• Anonym (Ont i magen)

    Hur kunde det gå så fel

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WbnK9a/sa-planerar-sverige-att-runda-asylratten


    ??Varför blev allt så fel nu vågar t.om tidningarna beskriva det som SD sagt i många år....ändå är det bara halva sanningen som lyfts fram då man fortfarande dras med farhågan att beskriva sanningen är också att utsätta sig för att vara/stämplas som rasistDet eller att man stödjer ett främlingsfientligt part....

    ??Idag läste jag om en somalisk 16 åring som våldtaget en 12 åring under knivhot även försökt på en 11åring som lyckades smita, han ska tydligen också vara inblandad i 30 andra brott...
    ?En familj terroriserar en hel stadsdel i Göteborg polisen är maktlösa och låter familjen styra med sina regler/lagar är detta verkligen sant kan man undra

    ??De flesta brott där kvinnor måste fly från sina män är oftast av hederskaraktär, giftemål inom familjerna, svenska kvinnor som blivit ihop med en man från annat land jodå det finns svenska män också men dom är i stor minoritet i förhållande befolkning/capita ja ni förstår...

    ??Själv är jag farfar till två underbara barn med halva sitt ursprung från Karibien men inte tusan gör detta att jag vägrar öppna ögonen faktum är att det inte går en dag utan att jag är orolig för hur deras hudfärg ska vara ett hinder i framtiden. Vi vet alla att dét bor ca 1/2 miljon idag som lever i bostadsområden som klassas som dåliga . I dessa områden styr klaner , banditer, snorungar som springer omkring med knivar och vapen mm...
    Fattar ni vad vi ställt till det i ett land som jag älskar vårt land Sverige men då med den svenska mentaliteten där vi strävat efter att alla människor ska ha ett = värde oavsett kön eller hudfärg frågan är bara vad strävar flyktingarna efter som kommer hit dom hatar oss svenskar och drar sig inte för att visa. Nu kommer många att protestera och säga att vi svenskar inte alls är så givmilda och öppna mm men det är inte sant för vi är verkligen det tyvärr så är detta utnyttjat 

  • Svar på tråden Hur kunde det gå så fel
  • Anonym (Sverige)

    Att gemene svensk varit godtrogen, naiv, blåögd och faktiskt korkad som trott att lösningen på världens problem är att ta hit dom till Sverige, så löser det sig bara.

    Jag tror att de flesta svenskar tror att människor runt om i världen är mer eller mindre lika och tänker och agerar någorlunda lika. Så är inte fallet, och när det nu uppdagas för gemene svensk så är det för sent.

    Vi har i dag ett mångkulturellt samhälle med kraftigt spretande målbild om hur ett samhälle ska se ut. Är kvinnan värd något? Ska landet styras av religion i stället för politik? Kan jag bete mig hur jag vill, eftersom jag inte får något straff? Jag får väl våldta inom familjen? Jag får väl slå min kvinna och barn? Det är frågor som jag tror de flesta trodde att de aldrig behöver ställas inför, men i dag är reella för stora grupper av samhället. Som toppen på verket har sveriges migrationspolitik gjort allt vad den kan för att aktivt hjälpa till att förstöra de människor som kommer hit genom att låta dessa leva i ovisshet, inte ställa några krav, och vara allmänt tafatta i hanteringen av dessa.

    Nu när det har kommit dit vi är i dag med ett samhälle som blir allt otryggare och fattigare för de flesta, vad görs då av gemene man/kvinna? Absolut ingenting. Låtsas som det regnar, tittar åt andra hållet, möjligen flyttar till ett än så länge lugnare område.

    Är detta hållbart? Vad gör man åt det? Jag har inga svar. Jag tyckte tidigt efter att ha rest lite i världen, att det sannolikt inte är en bra idé att ta hit allt för stor mängd människor från vilka länder som helst, framförallt utan plan för sysselsättning, integrering i samhället etc. Jag blev då kallad rasist, nazist och allt möjligt, vilket jag aldrig förstått vad det har för samband, jag gillar bara inte problem, oavsett orsak.

    De senaste decenniet så diskuterar jag aldrig detta med någon, men rädsla att bli stämplad rasist. Jag gör min lilla röst hörd genom att rösta, vet inte på vad nästa gång, men något parti som tar integration och kriminalitet på allvar. SD vet jag inte som seriöst alternativ annat än visa missnöjet, men KD kanske?

    Frågan är som sagt, hur kommer vi tillrätta med alla problem som massinvandringen dragit med sig? Det måste tas i om vi vill behålla någon typ av frihet, jämlikhet, ordning och ekonomi i landet. Pinsamt att det fortfarande inte kan talas om detta i vårat PK samhälle, även om det sakta blir bättre. Alla ser det, lider av det, men ingen säger något.

  • Anonym (Ont i magen)

    Det sorgliga är ju att kvinnorna tagit sådan sympati på flyktingarna och därmed blivit rejält blåsta på alla dessa medeltida tankar som man importerat som heter kvinnoförtryck ...sen får feminister och allt vad det heter yra om hur mycket mannen har skuld men icke tusan har situationen blivit bättre med denna insikt eller vad det nu ska kallas...

  • Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (Sverige) skrev 2020-08-13 09:40:00 följande:

    De senaste decenniet så diskuterar jag aldrig detta med någon, men rädsla att bli stämplad rasist. Jag gör min lilla röst hörd genom att rösta, vet inte på vad nästa gång, men något parti som tar integration och kriminalitet på allvar. SD vet jag inte som seriöst alternativ annat än visa missnöjet, men KD kanske?


    Detta är ett extremt problematiskt fenomen. Att folk drar sig för att ens diskutera ett visst ämne pga av att de känner oro över hur de blir bemötta.

    Om du idag ens ifrågasätter eller problematiserar det faktum att detta land fått över 1.000.000 nya invånare senaste åren, eller att välfärdssystemen och socialförsäkringssystemen har utsatts för extrema påfrestningar på grund av detta... Ja då ställer sig direkt någon o pekar på dig o kallar dig rasist, nazist eller bara rent dum i huvudet.

    Samma sak om du vågar ifrågasätta eller problematisera feminist-rörelsens inflytande.... Alla reformer och åtgärder i strävan efter deras version av jämlikhet... Då är man direkt stämplad som kvinnohatare/förtryckare, våldtäktsman, eller incell.

    Som tur är så upplever jag att något faktiskt äntligen verkar ha "släppt" det senaste året. Rubriker du bara kunde läsa på avpixlat eller flashback för bara några år sen kan idag precis lika gärna pryda omslaget på både aftonbladet o experssen. Till o med SVT kan ju idag göra reportage som för bara 5 år sen skulle klassats som nazistpropaganda.

    MP fortsätter rasa i varje opinionsundersökning, är nu sedan länge på en statistisk säkerställd nivå med råge under 4% spärren.

    SD går starkt framåt igen efter raset som kom i början av corona, M har äntligen vaknat upp o öppnat för bildningen av ett "konservativt block" eller vad man vill kalla det...

    Som jag ser det så är detta början på slutet av det vansinne som härjat fritt i vårt fina land på tok för länge.

    2022 vänder det, då bryter vi kurvan flr att använda ett nutid populärt uttryck. 
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)

    Miljöpartiet har kapats av vänsterextremister. Eftersom miljöfrågorna verkar komma i andra hand så tappar de väljare. Med deras nuvarande politik och företrädare hoppas jag verkligen att de åker ur riksdagen i nästa val.

Svar på tråden Hur kunde det gå så fel