• PiffaTjejen

Baka en flicka/pojke 2020

Halloj

Detta är en tråd för oss som försöker planera en flicka/pojke! Inga moraltanter här inne!

Så hur går det? Är ni redan gravida eller försöker ni baka ett visst kön just nu?

Vi väntar in nästa ÄL för att försöka baka en flicka (inga barn sedan innan). Tänkte försöka pricka att ha sex 3-4 dagar innan ÄL. Det svåra just nu är att min ÄL hoppar fram och tillbaka vilket gör att det är svårt för mig att veta när vi ska ha sex. Försöker även sänka ph värdet i underlivet då det ska gynna flickspermier men vet inte hur?

Hur resonerar ni? ????

• Svar på tråden Baka en flicka/pojke 2020
  • Nattafnatta
    Anonym (S) skrev 2020-07-07 12:00:25 följande:

Varför slutar ni ha sex innan ägglossning? Inga forskningsresultat (efter shettles som därför ifrågasatts) har ju kunnat påvisa att pojkspermier simmar snabbare och flickspermier levde längre. En studie visade istället tvärtom...

Jag har tio barn, alla flickorna blev till på ÄL, alla pojkarna några dagar innan ÄL.

Exakt.

Finns flera trådar om detta, där mycket forskning diskuteras och summa summarum är att detta är en myt, dvs att pojkspermier bl.a. är snabbare och flickspermier lever längre.

Jag har en flicka och en pojke och har använt mig utav Fertility Friend där man kan knappa in hur man haft sex varje menscykel, och när jag blev gravid med flickan och pojken hade vi ett identiskt "sex-mönster", exakt samma dagar.

Nu väntar vi en flicka till och då hade vi ett annat mönster, denna gången hade vi sex fem dagar innan ÄL, samt tre, två och en dag innan ÄL. Alltså flera dagar i rad inpå ÄL.

Jag är helt övertygad om att det finns andra betydligt viktigare faktorer som styr könet på barnet, faktorer som även forskning beskriver. Många utav dessa faktorer kan jag identifiera när jag själv blivit gravid med flickorna och pojken, sen kan jag förstås omöjligt påstå att det var dessa faktorer som var avgörande.

Forumet Genderdreaming är det bästa "sway-forumet", mer forskningsförankrat än vad forumet Ingender är.
  • Anonym (Mm)
    PiffaTjejen skrev 2020-07-06 22:33:30 följande:

Har du själv upplevt att det är mer drama kring tjejer eller är det en fördom?

Det är självupplevt. Har varit lärare i över tio år.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Mamma till två) skrev 2020-07-06 22:56:26 följande:

Vi har två pojkar och skulle så hjärtans gärna vilja ha en flicka med. Vi försöker få en flicka men blir så klart otroligt glada för en pojke med.

Pojkarna har blivit till när vi haft sex fram till ägglossning. Nu har vi istället slutat ha sex några dagar före ägglossningen och undvikit att jag fått orgasm... Mycket är ju säkert myter men vi tänker att vi ger det ett försök åtminstone =)

Det viktigaste är att vi hoppas att vi ska få ett till barn så klart, att vi ska bli gravida alls.

Hur går det?:)
  • pandarinen

Vi har inte börjat än. Tänkte starta bebisverkstan och försöka på att skapa ett syskon till vintern. Läser nu på om olika metoder för att öka chansen till en liten flicka. Har en underbar son sen tidigare. Han blev till på äldagen :) så nu tänkte vi baka en flicka. Men blir så klart lika glad om det skulle bli en lillebror.

Tänker försöka mig på shettlesmetoden. Läser nu hans bok. Men även kombinera med girldiet i mitt fall mycket mejerivaror, magnesium och undvika allt för salta produkter.

Sen blir det att köpa de lite dyrare ältesten som kan visa upp till 3 dagar innan äl. Sist funkade de inte på mig men ska göra ett försök. Hört att det är bra att ha mycket sex också. Ofta varje/ varannan dag fram till äl. Lite kul och spännande och se om det funkar. Enligt shettles forskning verkar ju vissa metoder öka chansen för ett visst kön upp till 80%.

Ska ni kolla kön sen på ul eller väntar ni till förlossningen?

• Anonym (?)
    Anonym (Dotter) skrev 2020-07-06 21:57:13 följande:

Man kan alltid försöka,men det är fortvarande 51%chans pojke och 48%chans flicka.Det blir vad sim är menat bli.

Är 1% tvåkönade/trans då eller?
  • Anonym (?)
    PiffaTjejen skrev 2020-08-07 11:51:24 följande:

Hej! Frågan är hur DU är funtad? Jag skrev ganska tydligt att vi inte vill ha moraltanter här inne och inte heller någon som inte är intresserad av att öka oddsen för ett visst kön! Så du verkar inte vara så läskunnig! Finns andra trådar för dig att skriva i men här är du inte välkommen tyvärr!

Det är ett öppet forum.
  • Anonym (Sanna)

Vår resa går tvärtemot shettles, utan är grundad på den nyare studien som visar på sex på äl = flicka, sex innan = pojke.

Första ville vi ha en pojke. Slutade ha sex ca 3 dagar innan ägglossning, blev en pojke.

Andra ville vi ha en flicka. Hade sex prick på ägglossningen, blev en flicka.

Tredje ville vi ha en pojke. Slutade ha sex tre dagar innan ägglossning, blev en pojke.

Är gravid med fjärde nu och vi ville ha en flicka. Vi hade sex på ägglossningen - väntar en flicka just nu.

• Anonym (Lite av varje)

Vi har en flicka och en pojke. Hade sex på äl med båda! Nu väntar vi en flicka och hade sex på äl även denna gång... vi har aldrig försökt få något kön, vi har bara försökt få barn helt enkelt! (Menar inte att skamma någon, klart att man kan få hoppas på ett visst kön utan att tycka att det andra är sämre)

• Aikido
    PiffaTjejen skrev 2020-08-07 11:51:24 följande:
    Hej! Frågan är hur DU är funtad? Jag skrev ganska tydligt att vi inte vill ha moraltanter här inne och inte heller någon som inte är intresserad av att öka oddsen för ett visst kön! Så du verkar inte vara så läskunnig! Finns andra trådar för dig att skriva i men här är du inte välkommen tyvärr!
    Jag trodde jag var varmt välkommen eftersom jag är man och inte tant. Vad man vill och vad man får kan skilja sig åt.
Svar på tråden Baka en flicka/pojke 2020