis den dagen, 1976. Enligt min mormor så ville hon inte berätta om detta eller så för hon ville inte att det skulle uppdagas, för hennes egen skull eftersom hon hade betraktats som en "lös". Hon ville aldrig göra anspråk på pengar utan hade det gott ställt med sin man.
Jag själv är en kille på 20-30 år. Jag har studerat på högskolan och har ett jobb jag trivs mycket med, och bor med min tjej. Jag har inga som helst ambitioner att offentliggöra detta eller att ha någon kontakt med familjen Presley. Jag känner till att vissa har utgett sig för detta tidigare och med målet att få pengar, det är bara smutsigt. Skulle aldrig falla mig in. Jag är för övrigt oerhört lik honom till utseendet med skillnaden att jag är lite längre och gul-blond.
Anledningen till trådstarten är att faktumet att han förmodligen är min morfar börjat kännas mer och mer konstigt och skapats en tomhetskänsla sista tiden. Blir som att jag känner en förlust eller saknad. Skulle behöva prata med någon terapeut om detta, men undrar om det går utan att man blir idiotförklarad.