• Anonym (vs)

    Skriva till henne på facebook?

    Jag ångrar att jag inte skrev till henne när hon var med på dejtsajten.
    Står att hon är singel på facebook.

  • Svar på tråden Skriva till henne på facebook?
  • Vanessa89

    Om du inte har några problem att bli ansedd som ett creep, kör hårt!

  • Anonym (ooo)
    Anonym (vs) skrev 2020-07-04 11:07:39 följande:

    Jag ångrar att jag inte skrev till henne när hon var med på dejtsajten.
    Står att hon är singel på facebook.


    Har ni inga som helst kopplingar via Facebook sedan innan så blir det konstigt. Jag tror att de flesta inte använder Facebook som en kontaktsida. Dessutom är det inte säkert man ser meddelanden som kommer från någon helt okänd på fejan. 
  • Anonym (vs)
    Vanessa89 skrev 2020-07-04 11:15:44 följande:

    Om du inte har några problem att bli ansedd som ett creep, kör hårt!


    Nej, det gör mig inget. Jag är ju kille Skrattande
  • Anonym (Nej nej nej)

    Nu ska jag förklara det uppenbara för dig: eftersom hon inte är med på dejtsajten längre så letar hon inte partner.

    Om du då söker upp henne på facebook utan att ni har någon som helst relation så är du obehaglig och påträngande (dvs inte dejt-material). Låt henne vara.

  • Physalis

    Jag tycker absolut du kan skriva.

    Om hon inte är intresserad av kontaktförsök så är det lätt för henne att radera ditt meddelande utan att ens läsa det. Så jag tycker inte att det är allt för påträngande att skriva till en främling på Facebook. Så länge du stannar vid ett meddelande och respekterar om hon inte svarar så är det ingen fara enligt min mening.


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (vs)
    Anonym (Nej nej nej) skrev 2020-07-04 11:28:03 följande:

    Nu ska jag förklara det uppenbara för dig: eftersom hon inte är med på dejtsajten längre så letar hon inte partner.

    Om du då söker upp henne på facebook utan att ni har någon som helst relation så är du obehaglig och påträngande (dvs inte dejt-material). Låt henne vara.


    Hon kanske tröttnade, då hon inte hittade nån vettig. Tur för henne att jag finns.
  • Anonym (Nej nej nej)
    Anonym (vs) skrev 2020-07-04 18:39:59 följande:

    Hon kanske tröttnade, då hon inte hittade nån vettig. Tur för henne att jag finns.


    Otur snarare. Du gränsar mot stalking...
  • Anonym (Kanvarajag)

    Jag tycker du ska skriva till henne! :)

    Jagkan bara utgå ifrån mig att jag reggade mig på dejting sida bara för att se vad för slags typer av män det var. Kände snabbt att det inte är min grej, man blev uppraggad av många snabbt o hela alltet kändes bara oseriöst,tidskrävande och jobbigt att behöva sortera mellan alla mail som damp ner från alla möjliga män, desperat, oseriösa och visst var säkert någon enstaka genuint intresserade. Men jag valde stänga ner mitt konto. Så jag kan vara hon du vill ta kontakt med, jag hade uppskattat det. Nej man är inte ett creep eller stalker for att man skriver en gång. Go for it!! ????

  • Anonym (vs)

    Physalis och kanvarajag:

    Bara ett krux, nåt jag kom på nu.
    Hon använde inte sitt namn som nick.
    Alltså har jag SNOKAT upp henne!!

  • Physalis
    Anonym (vs) skrev 2020-07-05 19:34:48 följande:

    Physalis och kanvarajag:

    Bara ett krux, nåt jag kom på nu.

    Hon använde inte sitt namn som nick.

    Alltså har jag SNOKAT upp henne!!


    Det har du väl oavsett.
    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (vs)
    Physalis skrev 2020-07-06 02:24:20 följande:
    Det har du väl oavsett.
    Inte samma sak. På dejtsajten fanns hon bara där.
    För att hitta henne på facebook var jag tvungen att leka deckare.
  • Physalis
    Anonym (vs) skrev 2020-07-06 08:40:47 följande:

    Inte samma sak. På dejtsajten fanns hon bara där.

    För att hitta henne på facebook var jag tvungen att leka deckare.


    Ja men det gällde ju redan i första inlägget. Visst blir det en annan nivå om du dessutom behövt börja med att få tag på hennes riktiga namn. Du får nog helt enkelt värdera om det är värt risken att hon uppfattar dig som ett creep.

    Skriver du ingenting vet hon inte att du finns och du har 0 chans med henne.

    Skriver du till henne så avslöjar du att du letat fram henne och riskerar eventuella åsikter hon kommer ha om det. Samtidigt får hon veta att du finns och du har skapat en chans att få kontakt med henne.
    Korrekturläser som en kratta
  • Mandel
    Anonym (vs) skrev 2020-07-05 19:34:48 följande:

    Physalis och kanvarajag:

    Bara ett krux, nåt jag kom på nu.
    Hon använde inte sitt namn som nick.
    Alltså har jag SNOKAT upp henne!!


    Fast om du förklarar läget på ett sunt och vettigt sätt så kanske hon ändå blir smickrad?
    Att du såg henne på dejtingsajten och blev intresserad, men sedan var hon borta, men du lyckades hitta henne på fb.
    Om du även skriver dit något i stil med: jag förstår om du tycker detta känns konstigt och inte vill ha med mig att göra och jag kommer att respektera det.

    Jag skulle i alla fall bli smickrad om någon skrev på ett normalt trevligt sätt utan en massa sextrams.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (vs)
    Mandel skrev 2020-07-06 15:01:51 följande:
    Fast om du förklarar läget på ett sunt och vettigt sätt så kanske hon ändå blir smickrad?
    Att du såg henne på dejtingsajten och blev intresserad, men sedan var hon borta, men du lyckades hitta henne på fb.
    Om du även skriver dit något i stil med: jag förstår om du tycker detta känns konstigt och inte vill ha med mig att göra och jag kommer att respektera det.

    Jag skulle i alla fall bli smickrad om någon skrev på ett normalt trevligt sätt utan en massa sextrams.
    Jag skulle ju kunna säga att hon dök upp i flödet på facebook eller nåt, och att jag kände igen henne från dejtsajten.
    Nej, inget sextrams Glad
  • Mandel
    Anonym (vs) skrev 2020-07-06 15:29:07 följande:
    Jag skulle ju kunna säga att hon dök upp i flödet på facebook eller nåt, och att jag kände igen henne från dejtsajten.
    Nej, inget sextrams Glad
    Har ni någon gemensam vän på fb? Eller är med i en gemensam grupp? Annars dyker folk sällan upp som förslag...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Skriva till henne på facebook?