• Anonym (Fyfan)

    Slutat med antidepressiva, mår inte bra

    Har trappat ner långsamt och tog sista dosen för snart två veckor sedan. Har fått enstaka ?blixtrar? men psykiskt mår jag förjävligt. Har kort stubin och blir arg över minsta lilla. Kan gråta av frustration för att jag inte hittar något och mår allmänt dåligt. Men kan även skratta och må bra mellan varven.

    Antar att det dåliga måendet är en bieffekt av att jag slutat med medicinen och inte att det finns en underliggande depression då jag mått bra sedan flera år tillbaka (har dock ätit medicin). Nej jag behöver bara någon att prata med.

  • Svar på tråden Slutat med antidepressiva, mår inte bra
  • Jeansteam

    När jag slutade med Escitalopram fick jag efter två-tre veckor grym ångest. Jag var också jättearg.

    Det gick över efter några dagar.

    Men efter tre månader kände jag att jag behövde någon antidepressiv igen pga lågt humör samt kort stubin mot mina barn. Jag har nu börjat med Fluoxetin och hoppas att den inte ska göra mig trött (som escitalopram gjorde mig).

    Håll ut! Jag hoppas det går över för dig snart.

    Kram

  • Anonym (Förstår)

    Hade likadant när jag slutade med sertralin i november... Hade då ätit det i fem år.

    Först kände jag inte så mycket men sen fick jag såna där blixtar i huvudet rätt ofta och blev orolig pga det men läste att det tydligen var vanligt. Humöret blev väldigt konstigt också, lätt arg och blev ledsen för ingenting. Kunde se på tv och bara bli rörd av nån skitgrej som hände i filmen, aldrig haft så förut. Sen lugnade det väl ner sig så småningom men då blev jag sakta mer och mer deprimerad tror jag så jag började om med antidepp i maj.

    Hoppas det går bra

  • Sprallig

    Hade samma sak när jag slutade med escitalopram. Var riktigt jävla förbannat på allt och allt och hela samhället. Hade nästan lust att döda någon.

    Men det går över. Håll ut.

  • Sprallig

    Hade samma sak när jag slutade med escitalopram. Var riktigt jävla förbannad på allt och allt och hela samhället. Hade nästan lust att döda någon.

    Men det går över. Håll ut.

Svar på tråden Slutat med antidepressiva, mår inte bra