Inlägg från: Hyllemor |Visa alla inlägg
  • Hyllemor

Grannen täcker inte sin pool

Grannen har garanterat koll på bestämmelserna, men säger som hen gör, för att era jävla ungar inte ska bada i hennes pool. Annars hade hen inte haft anledning till att tala om det. Era ungar kanske inte ens badar i poolen, men går dit i tid och otid och frågar om de får göra det?

Jag kan helt ärligt inte förstå vad som är problemet hos dig.

• Hyllemor
    annakarlsson skrev 2020-07-08 12:22:38 följande:
    Tänkte att jag hittar på ett exempel så att du förstår.

Några barn spelar fotboll på gatan och bollen råkar komma in i trädgården där poolen finns. En lite kille springer in för att hämta bollen och ser att den ligger i poolen och försöker stäcks sig fram för att nå den. Men istället för att få tag på bollen ramlar han i och drunknar.

Okej, det exemplet vore förstås fruktansvärt om det skedde. Men helt ärligt: om en boll flyger in på tomten, så ska väl barnen ringa på dörren innan de springer in och hämtar den på någon annans tomt? 

Jag bor förvisso inte själv i villakvarter (men är själv uppvuxen i radhus) Då var det självklart att om en boll for in i grannens trädgård, så gick vi och ringde på och bad om att få tillbaka bollen. 

• Hyllemor

Jag är förvisso helt enig med att det är lag på att täcka för sin pool, men att grannen kommer och säger att de inte tänker göra det, indikerar ju att grannen har problem med att barnen springer in i trädgården.

Svar på tråden Grannen täcker inte sin pool