• Anonym (Rädd)

    Alkohol innan plusset

    Jag har semester. Förra helgen hade jag en helkväll med vin och härligheter. I veckan har jag druckit några glas vin varje kväll.

    Plussade idag. Är gissningsvis i vecka 3-4.

    Är det någon fara för barnet?

  • Svar på tråden Alkohol innan plusset
  • Anonym (Jag)

    Nej, v.3 är du inte. Det är den vecka man blir gravid och så tidigt kan man inte plussa. V.4 möjligen, beror på hur långt efter äl du är. Äl= 2+0. Och som svar på frågan. Nej, mest troligt ingen fara alls.

  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Jag) skrev 2020-07-04 19:23:37 följande:

    Nej, v.3 är du inte. Det är den vecka man blir gravid och så tidigt kan man inte plussa. V.4 möjligen, beror på hur långt efter äl du är. Äl= 2+0. Och som svar på frågan. Nej, mest troligt ingen fara alls.


    Jag hade ÄL på midsommarafton.
  • Anonym (Sara)

    Nej, det är någonting om att man inte har samma blodomlopp första tiden.

  • Anonym (Sara)

    Mest sårbara tiden är mellan graviditetsvecka fem och tio (då fostret är tre till åtta veckor gammalt), eftersom det är då de olika organanlagen eller organen bildas.

    Det var ovan jag hade i mitt minne.

    Grattis till graviditeten.

  • Anonym (Jag)
    Anonym (Rädd) skrev 2020-07-04 20:12:30 följande:
    Jag hade ÄL på midsommarafton.
    Då är du i v.5.
  • Sasu

    Jag festade rejält en vecka innan jag plussade, blev inget fel på min dotter :)

  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Jag) skrev 2020-07-04 21:21:31 följande:

    Då är du i v.5.




    Vecka 4 enligt det här (och gravidapparna)
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Jag) skrev 2020-07-04 21:21:31 följande:

    Då är du i v.5.




    Vecka 4 enligt det här (och gravidapparna)
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Jag) skrev 2020-07-04 21:21:31 följande:

    Då är du i v.5.




    Vecka 4 enligt det här (och gravidapparna)
  • syntharen

    Mitt andra barn blev till runt julafton och jag drack rejält med drinkar på nyårsafton. Pojken blev helt normal

    Ang gravidveckor så skrev du att du hade ÄL på midsommarafton som var den 19/6, så det är därför nån skrev att du är i v 5. I appen du tagit bild av så står det att du hade ÄL omkring den 21/6 och då blev det vecka 4 (men idag går du in i v 5 om du går efter vad appen menar). Men vet du säkert att du hade ÄL den 19/6 så gå efter det. Sedan kommer MVC gå efter senaste mens när dom räknar ut vilken vecka du är i och då kommer du vara några dagar längre gången. Men allt kommer justeras vid ultraljud senare.

  • Anonym (Jag)
    Anonym (Rädd) skrev 2020-07-04 23:21:09 följande:
    Vecka 4 enligt det här (och gravidapparna)
    Inte om du hade äl på midsommarafton som du skrev. Äl är v.2+0.
  • Anemone
    Anonym (Jag) skrev 2020-07-04 19:23:37 följande:

    Nej, v.3 är du inte. Det är den vecka man blir gravid och så tidigt kan man inte plussa. V.4 möjligen, beror på hur långt efter äl du är. Äl= 2+0. Och som svar på frågan. Nej, mest troligt ingen fara alls.


    Jag plussade v.3+4 och jag vet exakt när jag hade ägglossning och räknade den dagen som v.2+0
Svar på tråden Alkohol innan plusset