Inlägg från: Litenmenhård |Visa alla inlägg
  • Litenmenhård

Varför dör/överges trådar så fort?

Bra initiativ av TS, måste jag säga, utan att fjäska. .

Jag tror att i mitt fall i alla fall att man får själv vara aktiv i tråden man har skapat och hoppas på att någon kommenterar något. Därför är jag ganska aktiv i en av mina trådar, även om jag kanske inte har något vettigt att säga för stunden, men jag förstår TS oro, om man uttrycker sig så. Jag tycker själv det är tråkigt när trådar dör. Ämnet kan vara jätteintressant, men ofta har jag märkt är det ganska låg aktivitet på FL. I alla fall i de trådar jag följer eller själv har skapat. Vet inte varför det är så. Annars tycker jag att FL är ett bra forum!

Oj, det blev lite mycket sagt där. Mer än vanligt.Skäms

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-07-04 18:44:17 följande:
    Jo just...du är ju förresten väldigt bra på att sköta dina trådar, va aktiv, saklig och hålla god ton. Guldstjärna till dig för det!
    Du kan swisha över en tårta. :-P. 

Jo, jag håller med att man måste vara aktiv i de trådar man också har varit aktiv i. Ibland är det dock inte så lätt, men jag personligen gör i alla fall allt för att vara aktiv i mina trådar. Är inte så aktiv annars på FL faktiskt.

Tack! Dina ord värmer. . Det gör det lättare när man har så goa personer som du som deltar i trådarna. Guldstjärna till dig med. .
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-07-04 18:44:17 följande:
    Jo just...du är ju förresten väldigt bra på att sköta dina trådar, va aktiv, saklig och hålla god ton. Guldstjärna till dig för det!
    Fast saklig är jag väl inte alltid om vi ska vara ärliga. :-P. Känns mest som att jag svamlar. Haha .
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-07-05 15:54:38 följande:
    Det är klart man kan missa trådar osv. Vi är alla bara människor och det är sånt som händer. Så jävla blodigt allvar är det ju inte heller.

Tack för dina fina ord och guldstjärnan. Det värmer mig med. Tårtan är på väg (kommer nog fram lätt omformaterad).

Cool runnings man!
    Litenmenhård skrev 2020-07-04 18:50:21 följande:

Fast saklig är jag väl inte alltid om vi ska vara ärliga. :-P. Känns mest som att jag svamlar. Haha .

Jorå, du är oftast saklig. Precis som jag alltid är saklig. Utom när jag flamsar & tramsar förstås. :
    Nej, det är klart det inte är. .

Du förtjänar alla fina ord du kan få och alla guldstjärnor i världen. (Oj, det var inte meningen att det skulle låta så sliskigt)Skäms.

Hehe, man måste få flamsa och tramsa ibland. Det är det som gör livet kul. :-P.
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-07-05 16:21:02 följande:
    Humor behövs om man ska stå ut med alla livets sorger. *blev generad av dina vänliga ord så nu går jag och gömmer mig*
    Ja, det är ju det. Jag brukar säga att jag är barn när jag kan och vuxen när jag måste. :-P.

*Letar med ficklampa*.
  • Litenmenhård
    Embla twopointoh skrev 2020-07-05 16:40:34 följande:

Angående saklighet: Jag brukar alltid försöka hålla mig saklig i diskussioner, men jag uppfattar det som om en del inte förstår saklighet, utan verkar tro att man är en känslokall jävel bara för att man inte uttrycker massa känslor eller går på andra personligen. Andra tycker att jag är hård som inte ägnar mig åt sugar coating i mina inlägg, utan går rakt på sak och inte håller igen (vad de tror, de skulle bara veta vad som rör sig i mitt huvud. Att jag sedan inte låter det spilla över till tangentbordet är en annan sak). Jag skriver mycket akademiskt (naturvetenskap), och där kan man liksom inte hålla på att svamla, utan man behöver gå rakt på sak, tydligt redovisa sin tankegång och kunna sakligt argumentera för sin ståndpunkt på ett rationellt och logiskt korrekt sätt.

Men, självklart kan jag ibland bli ordentligt trött på folk i diskussioner. Något jag verkligen avskyr är nedlåtande och härskartekniker, så försöker någon med det händer det att jag antingen speglar dem (om de avslutar med ett "Det borde du veta.", så kan jag avsluta mitt inlägg på samma sätt.), eller blir sarkastisk. Inget av det är bra, men ibland behöver man tala till folk på det språk de förstår.

Jag håller med om vad du säger. Ibland krävs det att man är saklig,(med risk för att verka kall), men det är inte alla det biter på, eller så förstår dem inte och vad gäller vissa så känns nivån ganska låg om man ska prata så att dem förstår. Trist, men så är det ibland. Fast jag känner att om dem inte förstår mig så är det deras problem.
  • Litenmenhård

Jag är inte heller en hästtjej! .

• Litenmenhård

Jag är inte en hästtjej för jag är en människopojke. :-P.

• Litenmenhård

@ flygrl skulle haft en tread-filler. Ungefär som en seat-filler. :-P.

• Litenmenhård
    Litenmenhård skrev 2020-07-14 20:53:29 följande:

Thread-filler, kanske det stavas?
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-07-16 00:58:27 följande:
    I c.
    Litenmenhård skrev 2020-07-14 20:53:29 följande:

Öhh...jag hänger nog inte riktigt med här...
    Hehe. Jag tänkte på de där som fyller sätena du vet under stora galor och sånt för att det inte ska se så tomt ut. Du borde ha några som fyller trådarna så att det händer något. .
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-07-16 09:22:18 följande:
    Ahh... nu är jag med igen...sorry, lite trög där. Ja, thread fillers är en bra idé.
    Hehe. Inte alltid lätt att veta vad jag menar. .
  • Litenmenhård
    flygrl skrev 2020-07-16 18:53:35 följande:
    Du är klurig... :P
    Tack! .
    flygrl skrev 2020-07-16 18:56:39 följande:

...fast nu har vi nog kraschat den här tråden som handlar om varför trådar dör så fort totalt med nonsensinläggen på slutet. :P

Jo, förlåt. Jag kom av mig lite.Skäms
Svar på tråden Varför dör/överges trådar så fort?