• Anonym (T)

    Pojkvän gjorde slut vid bråk

    Jag o min pojkvän sedan 1 år o 2 månader , jag 27 o han 29 år. Inte funnits några tecken på att göra slut tidigare. För några dagar sedan hade vi ett bråk, slutar iaf med att han blir så extremt elak emot mig, kallar mig elaka saker o gör slut. Då han blev så extremt kall struntade jag i att höra av mig till honom, ville inte toffla efter honom.

    Iaf drygt 5 dagar senare skickat han ett sms Där han skriver att han hoppas jag mår bra.

    Gjorde han slut i ren ilska o ångrat sig nu eller vad? Det konstigaste för mig är dock hur han kunde vara så elak o sen skriva så som om inget har hänt. Hade han förväntat sig att jag skulle ha skrivit till honom tidigare? Iaf så svarade jag bara att det var bra! Inget själv eller liknande så fick inget tillbaka.

    Vill inte ha svar att han ä instabil o liknande för det märkte jag här utan mer bara vad ni tror han är ute efter.

  • Svar på tråden Pojkvän gjorde slut vid bråk
  • Anonym (Mm)

    Han verkar vara sån som inte kan hålla sig om det blir för mycket. Sedan är han inte intresserad av att reda ut utan tror att allt är bra bara efter någon dag. Jag har haft flera såna partners. Jag vet inte vad du tycker men jag lägger vikt vid ett förlåt och att reda ut det som hänt. Är du som mig så blir det ganska svårt att vara med någon som inte är intresserad av att reda ut.

    Men om ni vill fortsätta så får ni se till att avsluta bråket innan det eskalerar (för honom), har han svårt att kontrollera sig så måste ni ta en paus när det blir för hett. Sedan uppta bråket igen när det lugnat sig. Och ja, han gjorde slut bara för att det var ett bråk. Och det blir inte sista gången han gör slut i ett bråk om ni inte lär er att inte eskalera i bråket, ta en paus innan det går för långt.

  • Anonym (Ångrar)

    Vad var det ni bråkade om då? Vad för elaka ord kallade han dig?

    Förmodligen så gjorde han slut när han var arg/upprörd och ångrar det nu. Han vill skapa kontakt med dig men för stolt för att be om ursäkt.

  • Anonym (T)
    Anonym (Mm) skrev 2020-07-07 10:23:13 följande:

    Han verkar vara sån som inte kan hålla sig om det blir för mycket. Sedan är han inte intresserad av att reda ut utan tror att allt är bra bara efter någon dag. Jag har haft flera såna partners. Jag vet inte vad du tycker men jag lägger vikt vid ett förlåt och att reda ut det som hänt. Är du som mig så blir det ganska svårt att vara med någon som inte är intresserad av att reda ut.

    Men om ni vill fortsätta så får ni se till att avsluta bråket innan det eskalerar (för honom), har han svårt att kontrollera sig så måste ni ta en paus när det blir för hett. Sedan uppta bråket igen när det lugnat sig. Och ja, han gjorde slut bara för att det var ett bråk. Och det blir inte sista gången han gör slut i ett bråk om ni inte lär er att inte eskalera i bråket, ta en paus innan det går för långt.


    Ja asså jg har märkt att han är extremt konflikträdd, men största problemet är att all kritik eller liknande tar han som angrepp. Detta handlade tex om att jag enbart påpekade att jag tycker att han kunde ställa upp mer för mig o följa med i mina intressen. Men tydligen var det för mkt begärt enligt honom o han gjorde slut.

    Men just nu så är det ju slut för det sa han han, han behövde vara själv sa han. O jag vet att han ALDRIG skulle kunna höra av sig o säga att han ångrar sig o liknande, så vad ville han när han hör av sig o enbart skriver: hopps du mår bra? Förväntade han sig att jag skulle visa mer intresse o skriva? Eller varför skriver man så när man några dagar tidigare var extremt elak.
  • Anonym (T)
    Anonym (Ångrar) skrev 2020-07-07 10:28:19 följande:

    Vad var det ni bråkade om då? Vad för elaka ord kallade han dig?

    Förmodligen så gjorde han slut när han var arg/upprörd och ångrar det nu. Han vill skapa kontakt med dig men för stolt för att be om ursäkt.


    Jag sa att jag önskade han visade mer intresse o ställde upp. Det var mer nertryckande saker, att ingen bryr sig om mig, att jag hade ett stört beteende.

    Ja det är precis som du säger att han hade aldrig kunnat be om ursäkt o säga att han ångrar sig, så kanske han förväntade sig att jag skulle ha hört av mig för länge sen till honom vilket jag inte gjorde. Eller finns det någon annan anledning till att söka kontakt så?
  • Anonym (Ångrar)
    Anonym (T) skrev 2020-07-07 10:30:26 följande:

    Ja asså jg har märkt att han är extremt konflikträdd, men största problemet är att all kritik eller liknande tar han som angrepp. Detta handlade tex om att jag enbart påpekade att jag tycker att han kunde ställa upp mer för mig o följa med i mina intressen. Men tydligen var det för mkt begärt enligt honom o han gjorde slut.

    Men just nu så är det ju slut för det sa han han, han behövde vara själv sa han. O jag vet att han ALDRIG skulle kunna höra av sig o säga att han ångrar sig o liknande, så vad ville han när han hör av sig o enbart skriver: hopps du mår bra? Förväntade han sig att jag skulle visa mer intresse o skriva? Eller varför skriver man så när man några dagar tidigare var extremt elak.


    Ja han hoppas nog han skulle få det så lätt för sig att du skulle skriva tillbaka och så var allt bra sen... Visst kan han ha dåligt samvete också, beror på hur han är som person.
  • Anonym (CNN)

    Oj.

    Jag trodde man var vuxen såpass nära trettioårsåldern.

    Låter som tonårsbekymmer.

  • Anonym (T)
    Anonym (Ångrar) skrev 2020-07-07 10:34:30 följande:

    Ja han hoppas nog han skulle få det så lätt för sig att du skulle skriva tillbaka och så var allt bra sen... Visst kan han ha dåligt samvete också, beror på hur han är som person.


    Men varför sa han då att han behövde vara själv? Jag vet som sagt att han inte kan ta kritik o har tidigare straffat mig genom att vara tyst.

    Dåligt samvete skulle han aldrig ha. Men alldeles för stolt att erkänna han hade fel.

    Men ja som det är ju sp är det ju slut mellan oss för det var så han ville ha det
  • Anonym (T)
    Anonym (CNN) skrev 2020-07-07 10:36:50 följande:

    Oj.

    Jag trodde man var vuxen såpass nära trettioårsåldern.

    Låter som tonårsbekymmer.


    Trodde jag med men tydligen inte..
  • Anonym (Mm)
    Anonym (T) skrev 2020-07-07 10:30:26 följande:

    Ja asså jg har märkt att han är extremt konflikträdd, men största problemet är att all kritik eller liknande tar han som angrepp. Detta handlade tex om att jag enbart påpekade att jag tycker att han kunde ställa upp mer för mig o följa med i mina intressen. Men tydligen var det för mkt begärt enligt honom o han gjorde slut.

    Men just nu så är det ju slut för det sa han han, han behövde vara själv sa han. O jag vet att han ALDRIG skulle kunna höra av sig o säga att han ångrar sig o liknande, så vad ville han när han hör av sig o enbart skriver: hopps du mår bra? Förväntade han sig att jag skulle visa mer intresse o skriva? Eller varför skriver man så när man några dagar tidigare var extremt elak.


    Jag märker nu att det du skriver låter nästan precis som mig och mitt förhållande, eller ex förhållande får jag säga. Han gjorde slut med mig häromdagen. Även vi 27 o 29 år. Nästan hemskt, är du jag? Haha

    Iallafall, min kille var på samma vis. Konflikträdd (han sa det själv), var inte så duktig på dethär med att be om ursäkt, någon gång kunde han göra det dock. Han tog också saker som kritik då man egentligen ville ba säga hur man känner eller vad man tycker eller lösa något problem, eller så. Nu var inte jag en perfekt människa heller men hursomhelst, det mesta är likt det du skriver.

    Vad han ville har jag svårt att säga. Tror som sagt att han blev arg och gjorde slut bara i stunden. Han verkar ju bry sig om dig när han vill höra hur du har det. Konstigt dock att han inte svarade mer efteråt. Kanske är han en bättre kille än jag tror så att han faktiskt behöver en paus för sin egen skull att fundera över hur han kunde göra som han gjorde
Svar på tråden Pojkvän gjorde slut vid bråk