Inlägg från: Anonym (Släktband) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Släktband)

Jag är förmodligen Elvis Presleys barnbarn

Sånt här är intressant. Klart det kan vara så och på sikt tycker jag att du kan göra något åt din undran, som ett dna-test. Det ger dig raka svar utan tvivel.

Min mans faster släktforskade och kom fram till att den familjen antagligen var släkt med en känd historisk person. Efter flera års undran, när dna-testen blev vardagsmat, tog hon och en känd släkting till personen ett test som visade att det stämde. De är inte ingifta någonstans utan de härstammar från den släkten. Det var ett av barnbarnen som lämnade det landet och kom till Sverige för kärleken. Barnbarnet var min mans farfar och han valde att hålla sitt ursprung hemligt. Så småningom ska vi hälsa på resterande släktingar och vi har kontakt genom brev och foton.

Det är spännande, intressant och roligt att känna till sitt ursprung. Prata med dina föräldrar, syskon eller någon annan som är kunnig inom släktforskning. När du har tagit reda på mer väljer du om du ska gå vidare eller inte. Kanske räcker endast vetskapen för att du ska bli "hel".

Svar på tråden Jag är förmodligen Elvis Presleys barnbarn