• Anonym (lettehgamesbegin)

    Hyckleri-OS

    Vilka skulle vinna i Hyckleri-OS?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hyckleri-OS
  • Anonym (O)

    Jag är kvinna men svarade ändå kvinnor. Det gäller iaf här på FL.

    Svaren de flesta kvinnor skriver här på FL är helt olika om det gäller en man eller kvinna. Jag har sett det själv i mina trådar.

    Om jag som kvinna skriver om att min man inte vill ha sex längre så kommer kommentarer om att han nog är otrogen, jag förtjänar bättre o.s.v. Om en man skriver samma sak är det direkt kommentarer om att han måste göra mer hemma, han får acceptera att hon inte vill, sluta att enbart tänka på sex o.s.v.

    Sen är frågan om det är samma personer som svarar, det vet jag inte. Men oavsett skriver de inte samma råd i en tråd skriven av en man som i en tråd skriven av en kvinna.

  • Anonym (man)
    Anonym (O) skrev 2020-07-01 12:28:07 följande:

    Jag är kvinna men svarade ändå kvinnor. Det gäller iaf här på FL.

    Svaren de flesta kvinnor skriver här på FL är helt olika om det gäller en man eller kvinna. Jag har sett det själv i mina trådar.

    Om jag som kvinna skriver om att min man inte vill ha sex längre så kommer kommentarer om att han nog är otrogen, jag förtjänar bättre o.s.v. Om en man skriver samma sak är det direkt kommentarer om att han måste göra mer hemma, han får acceptera att hon inte vill, sluta att enbart tänka på sex o.s.v.

    Sen är frågan om det är samma personer som svarar, det vet jag inte. Men oavsett skriver de inte samma råd i en tråd skriven av en man som i en tråd skriven av en kvinna.


    Instämmer 100%. Har sett precis samma mönster på andra diskussionssajter, så det är nog inte bara FL.
  • Anonym (lettehgamesbegin)
    Anonym (man) skrev 2020-07-01 12:32:44 följande:
    Instämmer 100%. Har sett precis samma mönster på andra diskussionssajter, så det är nog inte bara FL.
    Själv svarade jag kvinnor. För jag har sett samma mönster IRL.
  • Anonym (Eli)
    Anonym (O) skrev 2020-07-01 12:28:07 följande:

    Jag är kvinna men svarade ändå kvinnor. Det gäller iaf här på FL.

    Svaren de flesta kvinnor skriver här på FL är helt olika om det gäller en man eller kvinna. Jag har sett det själv i mina trådar.

    Om jag som kvinna skriver om att min man inte vill ha sex längre så kommer kommentarer om att han nog är otrogen, jag förtjänar bättre o.s.v. Om en man skriver samma sak är det direkt kommentarer om att han måste göra mer hemma, han får acceptera att hon inte vill, sluta att enbart tänka på sex o.s.v.

    Sen är frågan om det är samma personer som svarar, det vet jag inte. Men oavsett skriver de inte samma råd i en tråd skriven av en man som i en tråd skriven av en kvinna.


    Instämmer till 100%. Jag har precis samma uppfattning.


    Tycker män är betydligt svinigare, men nu var det dubbelmoral det gällde, och det tycker jag man ser överallt från kvinnor. Tråkigt nog =( Inte så jag skäms för mitt kön, men nästan...

  • Anonym (lettehgamesbegin)
    Anonym (Eli) skrev 2020-07-01 12:40:10 följande:

    Instämmer till 100%. Jag har precis samma uppfattning.


    Tycker män är betydligt svinigare, men nu var det dubbelmoral det gällde, och det tycker jag man ser överallt från kvinnor. Tråkigt nog =( Inte så jag skäms för mitt kön, men nästan...


    Själv är jag inget svin. Men jag har svårt att minnas någon kvinna som inte uppvisat dubbelmoral.
    Dom märker det inte själva ens.
    Har lust att citera Twisted Sister. "We're not gonna take it".
    Men vi män står ut. När kvinnan visar tuttarna så är det väl värt pinan Tungan ute
  • Shameless
    Anonym (O) skrev 2020-07-01 12:28:07 följande:

    Jag är kvinna men svarade ändå kvinnor. Det gäller iaf här på FL.

    Svaren de flesta kvinnor skriver här på FL är helt olika om det gäller en man eller kvinna. Jag har sett det själv i mina trådar.

    Om jag som kvinna skriver om att min man inte vill ha sex längre så kommer kommentarer om att han nog är otrogen, jag förtjänar bättre o.s.v. Om en man skriver samma sak är det direkt kommentarer om att han måste göra mer hemma, han får acceptera att hon inte vill, sluta att enbart tänka på sex o.s.v.

    Sen är frågan om det är samma personer som svarar, det vet jag inte. Men oavsett skriver de inte samma råd i en tråd skriven av en man som i en tråd skriven av en kvinna.


    Det är så jävla sant! FL i ett nötskal!!
  • Anonym (lettehgamesbegin)
    Shameless skrev 2020-07-02 11:40:56 följande:
    Det är så jävla sant! FL i ett nötskal!!
    Verkligheten också i ett nötskal.
    Kvinnor har lärt sig att de kommer undan med det mesta.
    För att dom har tuttar.
  • New  Dawn
    Anonym (O) skrev 2020-07-01 12:28:07 följande:

    Jag är kvinna men svarade ändå kvinnor. Det gäller iaf här på FL.

    Svaren de flesta kvinnor skriver här på FL är helt olika om det gäller en man eller kvinna. Jag har sett det själv i mina trådar.

    Om jag som kvinna skriver om att min man inte vill ha sex längre så kommer kommentarer om att han nog är otrogen, jag förtjänar bättre o.s.v. Om en man skriver samma sak är det direkt kommentarer om att han måste göra mer hemma, han får acceptera att hon inte vill, sluta att enbart tänka på sex o.s.v.

    Sen är frågan om det är samma personer som svarar, det vet jag inte. Men oavsett skriver de inte samma råd i en tråd skriven av en man som i en tråd skriven av en kvinna.


    Är det verkligen hyckleri? Jag tycker inte det. Jag tycker dessutom att inläggen ofta är svåra att jämföra då de är olika. Utöver det tror jag att det finns olikheter mellan könen. Som kvinna kan du tex få din man att tända bara genom att sätta på dig sexiga underkläder. Ska man då ge samma råd till en man bara för att inte vara en "hycklare".Måste det vara exakt lika?

    Jag tror dessutom att det sällan är så att mer hemarbete skulle få igång en mans sexlust, men i vissa fall, om kvinnan drar för stort lass i hemmet kan det vara nödvändigt för att förbättra relationen. En bra relation är en grundförutsättning för ett fungerande sexliv. Däremot gör inte hemarbete i sig någon kåt och sugen. Problem i sexlivet löses inte genom mer hemarbete, men ja det kan vara en viktigare del att se över när det gäller kvinnors sexlust.

    Det är inte så ovanligt att kvinnor som skriver om sina män ofta drar upp väldigt många negativa delar, vilket gör att det lättare att ge rådet dumpa.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn

    Om vi skulle nämna en grupp hycklare här på FL måste väl ändå alla troll och halvtroll vinna. Alla som kommer med egenpåhittade stories för att styrka ett beteende, eller svertmåla det andra könet. Tex att män är extremt egocentriska. Kvinnan gör ALLT sexuellt för mannen, men han bara trycker in kuken och "glömmer" alltid hennes orgasm. Han lyssnar inte när hon berättar hur hon vill bli smekt och tillfredsställd. Hur han tittar på porr i tid och otid men aldrig vill ha sex,vad än kvinnan gör. Eller män som berättar hur kvinnor hånar och skrattar åt deras penis, eller tom sticker därifrån. mm, mm. Eller helt egenpåhittade historier.

    En annan typ av hycklare är alla som skriver hur mycket de saknar sex med sin kvinna, eller man, och hur viktigt det är med sex i en relation, med omedelbart börjar flirta med andra och att de vill ha älskare och öppna relationer, men ändå inte vill skiljas, trots att relationen är sexlös. Då innehåller ju inte relationen inte sex. Då plötsligt var det inte så noga. Det som var så viktigt i en relation.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Joyho
    New Dawn skrev 2020-07-02 12:23:34 följande:

    Är det verkligen hyckleri? Jag tycker inte det. Jag tycker dessutom att inläggen ofta är svåra att jämföra då de är olika. Utöver det tror jag att det finns olikheter mellan könen. Som kvinna kan du tex få din man att tända bara genom att sätta på dig sexiga underkläder. Ska man då ge samma råd till en man bara för att inte vara en "hycklare".Måste det vara exakt lika?

    Jag tror dessutom att det sällan är så att mer hemarbete skulle få igång en mans sexlust, men i vissa fall, om kvinnan drar för stort lass i hemmet kan det vara nödvändigt för att förbättra relationen. En bra relation är en grundförutsättning för ett fungerande sexliv. Däremot gör inte hemarbete i sig någon kåt och sugen. Problem i sexlivet löses inte genom mer hemarbete, men ja det kan vara en viktigare del att se över när det gäller kvinnors sexlust.

    Det är inte så ovanligt att kvinnor som skriver om sina män ofta drar upp väldigt många negativa delar, vilket gör att det lättare att ge rådet dumpa.


    Ja om det inte är hyckleri så vet jag inte vad? Okunskap? Att man är naiv? Bara kommentaren du skriver att man som kvinna kan få mannen att tända bara man sätter på sig sexiga underkläder visar att du verkligen inte förstår grejen med att leva i ett sexlöst förhållande. Vore det så enkelt så skulle det väl inte finnas en enda kvinna som ofrivilligt lever sexlöst med sin partner?!
Svar på tråden Hyckleri-OS