• Anonym (Kaffedraken)

    Bära badrock = white trash?

    Jag och min pojkvän som har varit tillsammans i 1 år och 8 månader har det väldigt bra ihop och jag älskar honom över allt annat. Ganska sent i relationen så erkände han dock för mig att han har väldigt svårt för att jag har och använder mig av en badrock då jag har duschat.

    När jag påtalade att jag ville köpa en ny så blev det en vild diskussion. Han förstår inte varför man inte bara kan torka sig på en handduk å sen vara torr istället för att gå runt i badrocken och blöta ner möbler och dylikt. Han tycker även att det känns white trash att ha på sig badrock?


    Ifall vi ska flytta ihop och det ska funka mellan oss så verkar det nästan som att jag måste ge upp min badrocksanvändning... Jag tror inte han kommer kunna leva med att jag har badrock på mig. Jag vill inte att han ska tycka att jag är white trash..


    Vad tänker ni? Ska jag stå på mig? Överreagerar jag?

  • Svar på tråden Bära badrock = white trash?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Torka dig torr med handduken, ta på dig badrock och gå runt i den. Problemet löst... tacka er lyckliga stjärna att detta är ett värsta problem och börja jobba på er kommunikation och respekt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du vill inte att han ska tycka att du är White trash, så du börjar anpassa dig och förändra dig så han ska bli nöjd..... 

    Det är i detta oskyldiga som psykisk misshandel börjar.
    Det har säkert redan börjat på än mindre sätt då du faktiskt överväger att sluta vara du för att anpassa dig till honom. Det kommer eskalera och han kommer ställa ett lite större krav nästa gång, som efterföljs av en subtil förolämpning, gör såhär, annars uppfattas du såhär. "du kan inte ha den där kjolen för den är WT" eller "ditt smink är WT" 
    Du går runt och känner dig dålig inför honom, för du vill ju inte vara WT! Du börjar tvivla på ditt eget omdöme, får dåligt självförtroende... Sedan är du där, så många andra kvinnor hamnar. Psykisk misshandel. Men i början är du så kär att du inte vill se det, sedan efter några år ångrar du bittert att du lät det gå så långt. 

    Vet du det är inte normalt att säga så som din pojkvän gör om att du använder badrock. Om du inte duger som du är, varför i helvete ska du vara med honom då? 
    Du älskar ju honom precis som han är. 

    Fortsätt med din badrock och se vad som händer....

  • Anonym (Kaffedraken)

    I Båstad och Torekov är det status med badrock, helst ska den vara så sliten som möjligt. Man ser ofta folk ute på byn med badrock, efter/före morgondoppet på väg för att t ex köpa frukostfrallor.

    Klart du inte ska blöta ner möblerna, men det tror jag knappast du gör. Man torkar ju sig med handduk innan man tar på rocken, eller hur? Annars skulle man ju fortfarande vara sjöblöt om benen och håret t ex.

    Fortsätt du med badrock, meddela typen att du inte blöter ner. Låter som något han hört av sin mamma.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Be honom hålla tyst och köp en exklusiv badrock från NK

  • Anonym (Kaffedraken)

    Personligen tycker jag att morgonrock är fruktansvärt fult, avtändande och osexigt. Påminner om griniga gubbar/tanter som haft den i 30-40år.. Gärna kombinerat med smutsiga foppatofflor. Det får en person att se 20år äldre ut.

    Sen har jag inte förbjudit någon att använda det, men när det kommit fram att en partner använt det har jag ändå informerat om min åsikt och att jag aldrig kommer tända på den personen i anknytning till att den använt badrocken.

  • Anonym (Kaffedraken)
    rymdkram skrev 2020-07-02 02:39:53 följande:

    Jag och min pojkvän som har varit tillsammans i 1 år och 8 månader har det väldigt bra ihop och jag älskar honom över allt annat. Ganska sent i relationen så erkände han dock för mig att han har väldigt svårt för att jag har och använder mig av en badrock då jag har duschat.

    När jag påtalade att jag ville köpa en ny så blev det en vild diskussion. Han förstår inte varför man inte bara kan torka sig på en handduk å sen vara torr istället för att gå runt i badrocken och blöta ner möbler och dylikt. Han tycker även att det känns white trash att ha på sig badrock?

    Ifall vi ska flytta ihop och det ska funka mellan oss så verkar det nästan som att jag måste ge upp min badrocksanvändning... Jag tror inte han kommer kunna leva med att jag har badrock på mig. Jag vill inte att han ska tycka att jag är white trash..

    Vad tänker ni? Ska jag stå på mig? Överreagerar jag?


    Kära TS, läs och ta till dig det signaturen bullen1984 skriver här. Det är en alltför vanlig början på en destruktiv relation. Sätt ner foten från början.

    Läs också här, vad mer känner du igen?

    www.varningstecken.n.nu/
  • Anonym (Kaffedraken)

    Torka sig bör man väl göra ändå? Kan förstå om han jnte vill att du blöter ned hemmet. Men det kan du ju sluta med utan att sluta med badrock.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Går du direkt från duschen och ut i hemmet med baddrocken? Du torkar dig inte? Det kan jag förvisso tycka är slappt och irriterande.

    I övrigt så kan du ju önska den här i, present

    www.gant.se/home-morgonrock/bl%C3%A5-premium-velour-morgonrock/18614?gclid=Cj0KCQjw6PD3BRDPARIsAN8pHuGj3KKms5d9DHAqEjsFWTTmFaxiR9Gw9zbcdYhuJnY-ZOqBrZE3I9caAkopEALw_wcB

Svar på tråden Bära badrock = white trash?