• Anonym (Ingensolefterregnmer)

    Han bara drog...

    Hej,

    Nu vänder jag mig hit för behöver ventilera av mig, kanske få lite tips och råd på hur jag ska ta mig igenom det här.

    Träffade en kille för ett drygt år sedan. Han vände upp och ner på hela min värld. Allt kändes fantastiskt, vi kompletterade varandra så bra och hade otroligt kul ihop. Vi är båda 30+ och hade barn vv så vi träffades på våra barnfria helger och veckor. Ibland hittade vi på saker med barnen.

    Den stora skillnaden mellan honom och mig är att jag är mera familjekär än vad han är. Med tiden undrade jag vad nästa steg för oss var, ska vi bli sambos osv. Fick mest svävande svar på det.

    För en vecka sen hände en sak som gjorde att han nu dragit och lämnat mig. Han säger att det är för min skull så att jag ska hitta min rätta prins som kan ge mig och mina barn det liv vi förtjänar för han kan inte ge oss det.

    Jag känner mig helt förkrossad, kan nästan inte andas och vet inte vart jag ska ta vägen. Det här kom som en chock och gör mig så ledsen över att han från ingenstans slutat bry sig om mig. Jag saknar honom något enormt, gissar mig fram till vad anledningen kan vara men ingen av dem verkar logiska för mig.

    Om han nu tänker att han aldrig vill bo ihop med mig, eller inte vill blanda ihop våra familjer så mycket som jag vill, varför inte prata med mig om det och se om vi kan kompromissa och låta allt vara som det var, nu när det var så bra (som jag trodde att vi hade). Det funkar alldeles utmärkt för mig att ha det så. Jag kan fortsätta vara särbo, inte ha flera barn och bara fortsätta som vi gjort.

    Men han bara gör slut på telefon och säger att det inte är vi längre och att han inte kan ge mig det liv som jag vill ha. Jag önskar att det här aldrig har hänt, jag önskar att han bara kunde tänka om. Han har sårat mig något oerhört som bara gör slut över ett samtal. Jag trodde vi hade något magiskt ihop, jag fick fjärilar i magen när jag skulle träffa honom och längtade varje gång när vi skulle ses. Nu har han tagit det från mig, från oss, bara för att han tror att jag absolut måste bo ihop med honom eller göra en massa familjesaker.

    Vad gör jag? Jag vill ringa honom, jag vill åka över till honom och kasta mig in i hans famn och bara skrika att han kastar bort något oerhört fint, skrika hur tokig jag är i honom trots allt som har hänt, men är så rädd att det inte kommer ändra på hans beslut. Vad ska jag göra? Hur överlever jag det här?

  • Svar på tråden Han bara drog...
  • Anonym (Lux)

    Inget snyggt avslut från hans sida, verkligen inte!  Men du vill något helt annat än vad han är beredd att ställa upp på. Vill  han inte det du vill - tvåsamhet och blanda era barn och bilda familj- får du faktiskt respektera det. Det tjänar ingenting till att hoppas och längta efter det omöjliga. Han har sagt vad han tycker.

  • Anonym (Ingensolefterregnmer)

    Såklart att jag inte vill att han ska vara med mig om han inte vill ha mig mer. Längta efter det omöjliga har jag inte gjort - jag har bara försökt se om det gått att prova oss fram till det. Tex gått till stranden med alla barnen och det har gått bra då. Mest för att barnen faktiskt tycker att det är kul att hitta på något och vi får tillfälle att träffas lite "extra".

    Såklart allt ställs på sin spets när barn blandas in, har upplevt stora problem med mitt exs nya familj och överväger nästan helt att bara bo själv med mina barn. Samboskap är inte min dröm. Jag är en empatisk och förstående person och inser att det inte är så enkelt som man önskar att det är. Ska man ändå kasta bort något fint? (som jag upplevt det)

  • Anonym (Lux)
    Anonym (Ingensolefterregnmer) skrev 2020-07-05 17:17:04 följande:

    Såklart att jag inte vill att han ska vara med mig om han inte vill ha mig mer. Längta efter det omöjliga har jag inte gjort - jag har bara försökt se om det gått att prova oss fram till det. Tex gått till stranden med alla barnen och det har gått bra då. Mest för att barnen faktiskt tycker att det är kul att hitta på något och vi får tillfälle att träffas lite "extra".

    Såklart allt ställs på sin spets när barn blandas in, har upplevt stora problem med mitt exs nya familj och överväger nästan helt att bara bo själv med mina barn. Samboskap är inte min dröm. Jag är en empatisk och förstående person och inser att det inte är så enkelt som man önskar att det är. Ska man ändå kasta bort något fint? (som jag upplevt det)


    Värdera och minns det fina ni hade - men nu är det över! 
  • Anonym (M D)
    Anonym (Ingensolefterregnmer) skrev 2020-07-05 17:17:04 följande:

    Såklart att jag inte vill att han ska vara med mig om han inte vill ha mig mer. Längta efter det omöjliga har jag inte gjort - jag har bara försökt se om det gått att prova oss fram till det. Tex gått till stranden med alla barnen och det har gått bra då. Mest för att barnen faktiskt tycker att det är kul att hitta på något och vi får tillfälle att träffas lite "extra".

    Såklart allt ställs på sin spets när barn blandas in, har upplevt stora problem med mitt exs nya familj och överväger nästan helt att bara bo själv med mina barn. Samboskap är inte min dröm. Jag är en empatisk och förstående person och inser att det inte är så enkelt som man önskar att det är. Ska man ändå kasta bort något fint? (som jag upplevt det)


    Det gör ont och det kommer att göra ont det måste du gå genom , men kom ihåg att du hade ett Liv innan du träffade han !!!!!

    Ibland om ngn försvinner ur våra liv betyder inte att de känslor kan inte ersättas tom till bätre menar du kärleksrelationer.

    Du har nog blivit lite beroende av den mannen och oftast är det som gör att vi hamnar i all kaos och ser bara mörkt runt om.

    Det är bara tid som hjälper dig genom detta kris och du själv. Va stark o tänk på dina barn
  • Anonym (Ingensolefterregnmer)

    Ja, jag kommer ta mig igenom det här. Får styrka från mina barn.

    Jag tänker bara att han bara fick lite kalla fötter? Är det inte bättre då att han och jag pratar igenom allt? Nu flyr han känns det som. Han vet att jag just nu befinner mig djupt ner i mörkret och låter mig hantera den helt ensam. Jag har inte ens fått en riktig förklaring till varför han dragit.

    Jag kan inte förstå att det här faktiskt har hänt mig. Är en sån mardröm.

    Men ja, jag kommer såklart ta mig igenom det här.

  • Zaxika

    Jag tror tyvärr inte han känner lika starkt för dig. Då hade han kämpat och velat diskutera med dig om varför det är bättre att fortsätta som särbo eller bönat och bett dig om mer tid - om han ville fortsätta med dig men inte bli sambo riktigt än.

    Hoppas du snart finner kärleken igen.

  • Anonym (A)
    Zaxika skrev 2020-07-05 18:41:05 följande:
    Jag tror tyvärr inte han känner lika starkt för dig. Då hade han kämpat och velat diskutera med dig om varför det är bättre att fortsätta som särbo eller bönat och bett dig om mer tid - om han ville fortsätta med dig men inte bli sambo riktigt än.

    Hoppas du snart finner kärleken igen.
    Håller med.
  • Anonym (Ingensolefterregnmer)
    Zaxika skrev 2020-07-05 18:41:05 följande:

    Jag tror tyvärr inte han känner lika starkt för dig. Då hade han kämpat och velat diskutera med dig om varför det är bättre att fortsätta som särbo eller bönat och bett dig om mer tid - om han ville fortsätta med dig men inte bli sambo riktigt än.

    Hoppas du snart finner kärleken igen.


    Ja du har nog helt rätt. Så typiskt, eller mera pinsamt, att jag då också ska reagera så här uppgivet över det här uppbrottet när han säkert slutat att älska mig för länge sen. Att jag ens gråter dessa tårar över honom när han behandlat mig som luft...

    Jag får göra mitt bästa av att vända det här till något positivt för mig. Har varit nere på botten förut, mitt ex var otrogen mot mig, och jag lyckades ta mig genom det (mycket tack vare styrkan från mina barn). Tog däremot 2 år, just nu känns det som att det här kommer ta längre tid att återhämta sig från. Man undrar vad man gjort för att förtjäna något sånt här
Svar på tråden Han bara drog...