• PiffaTjejen

Baka en flicka/pojke 2020

Halloj

Detta är en tråd för oss som försöker planera en flicka/pojke! Inga moraltanter här inne!

Så hur går det? Är ni redan gravida eller försöker ni baka ett visst kön just nu?

Vi väntar in nästa ÄL för att försöka baka en flicka (inga barn sedan innan). Tänkte försöka pricka att ha sex 3-4 dagar innan ÄL. Det svåra just nu är att min ÄL hoppar fram och tillbaka vilket gör att det är svårt för mig att veta när vi ska ha sex. Försöker även sänka ph värdet i underlivet då det ska gynna flickspermier men vet inte hur?

Hur resonerar ni? ????

• Svar på tråden Baka en flicka/pojke 2020
  • Anonym (?)
    Aikido skrev 2020-08-07 14:29:57 följande:

Jag trodde jag var varmt välkommen eftersom jag är man och inte tant. Vad man vill och vad man får kan skilja sig åt.

Du är tant.
  • Aikido
    Anonym (?) skrev 2020-08-07 14:33:19 följande:
    Du är tant.
    Värsta skällsordet. Men jag har blivit kallad för värre saker.

Hur menar du? Tant fysiskt? Mentalt? Efterbliven? Det sistnämnda kanske inte är så långsökt om man tänker att alla tanter är kvinnor och kvinnor är... ja du förstår?
  • Anonym (?)
    Aikido skrev 2020-08-07 16:01:57 följande:

Värsta skällsordet. Men jag har blivit kallad för värre saker.

Hur menar du? Tant fysiskt? Mentalt? Efterbliven? Det sistnämnda kanske inte är så långsökt om man tänker att alla tanter är kvinnor och kvinnor är... ja du förstår?

Du är en surtant.
  • Aikido
    Anonym (?) skrev 2020-08-07 16:43:29 följande:
    Du är en surtant.
    Tack! Livet är för kort för att bara vara man och glad.
  • Anonym (?)
    Aikido skrev 2020-08-07 16:59:53 följande:

Tack! Livet är för kort för att bara vara man och glad.

Jag menar det!
  • Aikido
    Anonym (?) skrev 2020-08-07 17:00:20 följande:
    Jag menar det!
    Jag tror dig!
  • pandarinen

Snälla låt bli och störa i tråden och håll er till ämnet. . Här diskuterar vi ökade chanser att få pojke vs flicka. Olika forskningar dieter och följs åt. Har ni andra åsikter så kan ni starta en egen tråd och diskutera detta. Blir så tråkig ton im ni fortsätter här i forumet. Jag har anmält till moderator och hoppas att de ser över tråden

• pandarinen

Kan rekommendera att ni läser shettles bok : how to choose the sex of your baby. Självklart finns det flera andra metoder men shettles har visat bra resultst genom de 40 år som metoden funnits medan andra metoder kommit å gått. Och jag har inte hittat någon forskning som visat så höga odds som närmare 80 procent chans till en pojke/flicka och som stått sig under så många år. Boken tar även upp om forskningen vad den baseras på men också andra metoder och hur de skiljer sig åt inte bara resultat utan även forskningen bakom..

• Anonym (Dotter)

Hoppas ni får era önskebarn!Annars är det lika bra ändå .

• pandarinen
    Anonym (Dotter) skrev 2020-08-07 21:28:02 följande:

Hoppas ni får era önskebarn!Annars är det lika bra ändå .

Ja verkligen! Jag blir lika glad om det blir en liten underbar charmig pojke till :) men lite kul att testa om det funkar och få en av varje.
Svar på tråden Baka en flicka/pojke 2020