• PiffaTjejen

    Baka en flicka/pojke 2020

    Halloj

    Detta är en tråd för oss som försöker planera en flicka/pojke! Inga moraltanter här inne!

    Så hur går det? Är ni redan gravida eller försöker ni baka ett visst kön just nu?

    Vi väntar in nästa ÄL för att försöka baka en flicka (inga barn sedan innan). Tänkte försöka pricka att ha sex 3-4 dagar innan ÄL. Det svåra just nu är att min ÄL hoppar fram och tillbaka vilket gör att det är svårt för mig att veta när vi ska ha sex. Försöker även sänka ph värdet i underlivet då det ska gynna flickspermier men vet inte hur?

    Hur resonerar ni? ????

  • Svar på tråden Baka en flicka/pojke 2020
  • Anonym (Mm)

    Ska försöka med en pojke, det är så mycket drama kring flickor och skulle inte vilja ha en själv om jag får bestämma.

  • Anonym

    Jag resonerar att............det är jättekonstigt att kalla det för baka. Nästan lika hemskt som bebisverkstad.

  • Anonym (Dotter)

    Man kan alltid försöka,men det är fortvarande 51%chans pojke och 48%chans flicka.Det blir vad sim är menat bli.

  • PiffaTjejen

    Har du själv upplevt att det är mer drama kring tjejer eller är det en fördom?


    Anonym (Mm) skrev 2020-07-06 21:51:55 följande:

    Ska försöka med en pojke, det är så mycket drama kring flickor och skulle inte vilja ha en själv om jag får bestämma.


  • PiffaTjejen

    Har du själv upplevt att det är mer drama kring tjejer eller är det en fördom?


    Anonym (Mm) skrev 2020-07-06 21:51:55 följande:

    Ska försöka med en pojke, det är så mycket drama kring flickor och skulle inte vilja ha en själv om jag får bestämma.


  • Anonym (Mamma till två)

    Vi har två pojkar och skulle så hjärtans gärna vilja ha en flicka med. Vi försöker få en flicka men blir så klart otroligt glada för en pojke med.

    Pojkarna har blivit till när vi haft sex fram till ägglossning. Nu har vi istället slutat ha sex några dagar före ägglossningen och undvikit att jag fått orgasm... Mycket är ju säkert myter men vi tänker att vi ger det ett försök åtminstone =)

    Det viktigaste är att vi hoppas att vi ska få ett till barn så klart, att vi ska bli gravida alls.

  • PiffaTjejen

    Åh då håller jag verkligen tummarna! Har du regelbunden ÄL eller hur lyckas du pricka sex några dagar innan ägglossning?

    Jag kör med bisolvon + transbärskapslar då det sägs gynna miljön i underlivet för flickspermier


    Anonym (Mamma till två) skrev 2020-07-06 22:56:26 följande:

    Vi har två pojkar och skulle så hjärtans gärna vilja ha en flicka med. Vi försöker få en flicka men blir så klart otroligt glada för en pojke med.

    Pojkarna har blivit till när vi haft sex fram till ägglossning. Nu har vi istället slutat ha sex några dagar före ägglossningen och undvikit att jag fått orgasm... Mycket är ju säkert myter men vi tänker att vi ger det ett försök åtminstone =)

    Det viktigaste är att vi hoppas att vi ska få ett till barn så klart, att vi ska bli gravida alls.


  • Anonym (Mamma till två)
    PiffaTjejen skrev 2020-07-07 00:25:37 följande:

    Åh då håller jag verkligen tummarna! Har du regelbunden ÄL eller hur lyckas du pricka sex några dagar innan ägglossning?

    Jag kör med bisolvon + transbärskapslar då det sägs gynna miljön i underlivet för flickspermier


    Har regelbunden cykel men kört med tester för säkerhets skull och försökt hitta ett "nu är det dags att sluta" när linjen blir tillräckligt stark. Tror det blev hyfsat den här gången.

    Spännande med bisolvon och tranbärskapslar, det ska jag nog prova nästa månad =) om det inte lyckas den här månaden. Är äl plus 8 (möjligen plus 7 men troligen 8) och väntan känns lång. Har inte bestämt mig om jag ska börja testa på lördag eller om jag ska vänta på att mensen blir sen.

    Var är ni i cykeln nu?
  • PiffaTjejen
    Anonym (Mamma till två) skrev 2020-07-07 08:00:27 följande:

    Har regelbunden cykel men kört med tester för säkerhets skull och försökt hitta ett "nu är det dags att sluta" när linjen blir tillräckligt stark. Tror det blev hyfsat den här gången.

    Spännande med bisolvon och tranbärskapslar, det ska jag nog prova nästa månad =) om det inte lyckas den här månaden. Är äl plus 8 (möjligen plus 7 men troligen 8) och väntan känns lång. Har inte bestämt mig om jag ska börja testa på lördag eller om jag ska vänta på att mensen blir sen.

    Var är ni i cykeln nu?


    Åh vad spännande!! Väntan är ju så så långtradig mellan ÄL och BIM...håller tummarna!

    Jag skulle ha försökt nu i dagarna men min oregelbundna ÄL bestämde sig för att dyka upp 2dagar efter mens...så missade denna omgång..
  • Anonym (S)

    Varför slutar ni ha sex innan ägglossning? Inga forskningsresultat (efter shettles som därför ifrågasatts) har ju kunnat påvisa att pojkspermier simmar snabbare och flickspermier levde längre. En studie visade istället tvärtom...

    Jag har tio barn, alla flickorna blev till på ÄL, alla pojkarna några dagar innan ÄL.

Svar på tråden Baka en flicka/pojke 2020