Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Hyckleri-OS

Relaxa75 skrev 2021-04-22 17:18:54 följande:

Det är såklart sant, det som sägs i tråden. Men det vet dom flesta vettiga personer här och man behöver inte hetsa upp sig för att några(alltid samma) personer kommer in och nitiskt, utan perspektiv eller distans företräder en viss åsikt.

Problemet med dessa personer är att dom ofta drivs av en känsla, irritation eller kanske frustration och diskuterar man mest utifrån känslor, så är det svårt att diskutera på ett neutralt sätt.

Nitiskt och utan distans?... du menar alltså motsatsen till typiskt svenskt där man aldrig ska ta ställning fullt ut utan alltid hålla sig i mittfilen och ha en bakdörr öppen som man kan slinka ut genom om ens åsikter ifrågasätts genom att hänvisa till att man faktiskt inte tagit ställning?

Problemet med dessa personer är att deras påstådda neutralitet är ganska genomskinlig och känns påklistrad och kan lätt tolkas som cynism och hyckleri. Du vet de där som gärna upprör sig över andras dömande samtidigt som de själva är oerhört dömande de som de påstår är dömande
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hen) skrev 2021-04-22 18:47:03 följande:
    Det är nog både män och kvinnor som röstat. Troligtvis färre män med tanke på att det är FL vi är på.
    Håller med, det är nog betydligt fler kvinnor på FL än män.

Och det väcker ju en del intressanta frågor för jag har aldrig någonsin hört en kvinna erkänna att kvinnor skulle hyckla mer än män, men omröstningen visar något annat.... intressant Flört
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-04-23 13:02:21 följande:
    Generellt sätt så tror jag absolut det är mer kvinnor på FL än män. Meeen nu ligger tråden i kategori sex å sånt. Då kan man nog dra sin egen lilla slutsats. Det kryllar av dreglandes män på dessa sidor.
    Nja, kåtbockarna du syftar på skulle ju inte hänga här om de inte fick ut något av det. Så det är mer troligt att det hänger minst lika många bekräftelsetörstande kvinnor på såna trådar
  • Anonym (jaha)
    ELingstedt skrev 2022-02-12 10:45:59 följande:

Hela Sverige regeringen. Spec de i miljöpartiet som säger en sak men sen visade sig att flertalet har aktier i stora oljebolag. Kolla upp det själv om ni inte tror mig!

Eller kristersson som lovade förintelseoffer att aldrig samarbeta med SD och tvärvänder snabb?

Eller L som gjorde likadant med sina väljare?

Eller kristersson som vägrar svara på frågor kring människohandel och olovliga adoptioner när han satt som VD?

Eller Ebba "falukorven" Bush som viftade med falukorv för att se "folklig ut" iklädd svindyra märkeskläder och naglar som förmodligen kostar lika mycket att göra en an sköterka tjänar på en månad?

Eller samma Bush som ljög om El-kris och el-kompensation?

Eller samma regering som vill hemligstämpla vem som tar ut el-kompensation när det framkom att även deras miljonärskompisar tar ut kompensation för feta villor med pool?

Eller samma regering som bara råkat försena vinsttak för elbolag som hade kunna ge miljarder i skattkassan?

Eller vad sägs om M-kommunalpolitiker runt om i landet som passat på att höja sina lönder med det dubbla?

Ja, sittande regeringen är onekligen full med hycklare, pirater och banditer Flört
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Med liten marginal- kvinnor) skrev 2023-03-02 19:39:24 följande:

Om vi istället gör det till en tävling med representanter istället för ett generellt snitt, där männen och kvinnorna var för sig plockar ut sina bästa (eller värsta beroende på hur man ser det)  hycklare och dessa värsta män tävlar mot värsta kvinnor, då tror jag faktiskt att kvinnorna hade åkt på rejält med stryk.

Det hade blivit en helt annan grej än det generella snittet på hycklande när personer som kapten klänning osv. kliver in på spelplanen. Kvinnor har väldigt få på den där extrema nivån av hycklande.

Jasså? Tar du med alla feminister så har du ett ganska stort gäng hycklare...
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Med liten marginal- kvinnor) skrev 2023-03-02 22:58:32 följande:
    Kapten Klänning är feminist, hycklare och även man. Få/ingen feministisk kvinna når upp till hans nivå. 
    Nja säg inte det, lady dahmer är en stark kandidat... men hon kanske inte är så mycket åt hycklar håller utan mer åt psycho sidan... en annan stark kandidat är zara larsson som gärna anspelar på sin sexualitet men sitter i TV och säger att hon hatar män...
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Med liten marginal- kvinnor) skrev 2023-03-02 23:40:56 följande:
    Ja alltså de två damerna är ju starka kandidater, men det är inte kapten klänning nivå. Det gemensamma är feminismen hos alla tre. Manliga uttalade feminister som är grova sexualförbrytare samtidigt, kapten Klänning, Harvey Weinstein, Epstein mfl. är överlägsna i hyckleri.
    Jo det är helt klart i elitklass, men frågan är hur fördelningen ser ut ser ut bland vardagshycklare?

Jag är faktiskt osäker där, hör på FL tycker jag kvinnorna leder med stor marginal, IRL har jag sett tillräckligt många manliga kandidater så jag är osäker där.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Med liten marginal- kvinnor) skrev 2023-03-02 23:40:56 följande:
    Ja alltså de två damerna är ju starka kandidater, men det är inte kapten klänning nivå. Det gemensamma är feminismen hos alla tre. Manliga uttalade feminister som är grova sexualförbrytare samtidigt, kapten Klänning, Harvey Weinstein, Epstein mfl. är överlägsna i hyckleri.
    För att inte tala om alla killar som säger sig vara feminister för att få ligga Flört
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Med liten marginal- kvinnor) skrev 2023-03-03 00:21:57 följande:
    Vardagshycklare tror jag att kvinnor vinner, vi är helt enkelt lite vassare än er. Man kan nog jämföra det med att laga mat. Kvinnor är generellt bättre än män på att laga mat, men de allra bästa kockarna är ändå män.
    Haha, bra jämförelse Flört
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Colt) skrev 2023-03-03 06:47:21 följande:
    Jag tycker att kvinnor ska ha samma lön för samma jobb, och det säger jag bara för att få ligga.
    DrömmerTomte
    Nja nu bladar du nog ihop saker... alla tycker att kvinnor ska ha samma lön för samma jobb OM man utför sitt jobb lika bra som andra, det kallas för jämställdhet. Men feminister verkar anse att kvinnor ska ha samma lön för samma jobb även om de är helt inkompetenta (kvotering) vilket är diskriminering inte jämställdhet.

Och de killar som då säger sig stötta en sån diskriminerande ideologi är antingen väldigt korkade eller ute efter att få ligga och det i sig är ju hyckleri.Flört 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (skrymtare) skrev 2023-04-29 10:39:52 följande:
    varför vill kvinnor vara så?
    Hur ska hon kunna svara på varför andra kvinnor vill vara som de vill vara?
    Din fråga är ju lika generaliserande som när kvinnor frågar... varför är män så?
    Hur fan ska du kunna veta vad andra män tänker?
Svar på tråden Hyckleri-OS