• Anonym (Undrar)

    Gravid och iom covid-19

    Ni som är gravida, och har högre BMI. Vad har ni fått för restriktioner nu?

    Skriv gärna vilket län ni tillhör eller så.

    Jag har som tillhör Skåne, fått att trotts att jag inte har väldigt högt BMI så får jag inte delta i alla saker på jobb tex om vi är runt 20 personer, inte springa i affärer mer än det jag måste mm.

    Läste på någon sida att man rekommenderar att 4 veckor innan bf ska man helst undvika va ute bland folk för hålla sig väck från corona.

    Men därför jag är nyfiken vad ni andra fått och kanske vad som bestäms för min del?

    Mkt kan ju ske men jag tror ändå corona kvarstår i höst när jag ska föda. Ska prata med bm för lösa allt med jobbet mm.

  • Svar på tråden Gravid och iom covid-19
  • Anonym (högt bmi också)

    Jag har inte fått några extra restriktioner eller rekommendationer alls. Absolut noll. Jag har bmi över 30 och har astma och bor i Stockholm.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (högt bmi också) skrev 2020-07-07 22:31:38 följande:

    Jag har inte fått några extra restriktioner eller rekommendationer alls. Absolut noll. Jag har bmi över 30 och har astma och bor i Stockholm.


    Hmm okej. Hur långt gången är du?

    Tänker hos er är ju mer corona fall än här. Skumt ändå att dem inte har en generell riktlinjer..
  • Anonym (E)

    Jag bor med i Skåne och har inte fått några ytterligare restriktioner än dom som allmänheten har fått. Och då har jag lite högre bmi och högtblodtryck. Däremot har jag blivit avstängd från jobbet nu då jag jobbar i förskolan har bf i september

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (E) skrev 2020-07-08 09:42:08 följande:

    Jag bor med i Skåne och har inte fått några ytterligare restriktioner än dom som allmänheten har fått. Och då har jag lite högre bmi och högtblodtryck. Däremot har jag blivit avstängd från jobbet nu då jag jobbar i förskolan har bf i september


    Avstängd från jobbet av jobbet eller sjukvården?
  • Anonym (H)

    Gravida räknas inte till riskgrupp.

    Hög BMI räknas till riskgrupp, men jag tror gränsen var satt till 40. Men det är ju lätt att googla fram.

  • Anonym (E)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-07-08 13:42:48 följande:

    Avstängd från jobbet av jobbet eller sjukvården?


    Jag ansökte om gravidpenning de sista veckorna innan bf Pga tungt arbete. Men fick då ett samtal från Fk att det var min chefs uppgift att stänga av mig då hon inte kan säkra min och bebisens säkerhet när jag jobbar så när människor. Så vi fick skicka om alla papper igen. Varken jag, min chef eller min barnmorska viste att man skulle göra så. Men känns väldigt skönt för min de!
  • Anonym (Inga)

    Bor i sthlm. Inte fått några rekommendationer alls utifrån graviditet. Hade 31 i bmi innan graviditet, nu gravid i v24, inte hört ett ljud.

  • Anonym (Inga)
    Anonym (H) skrev 2020-07-08 14:11:57 följande:

    Gravida räknas inte till riskgrupp.

    Hög BMI räknas till riskgrupp, men jag tror gränsen var satt till 40. Men det är ju lätt att googla fram.


    Yes gränsen är satt till bmi 40
  • Anonym (Undrar)

    Jag har inte bmi över 40 men fick ändå restriktioner. Inte diabetes eller så heller. Så förstår inte redigt allt men ja..Men doktorn tycker som gravid är det farligt nog iom man inte vet mkt om corona

Svar på tråden Gravid och iom covid-19