Ångest som inte går att hantera?
Vad kan du göra? Ångest som inte går att hantera....skriver du som rubriken...
Jag tycker att en utvärdering av din livssituation vore bra. Finns det saker som får dig att må bra/dåligt fysiskt och psykiskt. Vilka finns i din omgivningen. Hur ser det ut med kost, motion, sömn etc. Små bra rutiner varje dag är bättre än något stor grej ibland.
Kanske kan du skriva dagbok för att få ut dina tankar o känslor. Måla abstrakt eller motiv och dansa fritt till musik. Utan att någon inte du själv eller ngn annan ska bedöma det du skapar.
Jag tror att din ångest skapar rädsla och ångest för att du får ångest, du undviker saker som ger ångest, till sist blir det rädslan som styr dig.
Vad är det som är farligt egentligen? Det känns hemsk men va jag förstår så kan man få syre fast det inte känns så man kvävs inte. Hjärtat slutar inte slå och man har inte hjärtinfarkt fast man har bröstsmärtor.
Finns det ngn du kan berätta för i närheten, lite grann. Kan du hitta forum på nätet för folk som har det som dej men vill göra ngt åt det. Inte bara klaga o tycka synd om.
Låna böcker i ämnet ångest och läs på. Kunskap är makt. Ta tid hur lång tid ett anfall tar och peppa dig själv att uthärda om du vet hur lång tid som det verka ta.
Tror KBT kan vara bra. Att utmana sina rädslor och tankar. Du har allt att vinna, för du vill väl inte sitta hemma när andra är ute och har roligt.
Skäms inte för om du drabbas av panikångest o skakar, om du ändå tänker så prata med ngn så att du bearbetar det. Men man kan inte rå för panikångest och ska inte skämmas för det....
Du är värdefull och förtjänar att må bra!! Lycka till med att kämpa och leva livet!