• Anonym (Carl)

    Hur visar ni att ni kommer?

    En allmän fråga, främst till kvinnor: Berättar ni för er partner om/när ni kommer? Eller visar det på något annat vis?

    Börjar bli frustrerad här. Löjligt problem kanske, men: Jag och min tjej har som ?regel? (är roligare än vad det låter) att hon alltid ska komma först. Problemet är dock att hon inte är vidare verbal. Eller ja, hon säger ingenting under sex, och det är knappt så att hon stönar. Det är mer olika andningar. Så i de fall där jag verkligen inte hör eller märker att hon kommer kan jag omöjligt veta. Det hände igår tex. Det var skönt för båda men jag jag höll mig lite för att inte komma (har absolut noll problem där) och gick även ner på henne en stund och jag märkte då att hon inte var lika engagerad längre, något ?hände?, och jag frågade om hon är okej. Varpå hon berättar att hon kom tidigare vid penetration.

    Och då kände jag mig lite dum som låg där och försökte när vi i stället hade kunnat komma samtidigt.

    Skulle verkligen önska att hon kunde kommunicera det bättre om vi nu aktivt försöker få henne att komma först, och jag har tagit upp det. Men det är inte helt lätt och om det inte kommer naturligt för henne att berätta eller vara mer kommunikativ, eller ens stöna, vill jag givetvis inte tvinga henne. Det ska ju kännas naturligt och bra för båda.

    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Hur visar ni att ni kommer?
  • Anonym (Sammandragningar)
    Anonym (Carl) skrev 2020-06-30 13:56:38 följande:

    En allmän fråga, främst till kvinnor: Berättar ni för er partner om/när ni kommer? Eller visar det på något annat vis?

    Börjar bli frustrerad här. Löjligt problem kanske, men: Jag och min tjej har som ?regel? (är roligare än vad det låter) att hon alltid ska komma först. Problemet är dock att hon inte är vidare verbal. Eller ja, hon säger ingenting under sex, och det är knappt så att hon stönar. Det är mer olika andningar. Så i de fall där jag verkligen inte hör eller märker att hon kommer kan jag omöjligt veta. Det hände igår tex. Det var skönt för båda men jag jag höll mig lite för att inte komma (har absolut noll problem där) och gick även ner på henne en stund och jag märkte då att hon inte var lika engagerad längre, något ?hände?, och jag frågade om hon är okej. Varpå hon berättar att hon kom tidigare vid penetration.

    Och då kände jag mig lite dum som låg där och försökte när vi i stället hade kunnat komma samtidigt.

    Skulle verkligen önska att hon kunde kommunicera det bättre om vi nu aktivt försöker få henne att komma först, och jag har tagit upp det. Men det är inte helt lätt och om det inte kommer naturligt för henne att berätta eller vara mer kommunikativ, eller ens stöna, vill jag givetvis inte tvinga henne. Det ska ju kännas naturligt och bra för båda.

    Vad ska jag göra?


    Men vid orgasm blir det ju sammandragningar i slidan, känner du verkligen inte det om du är inne i henne när hon kommer?

    De här sammandragningarna kan säkert vara olika starka hos olika kvinnor, men jag har känt dem tydligt hos mig själv då jag haft fingrar i slidan när jag fått orgasm på egen hand.
  • Anonym (Florida man)

    Hej TS!

    Jag har svaret på ditt problem då jag har råkat ut för samma sak själv tidigare.

    Med många tjejer är det svårt att veta om/när det går för dem. Ser i tråden folk som skriver om hur mycket de själva låter etc, men det hjälper ju inte dig och din tjej. Och att tro att man ska känna sammandragningarna medan man juckar, nja det funkar oftast inte heller. Visst känner man sammandragningarna tydligt om man t.ex. har ett finger inne i tjejen när det går för henne, men inte alls lika lätt medan man juckar på för fullt.

    Nu till lösningen: Säg att du vill att hon ropar/viskar/säger ditt namn när det går för henne!

    Har funkat på flera tjejer, och numera även min fru.

    För en tjej som jag träffade för många år sedan blev hennes orgasm så synonym med mitt namn att hon tydligen hade fortsatt att ropa ut det av misstag flera gånger efter att vi gick skilda vägar och hon träffade nya killar.

  • Anonym (Sammandragningar)
    Anonym (Florida man) skrev 2020-07-01 16:00:19 följande:

    Hej TS!

    Jag har svaret på ditt problem då jag har råkat ut för samma sak själv tidigare.

    Med många tjejer är det svårt att veta om/när det går för dem. Ser i tråden folk som skriver om hur mycket de själva låter etc, men det hjälper ju inte dig och din tjej. Och att tro att man ska känna sammandragningarna medan man juckar, nja det funkar oftast inte heller. Visst känner man sammandragningarna tydligt om man t.ex. har ett finger inne i tjejen när det går för henne, men inte alls lika lätt medan man juckar på för fullt.

    Nu till lösningen: Säg att du vill att hon ropar/viskar/säger ditt namn när det går för henne!

    Har funkat på flera tjejer, och numera även min fru.

    För en tjej som jag träffade för många år sedan blev hennes orgasm så synonym med mitt namn att hon tydligen hade fortsatt att ropa ut det av misstag flera gånger efter att vi gick skilda vägar och hon träffade nya killar.


    Det var ett bra tips!

    Att på befallning skrika eller stöna när man kommer  om man nu helt enkelt inte är en skrikare eller stönare kan nog upplevas som pressande,  krystat ,löjligt eller i värsta fall till och med som något som förstör sexet.

    Men att viska eller säga partnerns namn känns nog helt okej för nästan alla Glad
  • Anonym (Carl)
    Anonym (?) skrev 2020-06-30 23:52:47 följande:

    Så konstigt du resonerar. Blir ju precis samma för mig som kvinna. Kåtheten försvinner när jag kommit. Den kan (eventuellt) återuppväckas men det blir inte samma sak.


    Okej, men inte för henne. Så vi utgår från det.
  • Anonym (Carl)
    Anonym (Sammandragningar) skrev 2020-07-01 12:25:11 följande:

    Men vid orgasm blir det ju sammandragningar i slidan, känner du verkligen inte det om du är inne i henne när hon kommer?

    De här sammandragningarna kan säkert vara olika starka hos olika kvinnor, men jag har känt dem tydligt hos mig själv då jag haft fingrar i slidan när jag fått orgasm på egen hand.


    Jag känner absolut det ibland men inte alltid. Tycker det är olika.

    Och allt sex sker inte i slidan.
  • Anonym (Carl)
    Anonym (Florida man) skrev 2020-07-01 16:00:19 följande:

    Hej TS!

    Jag har svaret på ditt problem då jag har råkat ut för samma sak själv tidigare.

    Med många tjejer är det svårt att veta om/när det går för dem. Ser i tråden folk som skriver om hur mycket de själva låter etc, men det hjälper ju inte dig och din tjej. Och att tro att man ska känna sammandragningarna medan man juckar, nja det funkar oftast inte heller. Visst känner man sammandragningarna tydligt om man t.ex. har ett finger inne i tjejen när det går för henne, men inte alls lika lätt medan man juckar på för fullt.

    Nu till lösningen: Säg att du vill att hon ropar/viskar/säger ditt namn när det går för henne!

    Har funkat på flera tjejer, och numera även min fru.

    För en tjej som jag träffade för många år sedan blev hennes orgasm så synonym med mitt namn att hon tydligen hade fortsatt att ropa ut det av misstag flera gånger efter att vi gick skilda vägar och hon träffade nya killar.


    Åh, tack för svar. Och någon som förstår och vet vad jag menar. ????
  • Anonym (Florida man)

    TS, förstår precis. Lycka till med tjejen och låt oss få veta hur det gått.

  • Anonym (Sammandragningar)
    Anonym (Carl) skrev 2020-07-01 19:54:49 följande:
    Jag känner absolut det ibland men inte alltid. Tycker det är olika.

    Och allt sex sker inte i slidan.
    Nej, det vet jag förstås.

    Men du skrev ju själv i din trådstart om att din flickvän kommit under penetration utan att du märkt det och därför kommenterade jag just orgasm under penetration i slidan.

    Kanske är det inte  omöjligt att killar kan känna sammandragningarna i slidan vid anal penetration också?
  • Anonym (Nöjd gift man)

    Att jag kommer har hon aldrig missat. Hon måste bli blind, döv och lam om det ska kunna hända

    Hon är däremot tyst som en mus, inga stön eller suckar. Inga rörelser eller andra saker som avslöjar henne. Men jag känner i 99% tydliga sammandragningar och att hon blir sjöblöt när det går för henne. De ytterst få gångerna jag missar att det går för henne så säger hon rakt ut att det gått för henne. Alltid med tillägget: -Kände du inte det?

  • Anonym (Hustrun)

    Jag tror det märks på mig när det är på väg, maken säger att jag blir vild. Sen är det ju som oftast så skönt så jag flåsar nått i stil med ?åh, jag kommer? eller nått ditåt, är ju inte riktigt kvar på planeten då. Stönar igenom hela orgasmen och vill gärna ha honom så nära jag kan under tiden. Och som alla ovan skriver-blir plaskvåt. Kan du inte helt enkelt be henne låta dig veta? Säg att du skulle gärna vilja det?

  • Anonym (Nöjd gift man)
    Anonym (Sammandragningar) skrev 2020-07-01 21:23:45 följande:

    Kanske är det inte omöjligt att killar kan känna sammandragningarna i slidan vid anal penetration också?


    Ja inte är samandragningarana isolerade till bara slidan. Samandragningarna är ännu starkare i analen.
  • Anonym (Kåt kvinna)

    Jag är högljudd av mig när jag knullar så det lär vara svårt att missa när jag kommer ???? Ibland stönar jag intensivt och ibland blir det att jag nästan skriker av kåthet ?åh jag kommer nu?

  • Anonym (bengt)
    Anonym (Kåt kvinna) skrev 2020-07-02 14:08:15 följande:

    Jag är högljudd av mig när jag knullar så det lär vara svårt att missa när jag kommer ???? Ibland stönar jag intensivt och ibland blir det att jag nästan skriker av kåthet ?åh jag kommer nu?


    Mmmm, underbart. Vill höra.

    Inspiererad av den här tråden bad jag min fru ge mig ett tecken, så jag märker när hon kommer. Hon ville inte viska mitt namn eller säga något annat, så hon skulle knacka tre gånger med fingertoppen på mig. Efter att vi haft sex senaste gången frågade hon om jag märkte at hon knackade tre gånger på mitt huvud, men det hade jag missat! 

    Dock kände jag när jag slickade henne att hon knep ihop om mitt huvud med låren, satt som i ett skruvstäd. 
  • Anonym (Evyrrat)

    Är hon död eller? Måste ju vara skittråkig att ligga med.

  • Anonym (Kvinna44)
    Anonym (Evyrrat) skrev 2020-07-04 16:44:21 följande:

    Är hon död eller? Måste ju vara skittråkig att ligga med.


    Håller med, hade inte kunnat ha en partner som inte visar ordentligt att han njuter
Svar på tråden Hur visar ni att ni kommer?