Grannen täcker inte sin pool
Om de täcker poolen spelar ingen roll men de måste ha ett staket runt som är 90cm högt. Om vattendjupet är över 20cm.
Har de inget staket utan bara någon plats som de lägger över så är det ju precis livsfarligt.
Om de täcker poolen spelar ingen roll men de måste ha ett staket runt som är 90cm högt. Om vattendjupet är över 20cm.
Har de inget staket utan bara någon plats som de lägger över så är det ju precis livsfarligt.
G
Jaa, det var det jag kände igen. Vi har nämligen själva funderat på att bygga pool, så vi har läst en del om det. Vet dock inte vad man kan göra om någon annan vägrar skydda sin pool. Det är klart att de kan bli åtalade om någonting händer, men när någon drunknat så är det ju redan för sent.Ja, det var det jag kände igen. Vet dock inte vad man kan göra om någon annan vägrar skydda sin pool. Visst kan de bli åtalade om en olycka sker, men när någon drunknat så är det ju redan för sent.
Är tomten inhägnad? Eller kan vem som springa in där? Jag skulle ju inte förvänta mig att obehöriga springer in på vår tomt. Skulle hålla koll på mina barn (samma ålder som dina) precis som du gör.
Kan hon ha sagt det av omtanke?
Nu har ju inte vi pool så jag har inte koll på denna bit i detalj.
Nyfiken dock. Gäller det högt staket runt poolen precis eller är det att tomten som behöver ha det? Tänker att jag sett X antal pooler som inte har staket kring sig men självaste tomten är inhägnad och går ej komma in på utan att de boende låser upp och släpper in en.
Var hemma hos bekanta häromdagen som har pool och hade med mig mina småttingaR. Gick ju inte att slappna av där i en sekund ens då det var fritt fram till en öppen pool. De har skyddstäckning (vet ej vad de heter men med glastak som dras över) men inte som var stängd då vi var där (vilket man förstår då deras barn badade). Inget staket runt. Men däremot staket och grind för att komma in på tomten.