Ringa soc??
Magnusw32 skrev 2020-07-03 06:18:58 följande:
Håller inte med. Folk är alldeles för snabba med att ringa till Soc innan man tar reda på vad som egentligen pågår. Jag vet för jag har varit i den situationen och jag mådde väldigt dåligt efter det. Jag hade uppskattat om min granne hade kommit och ringt på och frågat om hon hade kunnat hjälpa mig med något. Istället ringde hon Soc. Vilket var helt fel. Jag har fortfarande inte kommit över den känslan som det gav mig när jag gick ett brev hem i brevlådan...Men jag tycker att TS ska göra ett till försök att prata med föräldrarna, inte ge upp för att mamman blir nervös!
TS, gå dit och ring på, säg att du funderat ett bra tag på varför flickan är hela dagar hos er och varför ingen av föräldrarna verkar sakna henne, vet de ens var hon är? Och du kan tydligt säga att det här börjar bli ekonomiskt kännbart, att ge mat till en extra person flera ggr om dagen, flera dagar i veckan. Då får ni något att starta samtalet med. En förälder som vid det laget fortfarande mest fnittrar nervöst och inte riktigt kan svara - då ringer du Soc!