• Ungtjej98

    Behöver tips, råd och erfarenheter av sen mens, flytningar och graviditet

    Hej!

    Jag och min kille försöker bli gravida och min mens har alltid varit regelbunden. Använder appen ?flo? för att ha koll på ägglossning och bim. Stod att min bim var 22/6 men när jag inte fyllt i att mensen kommit ändrades den till 26/6 och nu som 4 dagar sen. Har alltså fortfarande inte fått min mens men har jättemycket flytningar, vilket jag inte brukar ha, sedan en vecka tillbaka. Tagit gravtest 28/6 och 29/6 men visar negativt,.. Vad tror ni? Någon som har erfarenhet utan detta?? Har tagit kontakt med KK och VC pga att mensen varit borta och krånglat nu de sista månaderna men de erbjuder inte någon hjälp om mensen inte varit borta minst 6 månader.. vi har försökt i ett år nu i Juli men i och med att fertilitetskliniken är stängd vet jag inte vart jag ska vända mig.. börjar bli less på dethär, har sån bebislängtan????

    Har ni några tips, råd eller erfarenhet utav detta?

  • Svar på tråden Behöver tips, råd och erfarenheter av sen mens, flytningar och graviditet
  • Hhamrinf

    Jag och min sambo fick hjälp via kk att bli gravida med hjälp av letrozol. Jag har pcos som gör att ägglossningen uteblir och mensen oregelbunden.

    Svårt att veta vad som är ?fel? när du inte fått göra en undersökning och blodprover. Ring kvinnokliniken och säg att ni försökt bli gravida i över 1 år. Då kommer ni få tid hos dom inom 3 månader. Hoppas det löser sig för er, kram

  • Ungtjej98
    Hhamrinf skrev 2020-06-29 23:51:17 följande:

    Jag och min sambo fick hjälp via kk att bli gravida med hjälp av letrozol. Jag har pcos som gör att ägglossningen uteblir och mensen oregelbunden.

    Svårt att veta vad som är ?fel? när du inte fått göra en undersökning och blodprover. Ring kvinnokliniken och säg att ni försökt bli gravida i över 1 år. Då kommer ni få tid hos dom inom 3 månader. Hoppas det löser sig för er, kram


    Jaha okej, va skönt att ni fick hjälp!! Glädjer mig att höra!!

    Jag har ringt de flera gånger och sagt de men de säger att de inte gör några undersökningar eller utredningar utan då får man gå till fertilitetskliniken/enheten men de har stängt nu pga corona.... det som gör det hela så himla jobbigt.. :(

    Åh tack snälla!! Och tack för att du tog dig tid att dela med dig av dina erfarenheter!! Kram kram
Svar på tråden Behöver tips, råd och erfarenheter av sen mens, flytningar och graviditet