• Anonym (???)

    Överreagerar han eller jag

    Vi sitter i soffan och dricker lite vin och lyssnar på musik som vi brukar göra på helger

  • Svar på tråden Överreagerar han eller jag
  • Anonym (???)

    Vi har pratat om att resa bort ett tag för att vi behöver ett miljöombyte. Har en kompis som kan låna ut sin bostad. Frågar om han tänkt att samtidigt fixa några planer han haft som han nämnt tidigare att han tänkt fixa medans vi är borta. Då blir han skitarg och säger att jag ?jiddrar? och häller ut sitt vin och ska gå och lägga sig klockan 22 för att jag har förstört hela kvällen..


    Jag frågar varför han blir så arg av en helt normal fråga eftersom han pratat om det tidigare och får till svar att jag inte ska ta upp det när vi har druckit! Förstår inte riktigt vad det har för betydelse men han menar att jag tjatar vilket han hatar. Jag har verkligen inte tjatat eftersom jag ställde frågan nu i kväll då han bad mig ringa min kompis för att fråga om det var okej att låna hennes bostad. Så jag ville bara veta under hur lång tid han hade tänkt sig. Så nu sitter man här själv och undrar vad man har gjort för fel..

  • Anonym (L)

    Det där han ska göra verkar vara något han tycker är jobbigt att tänka på och inte något han vill bli påmind om när ni sitter och har det mysigt. Inte ditt fel att det blev som det blev, men samtidigt inte riktigt hans fel heller att han kände att myskvällen blev förstörd. Prata varandra när ni sovit ut!

  • Anonym (oooo)

    Jag förstår honom faktiskt utifrån hur jag fungerar.. Ska försöka beskriva det....

    Jag har en syster som jag brutit kontakten med. Hon har inte vart elak, men hennes sätt gör mig aggressiv. Hon är där och petar, petar, petar och jag får panik. 

    Om jag planerat att göra någonting så vill jag ta upp sådant själv. Har jag dessutom pratat om det tidigare så vill jag inte att någon ska peta i det. Jag kanske inte har bestämt mig än och om någon är på mig om det så känner jag mig pressad och känner så som din kille betedde sig. 

    Låt mig vara liksom. Blir kvävd om människor som inte låter mig sköta mitt.
    Du hade kunnat fråga: Hur länge ska vi låna lägenheten? om det var det som var din huvudsakliga undran. 

    Är du dessutom en sån person som är och petar i hans liv så kan det ju bli "många bäckar små" och han reagerade starkare. 

    Inte ens min mamma håller på så. 

  • Anonym (Anna)
    Anonym (oooo) skrev 2020-07-04 06:16:05 följande:

    Jag förstår honom faktiskt utifrån hur jag fungerar.. Ska försöka beskriva det....

    Jag har en syster som jag brutit kontakten med. Hon har inte vart elak, men hennes sätt gör mig aggressiv. Hon är där och petar, petar, petar och jag får panik. 

    Om jag planerat att göra någonting så vill jag ta upp sådant själv. Har jag dessutom pratat om det tidigare så vill jag inte att någon ska peta i det. Jag kanske inte har bestämt mig än och om någon är på mig om det så känner jag mig pressad och känner så som din kille betedde sig. 

    Låt mig vara liksom. Blir kvävd om människor som inte låter mig sköta mitt.
    Du hade kunnat fråga: Hur länge ska vi låna lägenheten? om det var det som var din huvudsakliga undran. 

    Är du dessutom en sån person som är och petar i hans liv så kan det ju bli "många bäckar små" och han reagerade starkare. 

    Inte ens min mamma håller på så. 


    Klarar man inte av en fråga om något man sagt tidigare att man planerat göra, då har man problem. De är sambos, självklart pratar man om saker då, eftersom det påverkar även den andres liv. 
Svar på tråden Överreagerar han eller jag