• Anonym (H)

    Är detta en rimlig summa?

    Person 1 har ungefär 12.000 netto i lön och person 2 har 21.000 netto. 2 barn under 3 år finns i hushållet, så alltså 2500 kr i barnbidrag. Detta blir då 35.500 kr in i hushållet. Av dessa går cirka 6000 kr bort varje månad till en sanering.

    Då blir det kvar 29.000 och efter att alla räkningar och lån är betalda finns cirka 19.000 kr kvar att leva på som ska räcka till mat, nöjen, kläder mm.

    Är det en rimlig summa att leva på?

  • Svar på tråden Är detta en rimlig summa?
  • Anonym (Q)

    Betyder sanering att det betalas på skulder? I så fall tycker jag inte att det är en rimlig summa, mer borde gå till saneringen.

  • HannahHorvath

    Det är väl en väldigt bra summa att leva på. Borde kunna sanera mer eller ha ett ordentligt sparande. Att leva upp 19.000 varje månad är i mina ögon väl utsvävande.

  • Drottningen1970

    Om man är tveksam till om 19000 är rimligt att leva på så förstår man varför det behövs en sanering. Ni borde kunna slänga in ytterligare 9000 till saneringen varje månad och leva på resterande 10.000.

  • Anonym (smurfen)

    19 000 till övriga utgifter är rätt generöst tilltaget. Skulle också betala mer på saneringen.

  • Anonym (H)

    Ja jag menar också på det. De borde kunna kontakta Kronofogden och kunna betala mer på skulderna så att de försvinner snabbare?

Svar på tråden Är detta en rimlig summa?