• Anonym (Inter)

Jag är förmodligen Elvis Presleys barnbarn

Min mormor som idag är död växte upp i USA, Kansas City. Hon arbetade som servitris samtidigt som hon läste till sjuksköterska, och kom till Sverige via en svensk man, läkare, som hon träffade i USA när hon praktiserade. Under den senare halvan av 70 talet jobbar hon som servitris på en restaurang som fick ansvar för att servera Elvis och hans entourage som hade en spelning samma dag i Kansas. Detta har vi en bild som min mormor fick med sig, där hon serverar Elvis. Bilden togs inte av henne utan av restaurangkedjan där hon jobbade. De tog massvis med bilder eftersom det var stort för de att ha fått uppdraget. 
    Min mormor har enligt egna uppgifter haft samlag med Elvis under samma dygn som han uppträdde, eftersom han fattat tycke för henne, hon var 21 år och oskuld. En tid senare, nästan samtidigt som hon träffar den svenska läkaren får hon veta att hon är gravid. Min mormor och han blir kära i varandra och trots att hon är gravid så står han fast vid henne. När de flyttar till Sverige har hon redan fött barnet och hon beskrev för hennes man att det var via ett samlag med en okänd man som hon inte känner. Det var först långt senare som hon berättade allt om händelsen med Elvis den dagen, 1976. Enligt min mormor så ville hon inte berätta om detta eller så för hon ville inte att det skulle uppdagas, för hennes egen skull eftersom hon hade betraktats som en "lös". Hon ville aldrig göra anspråk på pengar utan hade det gott ställt med sin man. 

Jag själv är en kille på 20-30 år. Jag har studerat på högskolan och har ett jobb jag trivs mycket med, och bor med min tjej. Jag har inga som helst ambitioner att offentliggöra detta eller att ha någon kontakt med familjen Presley. Jag känner till att vissa har utgett sig för detta tidigare och med målet att få pengar, det är bara smutsigt. Skulle aldrig falla mig in. Jag är för övrigt oerhört lik honom till utseendet med skillnaden att jag är lite längre och gul-blond. 
    Anledningen till trådstarten är att faktumet att han förmodligen är min morfar börjat kännas mer och mer konstigt och skapats en tomhetskänsla sista tiden. Blir som att jag känner en förlust eller saknad. Skulle behöva prata med någon terapeut om detta, men undrar om det går utan att man blir idiotförklarad.

• Svar på tråden Jag är förmodligen Elvis Presleys barnbarn
  • Anonym (EP)

Jag är förmodligen Elvis Presley.

• Anonym (Inter)

Tack för all feedback. Jag är dock inte intresserad av något DNA test eftersom det skulle blir en grej av det om det stämmer(och det gör det med 98% säkerhet), och sen så har jag inget behov eller vilja att komma i kontakt med hans familj. Jag tror inte heller de har någon som helst lust att komma i kontakt med mig. Det hade inte jag velat om jag var de.  

Jag behöver bara någon att prata med om allt detta. Vet inte riktigt vart man bör vända sig, jag har ju egentligen inga problem eller så. Behöver bara en samtalsperson att få bearbeta detta med.  

• Anonym (.)

Jag förstår inte varför du tror att det skulle bli en stor grej av det hela om det visade sig stämma. Jimi Hendrix svenska SON (inte barnbarn) bor i Sverige och lever ett relativt anonymt liv. Ingen bryr sig nämnvärt.

Elvis har själv barnbarn som lever vanliga liv, en av dem är skådespelerska och inte ens hon är speciellt känd.

Jag tror du överskattar intresset när det gäller det hela. Ingen skulle bry sig så mycket som du vekar tro ....kanske om du var en av hans barn men barnbarn? Nja..

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Inter) skrev 2020-06-27 20:28:55 följande:

Tack för all feedback. Jag är dock inte intresserad av något DNA test eftersom det skulle blir en grej av det om det stämmer(och det gör det med 98% säkerhet), och sen så har jag inget behov eller vilja att komma i kontakt med hans familj. Jag tror inte heller de har någon som helst lust att komma i kontakt med mig. Det hade inte jag velat om jag var de.  

Jag behöver bara någon att prata med om allt detta. Vet inte riktigt vart man bör vända sig, jag har ju egentligen inga problem eller så. Behöver bara en samtalsperson att få bearbeta detta med.  

Ett dna-test handlar ju inte om att bli en del av familjen, dom kommer ju inte ens att veta att du existerar. Utan att ett test handlar om att få sista pusselbiten på plats och då chans att bearbeta det tomrum du känner. Att liksom kunna göra bokslut med sig själv om du förstår. Det kommer bli svårt att hitta hjälp av en terapeut om du samtidigt inte gör upp med ditt förflutna. Det kommer bli cirkelresonemang utan att det leder nånstans.
  • Anonym (Släktband)

Sånt här är intressant. Klart det kan vara så och på sikt tycker jag att du kan göra något åt din undran, som ett dna-test. Det ger dig raka svar utan tvivel.

Min mans faster släktforskade och kom fram till att den familjen antagligen var släkt med en känd historisk person. Efter flera års undran, när dna-testen blev vardagsmat, tog hon och en känd släkting till personen ett test som visade att det stämde. De är inte ingifta någonstans utan de härstammar från den släkten. Det var ett av barnbarnen som lämnade det landet och kom till Sverige för kärleken. Barnbarnet var min mans farfar och han valde att hålla sitt ursprung hemligt. Så småningom ska vi hälsa på resterande släktingar och vi har kontakt genom brev och foton.

Det är spännande, intressant och roligt att känna till sitt ursprung. Prata med dina föräldrar, syskon eller någon annan som är kunnig inom släktforskning. När du har tagit reda på mer väljer du om du ska gå vidare eller inte. Kanske räcker endast vetskapen för att du ska bli "hel".

• Anonym (M)

Titta på bilder på dig själv och kolla om du ser nån likhet med Elvis.Det borde synas något.

• EpicF
    Anonym (Inter) skrev 2020-06-27 20:28:55 följande:

Varför skulle det bli en grej av det? Du är knappast den enda som isåfall är släkt med Elvis.
  • Anonym (Sansad kille :-):-):-))
    Anonym (M) skrev 2020-06-27 21:13:49 följande:

Titta på bilder på dig själv och kolla om du ser nån likhet med Elvis.Det borde synas något.

Neeeeej, nu följde jag som inte är ts ditt råd och oj oj oj jag upptäckte såna slående likheter att jag nu förstår att jag med all sannolikhet är nära släkting till Elvis Presley. Näsan mitt i ansiktet med munnen strax nedanför, två ögon OCH två öron, två ben, tio fingrar på varje hand...ja det här kan bara inte vara någon slump. Tror ni Elvis släkt kommer bli glada nu?

Memphis, here I come!!!
  • Anonym (anonym)

Jag är barn till Michael Jackson och Lisa Marie Presley, jag är också barnbarn till Elvis Presley. 

• Anonym (me)

Man blir inte per automatik känd för att man har en känd släkting. I ditt fall om du nu är släkt så pratar vi förvisso om en stor artist, men vi pratar också om en artist som varit död i över 40 år. Om inte du själv väljer att dela din historia med skvallerpressen så kommer ingen reagera alls på detta.

Jag är släkt med en livs levande stor musiker och jag har samma efternamn som honom också, visst har jag några gånger fått frågan om vi är släkt och när jag bekräftar det så får jag kanske en och annan fråga. Men jag är inte på några löpsedlar eller omtalad på något sätt och vis. :) 

• Anonym (DNA-test ar privat och inget som kommer pa lopsedeln)

Ditt DNA-resultat blir inte kant for nagon annan an dig sjalv och de du matchar med genetiskt pa just den sajten. Du kanske inte far nagra matchningar alls om ingen i hans slakt har tagit ett DNA-test, men det skadar ju inte att gora ett. Da kanske du t o m hittar slaktingar med samma typ av historia som du, dvs. ett okant barnbarn till Elvis som kanske kanner precis som du? 
    Finns barn till spermiedonatorer som verkligen klickar med varandra nar de hittar varandra, trots att de vuxit upp under helt annorlunda forhallanden, sa man arver mer an man tror: 
    ">

Du kanske har en sadan sjalsfrande nagonstans, okanda barn eller barnbarn till Elvis som skulle kunna fylla ut denna tomhet? De kanske inte heller vill bli kanda, men kanner precis som du. 
    Finns olika sajter att testa sig pa: MyHeritage, Ancestry, 23andme osv. Du kan ju testa dig pa alla och se vad du far fram? Jag tror att hitta nagon som ar i samma situation som du skulle kunna hjalpa. 

• Anonym (Inavel)
    Anonym (Sansad kille ) skrev 2020-06-28 18:16:10 följande:
    Neeeeej, nu följde jag som inte är ts ditt råd och oj oj oj jag upptäckte såna slående likheter att jag nu förstår att jag med all sannolikhet är nära släkting till Elvis Presley. Näsan mitt i ansiktet med munnen strax nedanför, två ögon OCH två öron, två ben, tio fingrar på varje hand...ja det här kan bara inte vara någon slump. Tror ni Elvis släkt kommer bli glada nu?

Memphis, here I come!!!
    Har du tio fingrar på varje hand är troligtvis dina föräldrar syskon.
  • Anonym (tobbe)

För det första om det skulle stämma så skulle du bara vara en av alla tusentals barnbarn som lär härstamma från Elvis. Tänk på alla småtjejer han satte på en stor del lär ha blivit på smällen och sen fått barn barnbarn och barnbarnsbarn. Så det lär krylla av barnbarn till Elvis. Men sen är det inte så troligt. För det första så var det 76 då var det feta Elvis som var i usel form och på väg att dö. Vete fan om han ens fick upp den då. Han dog ju dessutom året efter. Han var inte speciellt stor bland ungdomar då. Dom gillade helt andra artister. Elvis var inte i ropet. Så visst hon kanske var 21 och var ändå tänd på honom. Men det skulle varit ovanligt att en 21 åring skulle ligga med Elvis bara för att han var Elvis då han sågs som en föredetting. Därför är det inte troligt att hon skulle haft sex med honom om hon var en normal 21 åring. Känns som att hon snackar skit. Sen iofs unga tjejer har haft sex med slitna män eller gamla män bara för att dom är kända så man ska aldrig säga aldrig. Men inte troligt.

• Anonym (op)
    Anonym (Inter) skrev 2020-06-27 18:37:29 följande:
    Det drar till sig uppmärksamhet och till vilken nytta?
    Då vet du ju. Du kan vara anonym på ancestry.
  • Anonym (op)

När min son gjorde dnatest kom det fram att han var barnbarnbarn till en väldigt känd person i USA på sin pappas sida. Hans farmor var ett oäkta och okänt barn till denna. Han har nu kontakt med vissa i familjen, och oäkta barnbarn och barn är så vanliga i den familjen att de har en kontaktsida för dessa på nätet (hehe).

Den här personen är känd på ett helt annat sätt än vad Elvis var, men det är en extremt förmögen familj som lever ett helt annat liv än vad vi gör. Dock har de varit väldigt välkomnande och trevliga mot min son. Familj är familj.

• Anonym (Sansad kille :-):-):-))
    Anonym (Inavel) skrev 2020-07-14 19:02:44 följande:

Har du tio fingrar på varje hand är troligtvis dina föräldrar syskon.

Ja, men så är det nog. Vad mysigt! Och att jag är en jävel på banjo kommer kanske därifrån med, kan det vara så?

Nä, om man skulle gå ut och se till grisarna och alligatorerna då...
Svar på tråden Jag är förmodligen Elvis Presleys barnbarn