Inlägg från: Fröken W |Visa alla inlägg
  • Fröken W

Ringa soc??

Hej!

Om du är orolig för barnets välbefinnande så ska du anmäla. Kanske kan du prova prata med flickan och höra dig för lite. Förstår känslan av att nästan känna sig tvungen att ta med kompisen.

Men sen tycker jag att du ska försöka prata med föräldrarna igen. Försök bjuda in dem på en fika, eller kanske hör om ni ska hitta på något tillsammans med barnen. Och nappar de på det så försök lära känna dem och få en vidare uppfattning.

Tackar de nej till det så säger du att du skulle vilja prata med dem vid tillfälle. Antingen om det passar just då eller om ni ska ta det senare. Jag skulle börja med att berätta att det är kul att era barn hittat varandra och att kompisen är välkommen till er. Men att det känns lite knepigt att hon är där från morgon till kväll så ofta och att du inte vet hur du ska säga det till kompisen utan att hon ska känna sig ovälkommen.

Beroende på hur samtalen går så bestämmer du om det är läge att kontakta soc.

Viktigt tänker jag ändå är att hellre göra en orosanmälan för mycket än tvärtom.

Svar på tråden Ringa soc??