Anonym (S) skrev 2020-07-07 12:00:25 följande:
Varför slutar ni ha sex innan ägglossning? Inga forskningsresultat (efter shettles som därför ifrågasatts) har ju kunnat påvisa att pojkspermier simmar snabbare och flickspermier levde längre. En studie visade istället tvärtom...
Jag har tio barn, alla flickorna blev till på ÄL, alla pojkarna några dagar innan ÄL.
Exakt.
Finns flera trådar om detta, där mycket forskning diskuteras och summa summarum är att detta är en myt, dvs att pojkspermier bl.a. är snabbare och flickspermier lever längre.
Jag har en flicka och en pojke och har använt mig utav Fertility Friend där man kan knappa in hur man haft sex varje menscykel, och när jag blev gravid med flickan och pojken hade vi ett identiskt "sex-mönster", exakt samma dagar.
Nu väntar vi en flicka till och då hade vi ett annat mönster, denna gången hade vi sex fem dagar innan ÄL, samt tre, två och en dag innan ÄL. Alltså flera dagar i rad inpå ÄL.
Jag är helt övertygad om att det finns andra betydligt viktigare faktorer som styr könet på barnet, faktorer som även forskning beskriver. Många utav dessa faktorer kan jag identifiera när jag själv blivit gravid med flickorna och pojken, sen kan jag förstås omöjligt påstå att det var dessa faktorer som var avgörande.
Forumet Genderdreaming är det bästa "sway-forumet", mer forskningsförankrat än vad forumet Ingender är.