• Anonym (08)

    Min pappa är en stor bäbis. Narcissist?

    Han har respektabelt jobb och universitetsutbildning, och vänner som är nåt med fina ansvarsfulla jobb och så. Min pappa läser böcker och är allmänbildad, och ärligt talat väldigt smart! Han är snabbtänkt och väldigt analytisk o ett jäkla detaljminne har han. Så det är nog inget fel på intelligensen så nej.

    Men sen kommer listan på speciella eller negativa egenskaper och den kan göras lång. Kan också nämna att jag upptäck att andra människor antingen älskar eller hatar min pappa. Han verkar väcka starka känslor hos alla som kommer i hans väg.. Många blir skrämda av honom.

    Pappa är givmild men inte ett dugg sympatisk. Han är absolut inte elak, men heller inte ett dugg empatisk i sin personlighet. Inte mot någon. Jo barnbarnen möjligen, dem öser han kärlek över. Han har inget tålamod alls. Han kör över folk. Lyssnar inte på andra. Han vet bäst. Han kör bil som en biltjuv. Beter sig som en översittare. Har noll impulskontroll. Svårt med kommunikation. Går sin egen väg.. Han kan vara gränslös och har mycket svårt att respektera andra. Han har svårt med tålamod och pratar nedsättande om i stort sett alla människor han möter. Utom vissa som han ser upp till och sätter på en piedestal bokstavligen. Han har en historia av att då och då kasta ur sig plumpa elakheter mot andra och tycka det är roligt. Han berättar glatt om det efteråt.. Vi i familjen protesterar högljutt men kritiken når inte in.

    Där vi bodde när jag var tonåring så fanns det en skarp kurva med totalt skymd sikt en bort. Naturligtvis så skulle pappa alltid skära kurvan så effektivt som möjligt. Jag bad pappa flera gånger att han inte skulle göra så, men han lyssnande aldrig. Jag var !därför alltid livrädd när jag åkte bil med honom. Pappa var en mycket duktig bilförare rent tekniskt, men han var alltid otålig bakom ratten.

    Han körde alltid för fort. Han låg alltid för nära andra bilar! Men om någon annan låg för nära honom blev han superirriterad. En gång när jag var bebis ska papp tydligen ha tvärnitat på en sjuttioväg med mig i bilen. Bara för att markera mot bilen bakom som pappa tyckte var dålig på att hålla avståndet. Tydligen var bilen bakom någon centimeter bara från att krocka med oss. Då hade han alltså en bebis i bilen. Moget!

  • Svar på tråden Min pappa är en stor bäbis. Narcissist?
  • Anonym (08)

    Han har alltid gjort sitt bästa för att sänka mitt självförtroende. Mer eller mindre mobbat mig egentligen förstår jag nu.

    En gång när jag var i tolvårsåldern berättade jag en grej för min pappa. Det var en sak som gjorde mig ledsen, men pappa bara gjorde sig lustig tillbaka. Jag reagerade inte på det då, för det var så han vara bara. Helt normalt!

    Men nu som vuxen och med barn själv kan jag bara inte förstå det....

  • Anonym (Marlbor0)

    Upprättelse,var köper man den?
    Det lönlöst att lära gamla gubbar sitta...

  • Anonym (Kärlek)

    Jag förstår <3

    Skulle oxå vilja ha en förklaring på flera av mina familjemedlemmar... Ibland lyckas man bli klokare av att bolla tankarna med någon men här på fl finns tyvärr fler idioter än i verkligheten, verkar det som...

  • Anonym (Marlbor0)
    Anonym (Kärlek) skrev 2020-07-04 08:21:54 följande:

    Jag förstår <3

    Skulle oxå vilja ha en förklaring på flera av mina familjemedlemmar... Ibland lyckas man bli klokare av att bolla tankarna med någon men här på fl finns tyvärr fler idioter än i verkligheten, verkar det som...


    Så bara för man undrar över om det går att köpa en upprättelse så är man "idiot" Allt går att köpa för ett pris ..
  • Anonym (Kärlek)
    Anonym (Marlbor0) skrev 2020-07-04 11:41:50 följande:

    Så bara för man undrar över om det går att köpa en upprättelse så är man "idiot" Allt går att köpa för ett pris ..


    Öhh, va?!

    Vet inte varför du kände dig "träffad", men jag skrev så pga mina egna erfarenheter här på fl. Många gånger jag velat bolla tankar kring hur folk i min närhet betett sig, och så har jag istället bara blivit kritiserad för något annat helt ot...
  • Anonym (TP)

    Jag satt och var rätt nere igår när jag tänkte på mina föräldrar och vad de har utsatt mig för.

    Man inser mycket när man har fått egna barn,,,

    Mamma är en tvättäkta narcissist och pappa är en känslomässigt omogen, osäker individ.

    Mamma kunde också mycket väl mobba en för saker man var ledaen lver, jåna och ondgöra sig över mig, mina svagheter, anmärka på mina vänner osv osv...

    Det har satt enorma spår idag, kan jag säga men när jag frontar henne med det så skakat hon bara bort det med att ?ja ja, man är bara människa?..

    Jag är inte bitter idag, men jag vägrar låta henne göra en illa mer.

    Har du ventilerat dina tankar med någon?

  • Anonym (08)
    Anonym (TP) skrev 2020-07-08 11:53:45 följande:

    Jag satt och var rätt nere igår när jag tänkte på mina föräldrar och vad de har utsatt mig för.

    Man inser mycket när man har fått egna barn,,,

    Mamma är en tvättäkta narcissist och pappa är en känslomässigt omogen, osäker individ.

    Mamma kunde också mycket väl mobba en för saker man var ledaen lver, jåna och ondgöra sig över mig, mina svagheter, anmärka på mina vänner osv osv...

    Det har satt enorma spår idag, kan jag säga men när jag frontar henne med det så skakat hon bara bort det med att ?ja ja, man är bara människa?..

    Jag är inte bitter idag, men jag vägrar låta henne göra en illa mer.

    Har du ventilerat dina tankar med någon?


    Lite tvärt om här. Mamma är osäker och lite undergiven och pappa är den självgode gapiga buffeln.
  • Anonym (08)

    Och nej jag har inte riktigt ventilerat med nån

Svar på tråden Min pappa är en stor bäbis. Narcissist?