• Anonym (Orolig)

    Bli gravid om sperma kommer litegrann i slidan??

    Vi hade sex igår, med kondom, men på nåt sätt gled kondomen av (?) efter samlaget, och jag TROR det kom lite sperma i mynningen av slidan, men inte I den, om ni fattar. Jättenojjig att jag e gravid nu...Hur stor risk är det tro? Har dessutom äl i dagarna...Ska jag ta akut p-piller, väger ganska mkt, bmi över 35...Sägs att det inte funkar då?

  • Svar på tråden Bli gravid om sperma kommer litegrann i slidan??
  • Anonym (diels)

    Finns ju alltid en risk oavsett hur liten, räcker med en enda spermie så. Ja, ta ett dagen-efter-piller om du verkligen inte vill bli gravid för säkerhets skull, onödigt att chansa.

  • Anonym (ssk)

    Ja, risken för graviditet är stor.

    Akut p-piller fungerar inte så bra om du har så högt BMI.

    Bara att hålla tummarna att du inte blev gravid.

    Du ska även fundera på nåt alternativ till p-medel framåt, som ex spiral.

  • Anonym (Svar på tal)

    Ja det finns en risk. Ja du behöver akutpiller. Vem har sagt att det inte skulle hjälpa folk med högt bmi...? Låter som nåt du läst på FL eller nåt som en kompis kläckt ur sig.

  • Anonym (ssk)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-07-08 10:35:37 följande:
    Ja det finns en risk. Ja du behöver akutpiller. Vem har sagt att det inte skulle hjälpa folk med högt bmi...? Låter som nåt du läst på FL eller nåt som en kompis kläckt ur sig.
    Det står på fass, så det stämmer.
  • Anonym (Orolig)

    Nu har jag iallafall tagit akut p-piller. Hoppas det hjälper...Ja, det där med högt bmi är nåt jag läst, men att de sedan sagt att det egentligen inte finns några belägg för att det inte funkar ändå, så de avråder ej från att ta det.

Svar på tråden Bli gravid om sperma kommer litegrann i slidan??