Ringa soc??
Jag tycker du ska prata med föräldern/föräldrarna innan du ringer någonstans! Kan bli så himla fel för familjen annars.
Jag tycker du ska prata med föräldern/föräldrarna innan du ringer någonstans! Kan bli så himla fel för familjen annars.
Jag tycker inte du ska ringa Soc ändå.
Du får försöka prata med mamman igen och igen.
Än värre är att det kan bli så himla fel för barnet om hon inte ringer, är min åsikt!
Hur kan du säga att folk är för snabba att ringa? Majoriteten av befolkningen vet knappt att soc finns och än mindre hur man kontaktar dem.
Men jag tycker att TS ska göra ett till försök att prata med föräldrarna, inte ge upp för att mamman blir nervös!
TS, gå dit och ring på, säg att du funderat ett bra tag på varför flickan är hela dagar hos er och varför ingen av föräldrarna verkar sakna henne, vet de ens var hon är? Och du kan tydligt säga att det här börjar bli ekonomiskt kännbart, att ge mat till en extra person flera ggr om dagen, flera dagar i veckan. Då får ni något att starta samtalet med. En förälder som vid det laget fortfarande mest fnittrar nervöst och inte riktigt kan svara - då ringer du Soc!
Vart tog ts vägen??